Aggeman skrev: mån 25 nov 2024, 22:30
Det är faktiskt förundrande hur en spelare som Hrivik (som beskrivs vara en person som är 100% dedikerad till hockeyn och sin återhämtning mellan träningar/matcher) kan vara skadad så ofta.
Men det kan ju även vara en lättare förkylning…
Kjell-Erik antydde väl nåt, att det kanske känns efter lite väl mycket ibland. Att den gode Marek alltid söker efter den optimala känslan, och inte nöjer sig med mindre. Men nu får man snart sätta upp lite regler. Inget annat än benbrott godtages. Allt annat, ut på isen bara.
Så kan det vara. Jag tror överlag att det känns efter mer nu för tiden, på gott och ont. Men historierna man hört om Ash genom åren framhåller att den gammal skolans hockeyspelare finns kvar även idag. Det bör ha att göra med att hockeyn har blivit så pass mycket snabbare att det i många fall inte går att åka omkring halvskadad.
Men som åskådare är det trist att många gånger bli besviken 17:00 när man inte får se sina tilltänkta stjärnor i uppställningen på grund av någon skavank som har kunnat rehabiliteras på heltid.
Aggeman skrev: mån 25 nov 2024, 22:46Men som åskådare är det trist att många gånger bli besviken 17:00 när man inte får se sina tilltänkta stjärnor i uppställningen på grund av någon skavank som har kunnat rehabiliteras på heltid.
Förvisso, men vi brukar ju kunna överraska när nyckelspelare saknas. Senast till exempel.
Om vi förlorar ikväll och på torsdag - vilket inte är en större omöjlighet än att vi vinner båda - kan avståndet till kval ha krympt till sex poäng. Modo har HV hemma på torsdag.
Ska man måla fan på väggen eller ska man hoppas på att Leksand målar tillräckligt många gånger för att besegra Modo? Kan man kalla det sexpoängsmatch när vi ligger tolv före?
Kommer båda lagen spela bortaspel? Modo för att de är bortalag och det givit sex poäng i Göteborg och Växjö, och Leksand för att de inte har kraft till annat? Bra att Eddie är tillbaka iaf.
* * *
Matchens ölburk hämtas från ångermanländska Sollefteå:
Anser man att Modo är en huvudkonkurrent så är det en 6-poängsmatch tycker jag man kan resonera. Själv tycker jag att Modo helt klart är en huvudkonkurrent som vi ska försöka hålla bakom oss, så för mig är den en 6-poängsmatch i dagsläget.
Viktigt också att för en gång skull visa att vi kan spela bra mot dessa lag som vi ska hålla bakom oss i tabellen, vi har varit synnerligen dålig på det hittills.
Definition av SEXPOÄNGSMATCH
(sport) match där det är tre poäng i tabellen mellan lagen som möts där det ena laget som leder med tre poäng altså kan dra ifrån till en sexpoängsledning, alternativt förlora till en likaställning; förutsatt att sporten spelas i tabell med tre poäng vid vinst https://www.kryssakuten.se/ord/sexpo%C3%A4ngsmatch
Sexpoäng-match?
Inlägg av MEBS » 2007-01-12 11:44:41
tomten skrev: tor 14 nov 2024, 07:46
Årets publiksiffra är inte jämförbar med förra årets.
I år kastas biljetter ut hit och dit till enorma reapriser
Värdet på biljetterna är inte alls desamma i år
Sälja biljetter för 100-200kr, det är en panikåtgärd
Nja.
Det har så länge jag kan komma ihåg alltid funnits biljetter till bättre pris på veckomatcherna. Familjebiljett låg på 130-140 kr förra säsongen. När tex Sparbanken eller Länsförsäkringar är matchsponsor så delas gratisbiljetter ut. Högstadiet och gymnasiet får biljetter när det behöver fyllas ut.
Snarare marknadsekonomi och finger i vädret än panikåtgärd.
Idag är en sådan dag.
Av femtusen "sålda" är ca tretusen säsongskort och tusen fribiljetter till högstadiet och gymnasiet.
Så egentligen är bara tusen merförsäljning. Men då har inte jag köpt min ännu! Så 1001.
Räknar man 75% täckningsgrad på säsong+fribiljetter så blir den reella siffran på plats runt 4000. Högst förväntat denna mellandagsmatch.
För er boende i Dalarna som tycker det drar iväg ekonomiskt så finns ju hockeybussarna.
Sittplats+buss för 185 kr med slingor avgående från Smedjebacken, Avesta och Älvdalen.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
För er boende i Dalarna som tycker det drar iväg ekonomiskt så finns ju hockeybussarna.
Sittplats+buss för 185 kr med slingor avgående från Smedjebacken, Avesta och Älvdalen.
[/quote]
Härligt, har du börjat knäcka extra på försäljningsavdelningen
Härligt, har du börjat knäcka extra på försäljningsavdelningen
Vi behöver tydligen lite pengar för att betala någon som redan slutat eller hur det nu var så jag tänkte jag skulle fixa det idag.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Har inte med denna match att göra, men hur är det ens möjligt att Kovac inte blev avstängd för sin slewfoot? Det är den absolut mest tydliga och medvetna skit av det slaget som jag någonsin skådat.