Vem väljer The Moose att ställa åt sidan till förmån för Fortier? #24 Älgas är min gissning.
Nja, sin absurt horribelt katastrofalt löjligt handikappande korta klubba till trots, Eljas har gjort sina bästa matcher nu på slutet, så jag tror inte det. I alla fall inte om jag bestämde. Nolan Stevens hade jag valt att sätta åt sidan. För gott för att komma överens om att bryta kontraktet och om möjligt värva in en ny spelare.
"Gissning", inte önskan. Stevens vågar han inte.
Jag förstod det (till 99% säkerhet), och jag borde ha skrivit att "jag anar att du menar vad du tror Hedberg väljer, inte vad du själv skulle valt".
Perfekt lagpresentation! (lagpresentationen, inte nödvändigtvis lagets sammansättning )
Det finns en tröghet i Nolans rörelse som jag inte gillar. Dessutom en svajighet i rörelsen som även Quenneville (stavning?) hade, typ hög smal tall i vindbyar. Och att han dessutom tar märkbart slut efter en rusch. Jag har även irriterat mig på Fortiers tröghet i start och stopp, särskilt första delen av säsongen. När han åkte framåt och slog stopp för att byta riktning (vända bort motståndaren) så var det som att en kraftig magnet höll fast honom i isen och motvilligt släppte honom vidare. Detta blev liiiite bättre innan han blev skadad, dvs rappare vändning, kanske var han nedtränad till en början. Får se hur det ser ut ikväll, välkommen tillbaka Fortier!
Det finns en tröghet i Nolans rörelse som jag inte gillar. Dessutom en svajighet i rörelsen som även Quenneville (stavning?) hade, typ hög smal tall i vindbyar. Och att han dessutom tar märkbart slut efter en rusch. Jag har även irriterat mig på Fortiers tröghet i start och stopp, särskilt första delen av säsongen. När han åkte framåt och slog stopp för att byta riktning (vända bort motståndaren) så var det som att en kraftig magnet höll fast honom i isen och motvilligt släppte honom vidare. Detta blev liiiite bättre innan han blev skadad, dvs rappare vändning, kanske var han nedtränad till en början. Får se hur det ser ut ikväll, välkommen tillbaka Fortier!
För att inte tala om alla puckar som Stevens skänker bort till motståndarna.
För att inte tala om alla puckar som Stevens skänker bort till motståndarna.
Ja, det tar för lång tid att agera både kroppsligt och i skallen. Östman och Stevens i samma kedja... Två ganska svaga skridskoåkare. Jag ger det chansen då vad som känns fel kan bli den magiska lösningen, men jag är skeptisk i grunden. Motbevisa mig ikväll mr Stevens! (Tips: skjut högt!)
Alltså, 4:e-linan? Eljas har gjort en del OK insatser på slutet. Med främsta ingrediens hög fart och intensitet. Ska han nu spela med Stevens, som är långsam slapp otränad och överjävligt slarvig med pucken? Och däremellan Kalle Östman som en vilsen pöjk på vift…vilken fars. Hade satt Karlberg före Stevens i den linan alla dagar i veckan. Ska en spelare som Stevens vara på isen ska det var i en producerande roll. Annars gör han ju mer skada än nytta.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Alltså, 4:e-linan? Eljas har gjort en del OK insatser på slutet. Med främsta ingrediens hög fart och intensitet. Ska han nu spela med Stevens, som är långsam slapp otränad och överjävligt slarvig med pucken? Och däremellan Kalle Östman som en vilsen pöjk på vift…vilken fars. Hade satt Karlberg före Stevens i den linan alla dagar i veckan. Ska en spelare som Stevens vara på isen ska det var i en producerande roll. Annars gör han ju mer skada än nytta.
Om Knuts spelar rejält fysiskt (som han kan) och vågar spela vad hans blick ser (han har spelsinne!) så känns Fortier-Knuts-Nilsson som kvällens överraskning positivt. Jag tippar 3 mål framåt för kedjan, där Nilsson gör två i nättaket. Mot seger LIF!