Ja det var fina förutsättningar, lite blött och lerigt på sina ställen pga. regnet i fredags men i övrigt optimalt.Mats_ume skrev: ↑sön 29 sep 2024, 15:55Blev helt häpen, snacka om bedrift! Fast med ganska okej väder, vilket väl inte alltid är fallet.bjernagris skrev: ↑sön 29 sep 2024, 14:46 Carolina Wikström slog nytt banrekord för damer på Lidingöloppet igår.
Övrig sport
-
Re: Övrig sport
-
- Gammal räv
Sprang du själv månntro?bjernagris skrev: ↑sön 29 sep 2024, 21:41Ja det var fina förutsättningar, lite blött och lerigt på sina ställen pga. regnet i fredags men i övrigt optimalt.Mats_ume skrev: ↑sön 29 sep 2024, 15:55Blev helt häpen, snacka om bedrift! Fast med ganska okej väder, vilket väl inte alltid är fallet.bjernagris skrev: ↑sön 29 sep 2024, 14:46 Carolina Wikström slog nytt banrekord för damer på Lidingöloppet igår.
-
Inte i år, men var på plats och supportade en familjemedlem. Sprang du?Mats_ume skrev: ↑sön 29 sep 2024, 21:42Sprang du själv månntro?bjernagris skrev: ↑sön 29 sep 2024, 21:41Ja det var fina förutsättningar, lite blött och lerigt på sina ställen pga. regnet i fredags men i övrigt optimalt.
-
Regular season tog egentligen slut i söndags, men det spelades två extra matcher igår/i natt - en doubleheader mellan Atlanta Braves och New York Mets för att avgöra vilka lag som skulle gå till slutspelets wild card-matcher. Två platser på spel, tre lag inblandade. Det tredje var Arizona Diamondbacks. För att Diamondbacks skulle gå vidare krävdes att ett av lagen i doubleheadern vann x2. Men de vann varsin. Både Braves och Mets vidare. Wild card-matcherna spelas i bäst av tre tisdag, onsdag och eventuellt torsdag.
https://www.mlb.com/postseason
https://www.mlb.com/postseason
-
- Gammal räv
Tycker det är kul att ett sportlag valt att anamma ett känt kepsmärke som sitt klubbemblem:
-
-
- Gammal räv
Nej, kanske en vacker dag i framtiden.bjernagris skrev: ↑mån 30 sep 2024, 14:34Inte i år, men var på plats och supportade en familjemedlem. Sprang du?Mats_ume skrev: ↑sön 29 sep 2024, 21:42Sprang du själv månntro?bjernagris skrev: ↑sön 29 sep 2024, 21:41 Ja det var fina förutsättningar, lite blött och lerigt på sina ställen pga. regnet i fredags men i övrigt optimalt.
-
Tre av fyra wild card-matcher avgjorda - återstår gör New York Mets @ Milwaukee Brewers natten mot fredag svensk tid.
-
Ernst-Hugo får sammanfatta min känsla när jag såg att Hugo Larsson inte startar i kvällens match heller:
-
Bra att du påminner mig om den här tråden. Vem tänker på övrig sport när det går tungt i huvudsporten? Men nu så...Wittgenstein skrev: ