Nedräkning till tabelltipsfönstrets öppnande har börjat: 3...2...1...
En del kommer säkert inkomma med tips redan på onsdag.
De som vill avvakta träningsmatcher hittar inte bara schemat i denna länk utan också resultat https://hockeysverige.se/shl/spelschema ... ngen-2025/
Träningsmatcher 2025
-
- Intendent
Re: Träningsmatcher 2025
-
Sniper skrev: sön 10 aug 2025, 08:56Nedräkning till tabelltipsfönstrets öppnande har börjat: 3...2...1...
En del kommer säkert inkomma med tips redan på onsdag.
Först vinner.
Men frågar du sol och våraren som försökte bluffa oss alla med att han var facit föregående år så spelar det ingen roll. Precis som antal rätt inte heller spelade någon roll.
-Ben Hogan
-
- Intendent
Jag förstår ju varför det är matchstart 22:00 - natta - men det blir en lång dag...
Också jag undrar om någon ska dit och hur många det blir.
-
Skulle vara bra med någon från Färjan på plats, för Live-rapportering
-
- Intendent
32 dagar kvar.
Men först träningsmatcher -25.
-
Måste säga att de varit oerhört dåliga på att marknadsföra Taknatta. Jag är ändå rätt aktiv på socialamedier och har helt missat detta. Men det där välgörenhetsjippot gör de minsann reklam för var eviga dag
-
- Intendent
https://forum.hv71fans.se/t/traningsmat ... 50812/8608
Rindell herrejösses..
Rindell är en väldigt tveksam värvning,
Rindell har en inte alltför bra start i HV. Dåligt försvarsspel på 0-1 och utvisning 0-2
Rindell är ett stort frågetecken, det måste jag säga
Rindell chansar väldigt ofta
Rindell ska nog ta ett steg tillbaka och spela betydligt mer säkrare/med större marginaler än vad han gjort än så länge.
Rindell känns som en säkerhetsrisk faktiskt
Rindell ska inte spela överhuvudtaget
Jag tycker den platsen står mellan Rindell och Lagerberg och hittills så vinner Lagerberg på knockout.
Rindräll är nya Ytterdräll.
Rindell behöver självförtroende. Tydligt att han saknar den egenskapen.
Ju fler som är mot rindell desto mer hoppas jag på han.. Väldigt snabba på att döma
Jag tror inte någon här önskar Rindell illa. Tvärtom alla vill nog att han ska lyckas och överraska men såhär långt så ser det lite sisådär ut.
Inte en chans i världen att Rindell är tänkt som back i PP, inte ett rätt hitills
Rindell med ett smörpass, bra där
Rindell har spelat upp sig- bra!
-
Sniper skrev: tis 12 aug 2025, 19:17https://forum.hv71fans.se/t/traningsmat ... 50812/8608
Rindell herrejösses..
Rindell är en väldigt tveksam värvning,
Rindell har en inte alltför bra start i HV. Dåligt försvarsspel på 0-1 och utvisning 0-2
Rindell är ett stort frågetecken, det måste jag säga
Rindell chansar väldigt ofta
Rindell ska nog ta ett steg tillbaka och spela betydligt mer säkrare/med större marginaler än vad han gjort än så länge.
Rindell känns som en säkerhetsrisk faktiskt
Rindell ska inte spela överhuvudtaget
Jag tycker den platsen står mellan Rindell och Lagerberg och hittills så vinner Lagerberg på knockout.
Rindräll är nya Ytterdräll.
Rindell behöver självförtroende. Tydligt att han saknar den egenskapen.
Ju fler som är mot rindell desto mer hoppas jag på han.. Väldigt snabba på att döma
Jag tror inte någon här önskar Rindell illa. Tvärtom alla vill nog att han ska lyckas och överraska men såhär långt så ser det lite sisådär ut.
Inte en chans i världen att Rindell är tänkt som back i PP, inte ett rätt hitills
Rindell med ett smörpass, bra där
Rindell har spelat upp sig- bra!
