LIF och SDHL

Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: LIF och SDHL

Inlägg av bjernagris »

Stjärnan skrev: tis 20 feb 2024, 19:23I brist på annat får man ta dessa små glädjesaker. Sen i natt är det äkta vara. Panthers mot Ottawa. Katterna börjar närma sig att klättra om LIF på min intresselista efter fjolåret och hittills denna säsong.
Deras hemmaspel är dock -precis som Leksands- lite sämre än bortaspel.
Panthers har ju, till skillnad från Leksand, ett riktigt jobbigt lag att möta, byggt för slutspelshockey där domarna sväljer pipan. Trots att de tappat Radko Gudas har de gott om sandpapperspelare i Sam Bennett, Nick Cousins och inte minst Matthew Tkachuk, NHL:s kanske bästa power forward. Sen har de ju Oliver Ekman Larsson också, vore ju fantastiskt om han fick en Stanley Cup-ring efter att ha ödslat större delen av sin karriär i öknen (bokstavligen och sportsligen).
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF och SDHL

Inlägg av Stjärnan »

bjernagris skrev: tis 20 feb 2024, 20:16
Stjärnan skrev: tis 20 feb 2024, 19:23I brist på annat får man ta dessa små glädjesaker. Sen i natt är det äkta vara. Panthers mot Ottawa. Katterna börjar närma sig att klättra om LIF på min intresselista efter fjolåret och hittills denna säsong.
Deras hemmaspel är dock -precis som Leksands- lite sämre än bortaspel.
Panthers har ju, till skillnad från Leksand, ett riktigt jobbigt lag att möta, byggt för slutspelshockey där domarna sväljer pipan. Trots att de tappat Radko Gudas har de gott om sandpapperspelare i Sam Bennett, Nick Cousins och inte minst Matthew Tkachuk, NHL:s kanske bästa power forward. Sen har de ju Oliver Ekman Larsson också, vore ju fantastiskt om han fick en Stanley Cup-ring efter att ha ödslat större delen av sin karriär i öknen (bokstavligen och sportsligen).
En … SJÄLSFRENDE! :YMHUG:

(Och glöm inte en av NHLs bäste backar. Gustaf Forsling)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: LIF och SDHL

Inlägg av bjernagris »

Stjärnan skrev: tis 20 feb 2024, 20:32
bjernagris skrev: tis 20 feb 2024, 20:16
Stjärnan skrev: tis 20 feb 2024, 19:23I brist på annat får man ta dessa små glädjesaker. Sen i natt är det äkta vara. Panthers mot Ottawa. Katterna börjar närma sig att klättra om LIF på min intresselista efter fjolåret och hittills denna säsong.
Deras hemmaspel är dock -precis som Leksands- lite sämre än bortaspel.
Panthers har ju, till skillnad från Leksand, ett riktigt jobbigt lag att möta, byggt för slutspelshockey där domarna sväljer pipan. Trots att de tappat Radko Gudas har de gott om sandpapperspelare i Sam Bennett, Nick Cousins och inte minst Matthew Tkachuk, NHL:s kanske bästa power forward. Sen har de ju Oliver Ekman Larsson också, vore ju fantastiskt om han fick en Stanley Cup-ring efter att ha ödslat större delen av sin karriär i öknen (bokstavligen och sportsligen).
En … SJÄLSFRENDE! :YMHUG:

(Och glöm inte en av NHLs bäste backar. Gustaf Forsling)
Mja, jag är egentligen Flyers-supporter men av de någorlunda sannolika alternativen från östra konferensen ser jag gärna att Panthers tar sig till final i år igen. Egentligen tar jag vilka som helst förutom Leafs och Penguins, men av vad jag sett har Panthers varit underhållande att kolla på de senaste säsongerna, Paul Maurice verkar vara en hyvens kille och de har ju aldrig vunnit. Dessutom som du nämner med ett par svenskar i laget, förutom Forsling och Oliver även Kevin Stenlund, samt Calle Själin, Lucas Carlsson och Rasmus Asplund i farmarlaget.
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: LIF och SDHL

Inlägg av Chris »

Tar upp tråden igen när vi har en ny säsong på gång. Min tanke om att gå för den lokala förankringen och bygga på TV-pucklaget gick ju sådär när de stora stjärnorna Tillie och Tilda gick till Brynäs.

Jag menar också att (som svar till Wittgesteins kommentar för 100 år sedan) att det skulle kunna vara så att en lokal förankring kan vara viktigare i ett tjejlag där i princip alla vuxna(Gud vet vad importerna gör om dagarna) måste ha ett jobb. Satsningen i år är mer svensk och lite längre kontrakt men gissningsvis blir det ännu en säsong långt där nere…
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: LIF och SDHL

Inlägg av Wittgenstein »

Baseball och lättklädda golfare. Men inte ett ord om damerna som nu börjat sin säsong.

Hursomhelst, jag gillade denna artikel https://www.falukuriren.se/2024-09-13/s ... a-dem-dar/

Nog är det lite detta LIF borde sikta mot, att ringa in de långväga importer som kan komma att omfamna Leksands småskalighet. Och om importerna tar till sig bygden, så borde bygden ta till sig importerna likt hemmasöner och döttrar.

Men 3 poäng efter premiärhelgen är väl bara ok?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.