Klara för avfärd: Milosevic, Lyytinen, Kaderli, Filip Larsson.
Har jag glömt någon?
Silly season 26/27
-
SteveY
Re: Silly season 26/27
-
Stjärnan
SteveY skrev: tis 31 mar 2026, 12:19Sniper skrev: tis 31 mar 2026, 12:18Frölunda värvar från Leksand efter degraderingen.
Enligt Expressens uppgifter är klubben överens med backen Stefan Milosevic.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ilosevic-/Väntat. Han är väl typ därifrån. Lite som när Filip Johansson gick till Frölunda..
Kanske. Men Filip är inte från gbg området. 40 mil off.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Sniper
- Intendent
Känner ingen sorg för att han ska till Göteborg.
-
Sniper
- Intendent
herjarn
31 mars 2026, 13:04
Fick en notis från LIFzone appen.. "Vi firar kullerbyttans dag" "Har du gjort en kullbytta idag?"NEJ JAG HAR INTE GJORT EN JÄVLA KULLEBYTTA IDAG. SKIT I KULLERBYTTANSDAG OCH GE OSS RIKTIGA NYHETER ISTÄLLET.
Ska behöva läsa på Expressen att Milosevic drar liksom.. värdelöst.
Finns det inga gränser för tondövheten?
-
SteveY
Tänkte mer att dom verkar gilla att värva den typen av backar från oss. Defensivt lagda i 20-års åldern..
-
Sniper
- Intendent
Örebro agerar och gör ett tränarbyte.
Enligt Expressens källor är klubben överens med Martin Filander som ny huvudtränare från och med nästa säsong.
(...)
Samtidigt återstår frågetecken kring Niklas Eriksson. Någon uppgörelse om ett avslut finns ännu inte och det är oklart om han kan bli kvar i en annan roll. Det mesta pekar dock på att parterna går skilda vägar.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ro-hockey/
-
SteveY
Sniper skrev: tis 31 mar 2026, 13:43Örebro agerar och gör ett tränarbyte.
Enligt Expressens källor är klubben överens med Martin Filander som ny huvudtränare från och med nästa säsong.
(...)
Samtidigt återstår frågetecken kring Niklas Eriksson. Någon uppgörelse om ett avslut finns ännu inte och det är oklart om han kan bli kvar i en annan roll. Det mesta pekar dock på att parterna går skilda vägar.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ro-hockey/
Foten
https://hockeynews.se/nyheter/klart-ore ... ilda-vagar
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Toppen, nu kan Niklas presenteras som ny VD!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.
-
lil'masen
Tror inte att det är han med tanke på vad säger till aftonblaskan.
Niklas Eriksson om chockbeskedet
Framåt Masar!
-
Wiborg
Sportsligt står vi inför en ny utmaning ... dget.[/b]
https://www.leksandsif.se/article/v06atcr-30ead/view
Bygg en stomme på unga spelare från juniorlaget och de som varit med a-laget. Krydda med några inte allt för stora/dyra stjärnor med lite rutin så tror jag det blir bra det här i slutändan
-
Sisu
Så ingen konkurs och Ollas ska få en budget som kan matcha de bästa i HA. Dååååå kan vi väl börja värva
-
Lampa
Sisu skrev: Igår, 09:11Så ingen konkurs och Ollas ska få en budget som kan matcha de bästa i HA. Dååååå kan vi väl börja värva
Lite roligt med ett nästan helt nytt lag från scratch.
I mina ögon de luckor som ska fyllas:
X - X - X
X - X - Karlberg
Östman - Eljas - Crookes
Altörn - Lissel - X
Lagerberg, Knuts
V.Johansson - Strandell
X - X
X - Nilsson
Langvardt
-
SteveY
Lampa skrev: Igår, 09:49Sisu skrev: Igår, 09:11Så ingen konkurs och Ollas ska få en budget som kan matcha de bästa i HA. Dååååå kan vi väl börja värva
X - X - X
X - X - Karlberg
Östman - Eljas - Crookes
Altörn - Lissel - X
Lagerberg, KnutsV.Johansson - Strandell
X - X
X - Nilsson
Langvardt
Ja, förvånansvärt många verkar taggade på HA, inkl mig själv. Tror det beror mycket på att man var inställd på degradering så tidigt på säsongen, när spelet och prestationen havererade totalt. Man var mentalt förberedd helt enkelt, mer än vanligt.
Blir kul med ett nytt lag, man är förväntansfull på vad Jeppe kommer presentera framöver.
Du är nog nära facit där, vilka som kommer bli kvar. Men Knuts? Tror du verkligen att han (och Jeppe) vill fortsätta ett år till? Finns motivationen? Om han blir helt återställd från sin skada vill säga.
-
bender
Wiborg skrev: Igår, 07:19Sportsligt står vi inför en ny utmaning ... dget.[/b]
https://www.leksandsif.se/article/v06atcr-30ead/viewBygg en stomme på unga spelare från juniorlaget och de som varit med a-laget. Krydda med några inte allt för stora/dyra stjärnor med lite rutin så tror jag det blir bra det här i slutändan
Exakt det hoppas jag på. Tiden med dyra medelmåttiga utfyllnadsspelare på platser vi lika gärna kan fylla med juniorer måste vara över.
Vi måste ha en pålitligt producerande 1a line om det ska fungera, där mycket av krutet ska läggas. Kan vi behålla någon av Lindkvist / Nolan (som ändå bevisat att han håller på HA-nivå) så har vi något att bygga på där. Hur het är Max på marknaden egentligen med tanke på ålder och hans senaste år? Tar han en rejäl cut för att stanna kvar? Kanske..
I övrigt så borde Östman och Karlberg kunna bli kvar, och kunna producera en del i HA. På backsidan känns det inte orimligt att få ha kvar Strandell, han skulle inte få bättre än 3e backpar med väldigt begränsad speltid i något annat SHL-lag. Langvardt kan bli en stjärna i HA. Vi har också VJ som borde kunna bli underhållande. Lunkan går nog tyvärr vidare, så vi behöver komplettera med en stadig defensiv pjäs här.
Gidlöf, please? Du har inte säsongen bakom dig för att ta klivet över..
Ovan är väl best case scenario, men inte helt orimligt och det skulle åtminstone kittla intresset för nästa säsong en del..
Det är dags för lite positiva sportsliga nyheter nu. Visa att du jobbar, Ollas!
-
Lampa
SteveY skrev: Igår, 10:02Lampa skrev: Igår, 09:49Sisu skrev: Igår, 09:11Så ingen konkurs och Ollas ska få en budget som kan matcha de bästa i HA. Dååååå kan vi väl börja värva
X - X - X
X - X - Karlberg
Östman - Eljas - Crookes
Altörn - Lissel - X
Lagerberg, KnutsV.Johansson - Strandell
X - X
X - Nilsson
LangvardtJa, förvånansvärt många verkar taggade på HA, inkl mig själv. Tror det beror mycket på att man var inställd på degradering så tidigt på säsongen, när spelet och prestationen havererade totalt. Man var mentalt förberedd helt enkelt, mer än vanligt.
Blir kul med ett nytt lag, man är förväntansfull på vad Jeppe kommer presentera framöver.
Du är nog nära facit där, vilka som kommer bli kvar. Men Knuts? Tror du verkligen att han (och Jeppe) vill fortsätta ett år till? Finns motivationen? Om han blir helt återställd från sin skada vill säga.
Kanske inte, men det är alltid bra att en eller två veteraner i truppen. Om inte Knuts, kanske Zacke vill komma tillbaka.