Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 24 mar 2024, 17:41
Martin Söderek @Superklinga · 10m
Alltså den som har biljett till på tisdag och inte är beredd att göra allt för en vinst bör ge bort sin plåt.
När man tar sig själv på allldeles för stort allvar.
Det kanske finns folk som betalar 450 kr för att se en bra hockeymatch. Inte för att skrika i 60 minuter.

Det är inte din privata arena. Och inte heller Superstars.
Senast redigerad av Gösen den mån 25 mar 2024, 07:04, redigerad totalt 1 gång.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

svepet skrev: sön 24 mar 2024, 17:48
bjernagris skrev: sön 24 mar 2024, 17:25 På förhand hade nog de flesta leksingar tagit detta utgångsläge efter två spelade matcher.
Nja, visst är det ok. Men vänder man på det så var väl känslan innan att det var rent nödvändigt att norpa en match därnere för att ha en reell chans på avancemang. 0-2 hade varit för tufft. Känslan är att hemma/borta är helt neutralt, ser inte fördel med nåt även om en hemmamatch känns bättre.

Tyvärr är det väl samma domare i hela serien o det gynnar knappast Leksand, där får vi ingen hjälp. Men som lag är vi minst lika bra, kanske bättre t om. Åtminstone med Filip i kassen ;)
Om vi spelar vårat spel är vi bättre än Frölunda. Med fullt lag och fullsatt arena ska vi ta dom, om vi gör det vi ska vill säga.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

Med tanke på hur vi spelar är jag grymt jävla besviken. Vi är ju mycket bättre än de jävlarna. Domarna är som vanligt värdelösa, och Frölunda ramlar lätt.

Riktigt kasst tryck på hallen också, riktigt jippo med kisscam och skit, och de sjunger bara när de vinner. Från bortastå kändes det som vi hade hemmaplan. Mantas gör det inte bra, insatsen håller inte.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 17:54
Sniper skrev: sön 24 mar 2024, 17:41
Martin Söderek @Superklinga · 10m
Alltså den som har biljett till på tisdag och inte är beredd att göra allt för en vinst bör ge bort sin plåt.
När man tar sig själv på allldeles för stort allvar.
Det kanske finns folk som betalar 450 kr för att se en bra hockeymatch. Inte för att skrika i 60 minuter.

Det är inte din privata arena. Och inte heller Superstars.Tönt.
Han kan ju börja med att ta bort "Mikael Ruohomaa" och skriva dit valfri LIF-spelare.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 17:54
Sniper skrev: sön 24 mar 2024, 17:41
Martin Söderek @Superklinga · 10m
Alltså den som har biljett till på tisdag och inte är beredd att göra allt för en vinst bör ge bort sin plåt.
När man tar sig själv på allldeles för stort allvar.
Det kanske finns folk som betalar 450 kr för att se en bra hockeymatch. Inte för att skrika i 60 minuter.

Det är inte din privata arena. Och inte heller Superstars.Tönt.
Är han inte anställd av LIF? Är det även hans arbetsgivares officiella ståndpunkt? Jag förmodar isf att det då framgår av det finstilta i samband med biljettköp?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Jag brukar inte kommentera domare.
Det går fort och ibland blir beslut fel och man missar saker. Mänsklig.

Men två sekvenser där man ser att domarna ser (De står nära och kollar rakt på situationen) är bl.a. ett nacksving på Lindholm och en fasthållning på Max som man släpper. Sen tar man tramsutvisningar för tex felaktig tekning (delaying the game) där Knuts gör vad? Han är försvarande och sätter ner klubban först. Då är det ju linjemanens tur att agera på det. Samt några andra högst tvivelaktiga fasthållningar som man uppenbarligen släppt tidigare och senare.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Wittgenstein skrev: sön 24 mar 2024, 18:04
Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 17:54
Sniper skrev: sön 24 mar 2024, 17:41

När man tar sig själv på allldeles för stort allvar.
Det kanske finns folk som betalar 450 kr för att se en bra hockeymatch. Inte för att skrika i 60 minuter.

