Jag vill inte vara den som kommer och sprider negativa vibbar bland alla HA-taggade forumvänner(tillhör inte den skaran, än får jag väl tillägga).
Men, artikeln med info från Leksands if? AI-genererad? Sa väl i princip ingenting mer än att med tomma ord gjuta lite mod i en vemodig supporterskara? Som i och för sig kanske är nåt. Men inget konkret alls. Finns inget som på något sätt beskriver vad som gjorts, hur ekonomin är ställd mm? Kan lika väl komma ett nytt utskick om 2-3 månader som säger att konkursansökan är inlämnad.
Vet Ollas vad han har för budget? Vet nån det? Vet nån i tillförordnade Leksand det? Tvivlar på att Ollas har fått nån summa så väldigt tveksamt om vi kommer få se nåt nyförvärv än på ett bra tag. Sparar ju dessutom pengar att fylla truppen så sent det bara går.
Näe, tror nog närmsta tiden mer kommer handla om tack och hej och nya klubbar för spelare. Och kanske nån befintlig ung och/eller billig spelare ur befintligt lag som kritar på.
Ja, det var mitt positiva (men realistiska?) bidrag till Silly
Trevlig påsk!
Jag vill inte vara den som kommer och sprider negativa vibbar bland alla HA-taggade forumvänner(tillhör inte den skaran, än får jag väl tillägga).
Men, artikeln med info från Leksands if? AI-genererad? Sa väl i princip ingenting mer än att med tomma ord gjuta lite mod i en vemodig supporterskara? Som i och för sig kanske är nåt. Men inget konkret alls. Finns inget som på något sätt beskriver vad som gjorts, hur ekonomin är ställd mm? Kan lika väl komma ett nytt utskick om 2-3 månader som säger att konkursansökan är inlämnad.
Vet Ollas vad han har för budget? Vet nån det? Vet nån i tillförordnade Leksand det? Tvivlar på att Ollas har fått nån summa så väldigt tveksamt om vi kommer få se nåt nyförvärv än på ett bra tag. Sparar ju dessutom pengar att fylla truppen så sent det bara går.
Näe, tror nog närmsta tiden mer kommer handla om tack och hej och nya klubbar för spelare. Och kanske nån befintlig ung och/eller billig spelare ur befintligt lag som kritar på.
Ja, det var mitt positiva (men realistiska?) bidrag till Silly
Trevlig påsk!
Men, artikeln med info från Leksands if? AI-genererad? Sa väl i princip ingenting mer än att med tomma ord gjuta lite mod i en vemodig supporterskara?
Trevlig påsk!
Men så jävla korkade kan dom väl inte vara? eller...?
Tom vår snillrika ledning måste väl förstå att man behöver ta tag i lagbygget nu, om det ska finnas nåt lag överhuvudtaget i höst...
Och att man faktiskt måste kommunicera ut någonting matnyttigt snart. Är det inte konkreta namn på spelare osv så i alla fall nån liten inblick i att /hur man jobbar framåt...
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Men, artikeln med info från Leksands if? AI-genererad? Sa väl i princip ingenting mer än att med tomma ord gjuta lite mod i en vemodig supporterskara?
Trevlig påsk!
Tom vår snillrika ledning måste väl förstå att man behöver ta tag i lagbygget nu, om det ska finnas nåt lag överhuvudtaget i höst...
Och att man faktiskt måste kommunicera ut någonting matnyttigt snart. Är det inte konkreta namn på spelare osv så i alla fall nån liten inblick i att /hur man jobbar framåt...
Klart rimliga antaganden. Men vad har varit rimligt i denna förening de senaste 20 åren?
Transparens noll. Vi kör på o värvar o allt låter bra o sen pang kommer en FK-artikel ut med mångmiljonskuld o kris. Har ju även sett några inlägg(ej koll på källans trovärdighet) där det påpekats att läget är värre än nånsin ekonomiskt och det är total kaos i föreningen. Och föreningens artikel på hemsidan ger ju faktiskt inget som direkt motsäger det. Även om det med extremt positiva ögon kan tolkas så.
Jag tror ärligt att vi i nuläget inte har en spänn att lägga på laget förrän mångmiljonbeloppet för sign-off betalats och klubben gjort klart med finansiering från företag o privatpersoner. Eller kör vi på sms-lån ?
Så ingen konkurs och Ollas ska få en budget som kan matcha de bästa i HA. Dååååå kan vi väl börja värva
Lite roligt med ett nästan helt nytt lag från scratch.
I mina ögon de luckor som ska fyllas:
X - X - X
X - X - Karlberg
Östman - Eljas - Crookes
Altörn - Lissel - X
Lagerberg, Knuts
V.Johansson - Strandell
X - X
X - Nilsson
Langvardt
Ja, förvånansvärt många verkar taggade på HA, inkl mig själv. Tror det beror mycket på att man var inställd på degradering så tidigt på säsongen, när spelet och prestationen havererade totalt. Man var mentalt förberedd helt enkelt, mer än vanligt.
Blir kul med ett nytt lag, man är förväntansfull på vad Jeppe kommer presentera framöver.
Du är nog nära facit där, vilka som kommer bli kvar. Men Knuts? Tror du verkligen att han (och Jeppe) vill fortsätta ett år till? Finns motivationen? Om han blir helt återställd från sin skada vill säga.
Jag också. Minns förra gången vi åkte ut mot Mora (2017?) att jag blev medtvingad för att grilla på en strand under sista matchen som jag fick se från mobilen. När det sedan vart klart satt jag bara och stirrade tomt ut i havet och ingen kunde få kontakt med mig. Helt förstörd i flera veckor.
Den här gången vart man lite deppig näst sista matchen när man insåg att det inte blir något SHL nästa år med extremt stor sannolikhet och sedan när det vart klart var det inte så farligt. Kände mig helt normal dagen efter. Jag har faktiskt känt i flera år att det var roligare att följa HA där man fick se mål, vinster och att vi gick vidare i finalserierna. I SHL får man bara se långa förlustsviter, vi möter lag som är numret större för det mesta. Även när det går hyffsat i serien så faller vi ihop som korthus när det är slutspel. Kvartsfinalserien mot Frölunda är väl det bästa vi åstadkommit den här sejouren.
Ser fram emot ett nybyggt lag och hoppas verkligen det organisatoriska löser sig. Det är visserligen samma klyschor varje gång ett lag åker ut. Allt är felbyggt och man måste bygga om allt från grunden och hitta tillbaka till rötterna sen går det lite si och så med det.
Exakt, Svepet. Hur ska ens Ollas veta om vi ens existerar innan LIF gått med håven på knä framför sign-offgänget? Nervösa samtal för tillfället…
Avbetalning eller ingenting, kompis? Ta Ryan Air till Ohio och fundera.
Trevlig påsk!
GPTZero ger artikeln score 94% human, så troligtvis inte AI. Mänskligt platt och torr.
Jag hör vad ni säger. Tycker ändå att man bör komma med någon positiv nyhet snart, för att bringa hopp till alla supportrar därute.
Prio bör vara att försöka behålla Eljas och Strandell innan något SHL-lag plockar dom, det är två spelare med stort hjärta och som vi har råd med. Sedan kan man väl avvakta lite med resten tills den ekonomiska bilden börjar klarna.
Men, artikeln med info från Leksands if? AI-genererad?
Möjligt. Jag såg tecken att även ”Det känns tungt nu”-artikeln för några dagar sedan också var AI skriven. Lite punktfel och extra mellanrum. Typiska tecken. (Eller en gös arbete med en ipads rättstavningsprogram)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!