Lang tillbaka: gångbara hemmasegersiffrorna 3-2.
Lang inte tillbaka: inga segersiffror överhuvudtaget.
Östman räknar jag inte med - varken att han ska tillfriskna lika snabbt som Lang eller göra skillnad på isen om han mot förmodan kan medverka.
* * *
Varför tror jag då på långsammare tillfrisknande för Östman än Lang?
Östman: elaka barnbaciller (kramkalas vid hemkomst från roadtrip).
Lang: baciller från blind mus.
* * *
Men om vi ska vara seriösa: känslan är att Östmans förkylningar brukar vara lite segdragna?
I dagens tipsteckenfråga tar vi gammal video till hjälp. En spelare bor helt nära den plats där Tjomme står.
1 Lang vaknade i morse och kände direkt att han inte kan medverka i kväll
X Lang klev upp på morgonen och kände sig bättre men dagen får visa om han kan spela
2 Lang kände direkt vid uppvaknandet att han är redo för match
Ska bli spännande att se lineupen ikväll.
Om de är sjuka/skadade och avstängningar så kan det bli tufft och lite rotationer...
Kanske
Kjelle, Vejdemo, Linkan
Fortier, Stevens, Kaderli
Karlberg,Östman Crookes / Lagerberg
Altörn, Koblar, Knuts
Ingen uppgift om sålda biljetter minsann..
Då kavlar jag upp ärmarna och kollar upp det själv.
Verkar som vi har ca 1000 platser kvar att sälja, om nu bägge stå är fyllda. Noterbart är att halva kortsidan intill bortastå är uppbokad. Är det stort sällskap från Norrland på besök eller någon annan anledning? Om ja, så är ju säkerligen deras stå full. Om nej så är den kanske helt tom.
Jag har en känsla av att Norra stå är rätt full ikväll. Så publiksiffran är nog i skrivande stund på ca 6500. Kan vi nå 6800?
*
Lördagens match ser dock sämre än förväntat ut på säljssidan. Har knappt ens skummat över kartan mer än att det är mer färgglatt
än kvällens match i dagsläget.. Seger ikväll med bra och roligt spel så kanske det kan öka lavinartat.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Vi i maskinrummet arbetar för fullt på att få till en lösning med att få laguppställningen publicerad här i samma stund som den dyker upp på sociala medier. Vi är ännu inte helt klara, så tills vidare rekommenderar vi att ni använder (t.ex) https://inflact.com/instagram-downloader/stories/ för att ladda ner originalbilden som ni sedan kan lägga upp här. Fördelen med att lägga upp originalbilden är att den har rätt storlek pixelmässigt samt enbart är runt 85kB stor.
Bostadsadress 2: Ser att AK27 bor bredvid PZ och Ahnelöv (även om PZ för tillfället är skriven i Nykvarn och Ahnelöv står för assistpoäng i Södertälje). På rad bor exleksingarna. Minns ni AK27:s avsked?
— Rent generellt var det väl helt okej de första två veckorna efter säsongen då jag ändå kände mig ganska säker på att Leksand skulle komma med ett kontraktsförslag. Sen blev det lite mer fundersamt och hela situationen började kännas sämre och sämre. Egentligen har väl diskussionen med Leksand inte varit så där jättestor överhuvudtaget vilket jag kan tycka är konstigt med tanke på den avslutning jag gjorde av säsongen. Vi mötte ett SHL-lag i kvalet och det var då jag spelade som bäst.
Han tar en kort paus, tar en klunk kaffe.
— En ursäkt hade väl inte suttit fel kan jag tycka.
Hur har det här påverkat din relation till Leksands IF?
— Nej ingenting, absolut inte. Jag älskar klubben och har älskat att spela för den så det är inga problem så. Jag hoppas absolut att vi möts någon gång i framtiden igen.
Hur tungt känns det att lämna?
— Det är klart att det är otroligt tråkigt. Hela orten betyder väldigt mycket för både mig och min familj och jag kände att det fanns en utvecklingskurva för mig i Leksands IF, att fortsätta bygga på någonting. Vi får väl se här om något år, Caroline kanske blir gravid igen samtidigt som Leksand trillat ur SHL och vill tillbaka igen, säger Karlsson med ett skratt.
Hur ser framtiden ut för dig nu?
— Jag har väl pratat med familjen om vad de tycker och vi är väl öppna för både en fortsättning i Sverige eller att flytta utomlands. Först och främst siktar jag väl på SHL. Jag har fått bud därifrån, Finland, Österrike och HockeyAllsvenskan. Jag stänger inga dörrar för något alternativ. https://www.siljannews.se/sport/en-ursa ... uttit-fel/
Vi i maskinrummet arbetar för fullt på att få till en lösning med att få laguppställningen publicerad här i samma stund som den dyker upp på sociala medier. Vi är ännu inte helt klara, så tills vidare rekommenderar vi att ni använder (t.ex) https://inflact.com/instagram-downloader/stories/ för att ladda ner originalbilden som ni sedan kan lägga upp här. Fördelen med att lägga upp originalbilden är att den har rätt storlek pixelmässigt samt enbart är runt 85kB stor.
//Kaptenen
Nu har CMB möjlighet att lägga upp laguppställningen själv och därmed försäkra sig om att inga kommentarer förstör hans lustfyllda smygande. Sen är frågan hur han ska undgå att se namnen när han grejar med nedladdning, så inte han själv sabbar upplevelsen.