2024-10-26 Lördag 15:15 Leksand - Malmö 2-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen

Re: 2024-10-26 Lördag 15:15 Leksand - Malmö

Inlägg av Gösen »

Lampa skrev: lör 26 okt 2024, 11:25 Idag tror jag vi får se Hellsten. Man låter nog Gidlöf suga åt sig dessa två grymma insatser. Hoppas Cehlarik och Hrivik är med.

En vinst framför fullsatt Tegera hade varit fint.
Jag hoppas man fortsätter.
Men Millner är Millner och varför han ska välja målvakt är ett mindre mysterium för mig.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Gösen skrev: lör 26 okt 2024, 12:27
Lampa skrev: lör 26 okt 2024, 11:25 Idag tror jag vi får se Hellsten. Man låter nog Gidlöf suga åt sig dessa två grymma insatser. Hoppas Cehlarik och Hrivik är med.

Men Millner är Millner och varför han ska välja målvakt är ett mindre mysterium för mig.
Varför är det ett mysterium menar du?
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Pellefant skrev: lör 26 okt 2024, 12:35
Gösen skrev: lör 26 okt 2024, 12:27

Varför är det ett mysterium menar du?
För att han har två stycken att välja mellan. En kan vara favorit eller så vill han bibehålla en god relation till båda sina adepter och låter dem stå varannan match eller efter schema. Printz eller Challarna har en bättre distans och man kan fortsatt ha en sund konkurrens samtidigt som man har en vi mot något störrekänsla om någon högre upp i hierarkin väljer vem som står. Sen är det naturligtvis Millner som rådgör vem som lämpar sig bäst. Men det blir sekundärt.

Köper inte riktigt vår alldeles för platta organisation. Det behövs att någon pekar med hela handen när vi har med närmare 30 unga - relativt unga män att göra som ska styras åt ett och samma håll.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Ok, du har en poäng där, men hur vet du att det verkligen går till så?
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Pellefant skrev: lör 26 okt 2024, 12:50 Ok, du har en poäng där, men hur vet du att det verkligen går till så?
Att det är Millner som väljer vem som står eller att han är mänsklig som oss andra? 😉
I det första fallet har CB sagt det i flera intervjuer. På samma sätt som han säger att han inte är Head Coach utan att alla delar på ansvaret. På det viset fanns det tex ingen som var ansvarig för PP förra säsongen. Nu har CB tagit på sig det. När det gäller det andra så är det bara känsla eller en rutin som människa. Vi är trots allt rätt lika allihopa.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Bild
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: lör 26 okt 2024, 12:24
bjernagris skrev: lör 26 okt 2024, 10:53 Ungefär samma publiksiffror som ifjol + höjda biljettpriser i år = ökade intäkter ?
Nja?
Shockhöga priser i början (395 kr) har sjunkit till torsdagens erbjudande om biljett för 99 kr.
Är det så det ligger till är det inget annat än ett rejält underbetyg till den som bestämde biljettprisstrategin inför säsongen. Snacka om att vara tondöv inför den ekonomiska situationen som många företag och hushåll befinner sig i.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

- Ännu ingen målvakt i rött på Swehockey. Gudlöf ska stå, enligt mig. Det är familjedag och barnen skulle älska honom mer än Liffe.
- Det är nya tredjemålvakter uppsatta hela tiden. Sist en Adam Frank. Nu: Viggo Tamm (det finns inga gränser för vad de kan heta i LIF:s juniorled).

* * *

- Där kom Hellsten upp i rött...
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Då är frågan.. Följa med frugan till poolen, eller påstå att jag bränt mig och vilar från solen idag och i smyg kopplar upp den dåliga vpn tunneln?
Jag kan ju göra som sist och se den ikväll men då spelar Panthers borta mot Islanders, så risk för krock då.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: lör 26 okt 2024, 14:02 - Gudlöf ska stå, enligt mig. Det är familjedag och barnen skulle älska honom mer än Liffe.

- Där kom Hellsten upp i rött...
Jag håller med fullt ut. Och inte bara barnen, men även övriga i arenan. Folk mer eller mindre skulle älska en räddning som de normalt knappt noterar och tar för självklar. Mindre bra spelkänsla i det valet tycker jag.

Men Hellsten ska självklart ges en chans att visa att han är bättre än vad t ex jag tror. Borde skett i nästa bortamatch dock.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Gösen skrev: lör 26 okt 2024, 13:03
Pellefant skrev: lör 26 okt 2024, 12:50 Ok, du har en poäng där, men hur vet du att det verkligen går till så?
Att det är Millner som väljer vem som står eller att han är mänsklig som oss andra? 😉
I det första fallet har CB sagt det i flera intervjuer. På samma sätt som han säger att han inte är Head Coach utan att alla delar på ansvaret. På det viset fanns det tex ingen som var ansvarig för PP förra säsongen. Nu har CB tagit på sig det. När det gäller det andra så är det bara känsla eller en rutin som människa. Vi är trots allt rätt lika allihopa.

Att det är Millner som helt själv och diktatoriskt väljer målvakt.
Mitt konspiratoriska och cyniska jag tänker då att det bara är något som CB säger för att slippa diskussionen och egentligen ansvaret, jag tror att han är högst delaktig och att dom tar ut målvakt efter diskussion sinsemellan, men det är såklart bara en teori och som jag tycker att det borde vara. Är det som han säger så håller jag med om att det är galet.
CMB

Inlägg av CMB »

Pellefant skrev: lör 26 okt 2024, 14:47
Gösen skrev: lör 26 okt 2024, 13:03

Att det är Millner som helt själv och diktatoriskt väljer målvakt.
Mitt konspiratoriska och cyniska jag tänker då att det bara är något som CB säger för att slippa diskussionen och egentligen ansvaret, jag tror att han är högst delaktig och att dom tar ut målvakt efter diskussion sinsemellan, men det är såklart bara en teori och som jag tycker att det borde vara. Är det som han säger så håller jag med om att det är galet.
De (?) har antagligen gjort en rent sportslig bedömning där de noterade att Gidlöf gjorde ett direkt svagt målvaktsarbete på målet över axeln (klantigt stor lucka) samt att Gidlöf hade omotiverat tappade puckar utöver det, helt enkelt inte samma konsekventa pondus som matchen innan. Jag skulle gjort en annan bedömning då jag anser på de få bedömningstillfällen jag haft att Gidlöf är den som skall satsas på som förste/andremålvakt tillsammans med Mantas. Hellsten är välkommen att bevisa annat.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Tränarstabens filosofi kring val av målvakt sträcker sig antagligen längre än vem som ger laget störst vinstchans under kommande 60 minuter.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

bjernagris skrev: lör 26 okt 2024, 15:02 Tränarstabens filosofi kring val av målvakt sträcker sig antagligen längre än vem som ger laget störst vinstchans under kommande 60 minuter.
Så är det. Tror mer på Gudlöf än Hellsten, men risken för ett bakslag väger väl tyngre? Och Hellsten väl oxå få en chans att visa att han vill vara med.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Langhammer första matchen för säsongen? Utnyttja det isåfall.