2024-10-29 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand 3-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper

Re: 2024-10-29 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: mån 28 okt 2024, 14:32 Vad som dock sticker ut är inte Cehlariks kärlek för bygden utan snarare det onda ögat han skickar Hrivik.
Mm. Kjell-Erik verkade inte ha koll på om Mårthen hade pratat med Marek (vilket han ju gjort i en intervju på Korstäppan häromåret). Låt oss hoppas att också Marek förblir ovetande om att Kjell-Erik pratat med Mårthen.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Nu har jag inte läst hela artikeln utan bara det som klistrats in här angående Cehlariks intervju, men jag hittar inget ont öga till Hrivik där, eller har jag missat något?
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Sniper skrev: mån 28 okt 2024, 14:37
Gösen skrev: mån 28 okt 2024, 14:32 Vad som dock sticker ut är inte Cehlariks kärlek för bygden utan snarare det onda ögat han skickar Hrivik.
Mm. Kjell-Erik verkade inte ha koll på om Mårthen hade pratat med Marek (vilket han ju gjort i en intervju på Korstäppan häromåret). Låt oss hoppas att också Marek förblir ovetande om att Kjell-Erik pratat med Mårthen.
Väljer att tycka att detta är något positivt. Att Kjell-Erik pikar Hrivik för att satsa 110% på sporten och inte bry sig om det andra, dvs livet. Blir inte bra i rinken då heller. Hoppas att detta kommer till Hrivik och att han bestämmer sig för att göra något bra av det. Eller så blir det inte bättre än vad vi sett hittills, dvs helt okej, men inte det vi förväntar oss riktigt.
Visst, jag kan vara helt ute och cykla här men drar snabba slutsatser (mansplaining) från den lilla intervjun med K-E.
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Pellefant skrev: mån 28 okt 2024, 15:29 Nu har jag inte läst hela artikeln utan bara det som klistrats in här angående Cehlariks intervju, men jag hittar inget ont öga till Hrivik där, eller har jag missat något?
Kanske inte onda ögon, men ganska ärlig (?) och frispråkig ändå. Befriande tycker jag, men man är väl mer van med tillrättalagda intetsägande floskler.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: mån 28 okt 2024, 16:58
Pellefant skrev: mån 28 okt 2024, 15:29 Nu har jag inte läst hela artikeln utan bara det som klistrats in här angående Cehlariks intervju, men jag hittar inget ont öga till Hrivik där, eller har jag missat något?
Kanske inte onda ögon, men ganska ärlig (?) och frispråkig ändå. Befriande tycker jag, men man är väl mer van med tillrättalagda intetsägande floskler.
Det kärva öppningssvaret slår an tonen.
Vad betyder det för dig att du har en slovakisk vän här i Marek?
– Vi är motsatser på många sätt.
Nog förväntar man sig något annat? Istället säger han "Vi har ingenting gemensamt förutom att han råkar vara landsman". Fast på ett mer diplomatiskt sätt.

Sen det där "Har du pratat med honom?". Dialogen hade lika gärna kunnat låta så här:
- Har du pratat med honom?
- Japp.
- Då vet du att han är knepig.

* * *

Bild
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Ha, ha jag som inbillar mig att jag är cynisk och konspiratorisk, men vi tolkar verkligen den där artikeln och svaren olika.
Bagarn

Inlägg av Bagarn »

Finns inget ont i Peters ord alls.
Reportern tar för givet att slovakerna är tight utanför isen och Peter är frispråkig och förklarar att de är lite olika.
Men trivs på isen.

Däremot så blir man jävligt glad att höra hans syn på Leksand! Hoppas han kan lyfta i år, tycker han ser riktigt bra ut, det är ett mysterium att första kedjan inte fått ihop mer positiva siffror ihop.
Det kommer!
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Han är bara… annorlunda än vad jag är. Har du pratat med honom?
Jag tolkar bara det som att Peter vill understryka hur olika de är. Dvs om du har träffat dem båda så har du förmodligen snabbt snappat upp deras olikheter. "Har du ens pratat med karln!?" som svar på huruvida de är tighta. Underförstått; så olika som vi är så är vi väl inte direkt de som umgås dygnet runt. Möjligtvis kan man spåra en gliring om att Peter upplever Hrivik som en smula eljest, utifrån hur han (dvs Peter) ser på livet och tillvaron.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Om Gidlöf står så måste han väl få ett kontrakt? För visst är väl det så, att efter 100 spelade minuter så ska juniorer få ett kontrakt? Eller är jag fel ute?
Hur som, så tycker jag att det ska skrivas minst ett 2års kontrakt bums.
Satsa på Gidlöf och Hellsten. :YMHUG:

Skulle vara skönt att vinna imorgon, hoppas vi kan ta med oss en vinst.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Bilden ovan är ju hämtad från inlägget nedan. Rätta svaret på 1X2-frågan är knappast 2. Jag tror ju inte att de är ovänner. Att Kjell-Erik hyser något som helst agg. Han tycker bara att Marek är mindre lättsam än damsällskapet på Rättvikstravet.
Sniper skrev: sön 04 aug 2024, 15:52 Sticker emellan med lite trav:
Soňa Cehlárik – en vinnare i Rättvik: ”Jag kan hästar”
Här är en av vinnarna på Rättvikstravet:
Soňa Cehlárik, 27.
– Jag leder eftersom jag kan hästar (skratt), säger hon efter V75-debuten.

Bild
Hela gänget från Slovakien på plats. Från vänster: Luba, Peter, Soňa, Lucia, Zuzana och Marcella.

https://www.falukuriren.se/2024-08-04/s ... an-hastar/
Marek?

1 Ont i ett ben och stannade hemma
X Hembjuden till Joonas & Tiina
2 Ovän med Peter

Bild
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

MeraSkottpåMål skrev: mån 28 okt 2024, 22:20 Om Gidlöf står så måste han väl få ett kontrakt? För visst är väl det så, att efter 100 spelade minuter så ska juniorer få ett kontrakt? Eller är jag fel ute?
Hur som, så tycker jag att det ska skrivas minst ett 2års kontrakt bums.
Satsa på Gidlöf och Hellsten. :YMHUG:
M. Gidlöf har ju redan spelat 120 minuter (KÄLLA), dock är det 300 spelminuter som gäller för målvakter enligt SHL:s kollektivavtal:
En spelare som uppnår 100 minuters speltid i SHL (ej innan), oavsett ålder, skall erbjudas rookieavtal med tillhörande bonusbilaga. För målvakter gäller 300 min. i SHL alternativt 15 matcher som reserv i SHL. Dessa alt. (300 min/15 matcher reserv) kan ej kombineras.
https://sico.nu/media/Kollektivavtal.SHL_.pdf
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteelSky skrev: mån 28 okt 2024, 15:29
Sniper skrev: mån 28 okt 2024, 14:37
Väljer att tycka att detta är något positivt. Att Kjell-Erik pikar Hrivik för att satsa 110% på sporten och inte bry sig om det andra, dvs livet. Blir inte bra i rinken då heller. Hoppas att detta kommer till Hrivik och att han bestämmer sig för att göra något bra av det. Eller så blir det inte bättre än vad vi sett hittills, dvs helt okej, men inte det vi förväntar oss riktigt.
Visst, jag kan vara helt ute och cykla här men drar snabba slutsatser (mansplaining) från den lilla intervjun med K-E.
Jag tycker inte man ska dra för stora slutsatser av att Cehlárik och Hrivík är olika som person. Visst Hrivík har tidigare sagt att han haft lite svårt att trivas i Leksand, men det kanske han gör numera. Han kanske älskar att vara för sig själv, eller i alla fall tycker att det är helt ok. Det behöver inte vara fel bara för att man inte är som andra. Sedan är det klart att det är en risk att han inte trivs och att det är det man ser på isen, men för en del och då speciellt såna som Hrivík där hockeyn betyder extremt mycket i livet så kan det vara tufft utanför isen när det går sämre. Man grubblar och hamnar i en ond spiral medans när det går bra så mår man skitbra. Vi är olika, så är det bara och det måste man få vara. Sedan är det klart att man ska hjälpa spelarna så gott det går med det utanför isen också om de behöver det.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Hoppas Hellberg, Eljas och Altörn får chansen i fjärde. De bör få kontinuerlig istid och bordevara ett bra alternativ att släppa in efter PP linorna. Där finns det mycket utvecklingspotential och även kvalitet att hämta i dagsläget. Alltid kul att se en hungrig lina checka fast backarna liksom de gjorde mot Linköping.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Lyx 1:
lyxigt boende på Hjortnäshedens gräddhylla
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... att-stanna
Känns det inte extra ensamt om man bor därute i mörkret om vintrarna?

Lyx 2:
Riktiga Sigge
28 oktober 2024, 15:59
Det stämmer faktiskt med Lyxfällan men det var väl också så att vi hade en period där vi vann allt mot Lyxfällan, Även med 6 juniorer på isen samtidigt vill jag minnas i en seriematch!! Totalt 16 raka segrar mot just Lyxfällan men sen när det blev bättre motstånd så hade vi inte mycket att sätta emot
Det finns många skäl varför det är mycket viktigt att vi vinner mot Örebro; ett av de mindre viktiga - men ändå viktigt - är att den här göken inte kan sova av bitterhet i natt.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: mån 28 okt 2024, 09:18 Hrivik platsar naturligtvis - vore tramsigt att påstå något annat - men är ändå för mig en monumental besvikelse.

Vejdemo är också en besvikelse. Men han kommer säkert bli bättre ju längre säsongen lider.
Inte ett ord om detta igår - varken här eller i Masugnen:
Efter fem segrar på de sex senaste matcherna åker Leksand på roadtrip till Örebro och Jönköping under veckan.

Då är Marek Hrivík tillbaka efter skada. Istället saknas Lukas Vejdemo.

– Han är indisponibel, säger tränare Charles Berglund.
https://www.falukuriren.se/2024-10-28/h ... gscentern/
Bästa nyheten - vilket man iofs hade kunnat räkna ut själv - är att det är roadtrip. Vår grej i vanliga fall. Nu med?