Jag kollade lite snabbt igenom både Frölunda-HV och Malmö-Växjö och jag tycker det är lite väl mycket kritik mot Rindell. Tar man t.ex. kommentaren om de två första målen så var 1-0 helt klart Riley Woods som får ta på sig den då han istället för att ta närkampen så försökte han peta lite med klubban men nådde inte och svängde undan så att Frölundaspelaren kunde runda målet väldigt enkelt och peta in den framför mål där en annan kunde slå in den. Andra målet så var det en högst tveksam utvisning och enbart för att han vann närkampen framför mål. Hade han inte vunnit närkampen hade han fått skit för det istället.
HV var inte alls bra, eller om det var Frölunda som gjorde dem dåliga. Men de har mycket att jobba på... För övrigt såg Frölunda stabila ut redan och den matchen hade mycket högre tempo än Malmö-Växjö som var ett riktigt sömnpiller. Elvenes fick en assist men det var en riktigt dålig pass typ i höften som målskytten tog ner med handen och tryckte upp i nättaket, så inte en frukt av något bländande spel. I övrigt var Elvenes totalt osynlig. Märktes att det var försäsong då inte så mycket stämde och ganska dålig hockey. Så efter första träningsmatcherna kan man dra en slutsats i alla fall, Frölunda ligger långt framme i sitt spel men mycket tid för alla andra lag att komma ikapp.
-
- Intendent
Imorgon torsdag är det dags för Leksands IF:s första träningsmatch säsongen 2025/2026. Djurgårdens IF står för motståndet i en match som spelas i Hitachi Arena i Ludvika med start klockan 18:00.
(...)
Så här formerades LIF:s powerplayuppställningar på onsdagens träning:
PP1: Anton Johansson – Michael Lindqvist – Oskar Lang – Marcus Karlberg – Lukas Vejdemo/Andro KaderliPP2: Joonas Lyytinen – Peter Cehlárik – Max Véronneau – Nolan Stevens – Gabriel Fortier
https://www.siljannews.se/leksands-if/p ... a-matchen/
-
Mmm.
En månad extraförsäljning av abonnemang.
-Ben Hogan
-
Ja, men innan prishöjningen i alla fall. Börjar närma sig smärtgränsen för vad man kan tänka sig betala för att se hockeyn nu.
-
Wiborg skrev: ons 13 aug 2025, 15:56Ja, men innan prishöjningen i alla fall. Börjar närma sig smärtgränsen för vad man kan tänka sig betala för att se hockeyn nu.
Tidigare tröstade jag mig med att även golfen sändes i samma paket. Men nu går den på Max. Förutom de tävlingar (majors och Ryder cup) som man allra helst vill se. För de går på Viaplay a 699 kr/månad. Och då går inte ens elitserien i baseball där utan bara de amerikanska serierna som inte intresserar mig öht.
Det var bättre förr.
När ingen sände ingenting.
-Ben Hogan
-
Wiborg skrev: ons 13 aug 2025, 15:56Ja, men innan prishöjningen i alla fall. Börjar närma sig smärtgränsen för vad man kan tänka sig betala för att se hockeyn nu.
När sker prishöjningen och med hur mycket?
Frågar åt en vän
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Det var en rejäl höjning, suck!
”Den 12 september 2025 kommer ditt sportpaket TV4 Sport Max att byta namn till TV4 Play Sport Total, samtidigt som ordinarie pris höjs med 150 kronor till 649 kronor per månad. Det beror på att TV4 gör om sina sportpaket och justerar priserna. Om du har någon rabatt på ditt paket behåller du förstås den enligt avtal.”
-
Kluster skrev: ons 13 aug 2025, 18:56Det var en rejäl höjning, suck!
”Den 12 september 2025 kommer ditt sportpaket TV4 Sport Max att byta namn till TV4 Play Sport Total, samtidigt som ordinarie pris höjs med 150 kronor till 649 kronor per månad. Det beror på att TV4 gör om sina sportpaket och justerar priserna. Om du har någon rabatt på ditt paket behåller du förstås den enligt avtal.”
Hoppsan. Ja det var rejält.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!