Det är inte din privata arena. Och inte heller Superstars.Tönt.
Är han inte anställd av LIF? Är det även hans arbetsgivares officiella ståndpunkt? Jag förmodar isf att det då framgår av det finstilta i samband med biljettköp?
Kanske skrev han det i revanschlusta efter förlusten och med viss glimt i ögat, men men…

Bild
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Surt.
Att SHLs sämsta dragskott ska få avgöra är surt.
Den tar Mantas 7 av 10 ggr.
Utvisningarna inte så mycket att säga om.
Men vi har 4-5 så totalt solklara som vi inte får med oss tillbaka. Kommer fortsätta om Nord ska dömma oss.
Reagera LIF!

Lätt med facit i hand.
Men att ha Karlsson/Knuts/Felix inne mot Strömwall när det återstår 5 min i Göteborg efter en stark upphämtning blir ju tyvärr avgörande.
Vår särklass svagaste enhet i egen zon.
Frölunda var ju helt under isen sista 30 min.

Backarna gör det allmänt så jävla bra!
Nya möjligheter nu med kedjeformationerna Zacke in igen.
Max måste få puckar att gå på!
Väntar fortfarande på att få
se Felix med Max.

Fan vad mäktigt vi hade det på läktaren.
Vi växer o växer!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: sön 24 mar 2024, 18:17

Kanske skrev han det i revanschlusta efter förlusten och med viss glimt i ögat, men men…

Bild
Kanske.
Men det är en jäkla inställning som man ofta hör från Superstars (kanske med glimten i ögat var enda gång) att endast de som är och beter sig som Superstars är välkomna.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bjernagris »

Tråkigt att fokusera på interna stridigheter nu när vi har säsongens roligaste matcher att följa.

Det är såklart klumpigt formulerat men jag tolkar det han menar som att han vill att alla ska bidra till att skapa grym stämning på vår hemmaplan. Hade en spelare blivit intervjuad och ville framföra samma åsikt hade han nog sagt något i stil med "Jag hoppas att alla kommer till arenan på tisdag och hejar på oss, läktarstödet betyder oerhört mycket".
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Uffe88 »

Du går inte vidare i ett slutspel när du har en målvakt med fri sikt som släpper in en flippmacka.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wittgenstein »

Vi ska inte fastna i denna diskussion men om man är någon slags officiell SLO bör man nog vara tydlig med eventuell glimt alternativt formulera sig på ett annat sätt.

Med det sagt, vi vinner minst en av kommande hemmamatcher. Detta kommer att bli tight.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: sön 24 mar 2024, 18:33 Tråkigt att fokusera på interna stridigheter nu när vi har säsongens roligaste matcher att följa.

Det är verkligen inga interna stridigheter.
Färjan har absolut ingenting med Superstars att göra😉

Sen ser ju allt värre ut i skrift. För mig var detta bara en parentes som påminde mig om varför jag aldrig ska skaffa sociala medier :mrgreen:

För egen del kan jag tycka att den gapande fyllkärringen som satt bakom mig för några matcher sedan borde ge bort sin biljett, men där är vi olika, jag och Superstars.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 18:29
CMB skrev: sön 24 mar 2024, 18:17

Kanske skrev han det i revanschlusta efter förlusten och med viss glimt i ögat, men men…

Bild
Kanske.
Men det är en jäkla inställning som man ofta hör från Superstars (kanske med glimten i ögat var enda gång) att endast de som är och beter sig som Superstars är välkomna.
Att ”klackfans” anser sig vara de riktiga fansen gäller nog i de flesta klubbar. I vissa klubbar så till den grad att de älskar klubben så mycket att det ger dem rätt att slå sönder några barer på väg till och från matchen.

Är det verkligen nån som skulle känna sig icke välkommen på matchen och t o m avstå att gå pga av ett sådant där inlägg på asociala medier?

Nu jäklar kör vi över Frölunda (spelmässigt och målmässigt) på tisdag! :YMPARTY:
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Visst fan trodde man Frölunda skulle vara bättre?