2025-10-04 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand 1-2

Matchtrådar för alla matcher.
Hejalif

Re: 2025-10-04 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Hejalif »

harfager skrev: lör 04 okt 2025, 14:23

Jag måste ju vara dum i huvudet men jag förstår verkligen inte den domedagsstämning som råder. Jag tycker att vi sett överlägset mycket mer positivt än negativt den här säsongsstarten.
Tycker att vi borde haft bättre utdelning poängmässigt än vi har och det kan såklart inte fortsätta. Fortsätter det så sällar jag mig till er som gapar om kval men här och nu så tror jag stenhårt på det här laget och ledarna.
Idag blir det tufft och vi måste spela på topp om det ska bli poäng.

Vi är vanedjur och vi är vana att det går åt helvete, så för att skydda vårt sargade Leksands hjärta så är vi pessimistiska.
Men bättre första där vi är med i matchen. Och jag tycker dock att Knuts varit bra hittills den här säsongen
Nån som hört mitt skjuuut på allt nån gång blir det mål. Bra jobbat

Lampa

Inlägg av Lampa »

Skönt för Mackan att hamna i poängprotokollet.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Mats_ume skrev: lör 04 okt 2025, 15:14

Söndag kl 17:00. Klassisk hockeytid.

Japp. Elitseriehockey på torsdagar och söndagar. Nån enstaka hängmatch en tisdag. Så borde det förblivit.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

harfager skrev: lör 04 okt 2025, 14:23

Jag måste ju vara dum i huvudet men jag förstår verkligen inte den domedagsstämning som råder. Jag tycker att vi sett överlägset mycket mer positivt än negativt den här säsongsstarten.
Tycker att vi borde haft bättre utdelning poängmässigt än vi har och det kan såklart inte fortsätta. Fortsätter det så sällar jag mig till er som gapar om kval men här och nu så tror jag stenhårt på det här laget och ledarna.
Idag blir det tufft och vi måste spela på topp om det ska bli poäng.

De flesta älskar nog matcherna som sett ut som det börjat idag. Frenesi, energi, fysiskt spel, driv mot mål, det händer saker framåt. Så länge det ser ut så, är det nog inte många som gnäller över att vi också släpper till en del chanser.

Det är när vi ser ut som de tre senaste matcherna, dvs raka motsatsen till vad jag beskrev ovan, folk (inklusive mig själv) blir frustrerade och oroliga. För spelar vi som det sett ut de matcherna, då åker vi ur med buller och bång.

Men som sagt, idag har vi börjat med "vårt" spel. Och då har vi chans till poäng!

Också, viktigt att Hellsten får börja med några bra räddningar!

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Tänk om vi hade spelat så här mot hv. Då hade vi haft den segern i en liten ask.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Henke Lif

Inlägg av Henke Lif »

Verkligen bra första 👍

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Ja herregud…. Ingen brist på energi och vilja direkt :)
Risken är väl att vi går bort oss, i ivern att gå framåt i alla lägen. Men underhållande är väl dagens understatement va..

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

… men en som borde bänkas omedelbart är Caito.
Som flera sagt får han ju aldrig igenom skotten, dräller med pucken och med 5-6 sekunder kvar slår han ohotat en enkel passning bakom mål på ett sätt som mottagaren får problem med vilket leder till en chans för Frölunda. Där räddades vi av klockan.

Tyvärr men Caito är ett sänke. Han gör säkert bra saker som jag inte ser eftersom han får spela vidare men…. Allt har ett pris. Eller en gräns.

Men en BRA period av LIF. Klart vi inte orkar spela så här i tre perioder men nu har vi en ledning vilket vi kan utnyttja smart.

Sun taught me,
Keep RISING!
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

4de är bra, har dom matar Knuts med arsenik?
Tycker vi spelar som ett lag nu igen fortsätta i 2 perioder till och vi kan börja hoppas lite då där som bara leksingar kan👍

Senast redigerad av Hejalif den lör 04 okt 2025, 15:49, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Stjärnan skrev: lör 04 okt 2025, 15:41

Tänk om vi hade spelat så här mot hv. Då hade vi haft den segern i en liten ask.

Det är ju i den vetskapen frustrationen bottnar..

Men, gedigen första period! Det man frågar sig nu är ju, har vi bränt allt krut på första perioden eller orkar vi fortsätta så här i två perioder till? Viktigt att vi inte drar på oss energiläckage i form av billiga baklängesmål nu..

Man gillar Lyytinen, high risk / high return.
Cehlarik ser iaf ut att kunna åka skridskor idag.
Vejdemo fortfarande snustorrt krut, bränner läge från 1m idag igen.
Juniorerna fortsätter visa vägen.
Strandell hade kul första perioden.

8mars73

Inlägg av 8mars73 »

Hur länge orkar man spela med så här tuff forechecking? Två perioder? Till efter nyår?
Under de första åren med Björn investerade vi enormt mycket i att stöta högt men det slutade alltid med att vi tappade orken i februari, lagom tills de andra fintrimmat sina metoder spela ut genom vårt långa lag.
Ser bra ut och kul att titta på, men är det långsiktigt hållbart?

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Riktigt bra första! Kul att se Hellsten kliva upp på friläget! Dock måste sådant dräll bort. Joonas kan ju skjuta!

Vi får inget gratis från domaren. Vinner vi tekning går den i regel om.

Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Riktigt bra förstaperiod. Ruggig forechecking vi sätter in. Gäller bara att orka det spelet vilket blir tufft. Hamnar vi lite snett pga bristande ork kan Frölunda få farliga spelvändningar. Men kul att se intensiteten. Även PC ser mkt bättre ut idag jämfört med senaste två matcherna.

Sen är ju försvarsspelet i egen zon fortsatt riktigt bra. Milosevic tycker jag bara blir bättre för varje match. Grym i egen zon. Frågan är vem, om nån, som får kliva åt sidan när AJ kommer tillbaka?

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

svepet skrev: lör 04 okt 2025, 15:54

Riktigt bra förstaperiod. Ruggig forechecking vi sätter in. Gäller bara att orka det spelet vilket blir tufft. Hamnar vi lite snett pga bristande ork kan Frölunda få farliga spelvändningar. Men kul att se intensiteten. Även PC ser mkt bättre ut idag jämfört med senaste två matcherna.

Sen är ju försvarsspelet i egen zon fortsatt riktigt bra. Milosevic tycker jag bara blir bättre för varje match. Grym i egen zon. Frågan är vem, om nån, som får kliva åt sidan när AJ kommer tillbaka?

Caito?

Sun taught me,
Keep RISING!
Kluster

Inlägg av Kluster »

Koblar och Kadeli är bra och så varit så de senaste matcherna trots förlusterna men de fortsätter imponera även idag.

Caito bör nog sniffa lite luktsalt i 30min om det här ska fungera i fortsättning. Det måste gå snabbare där!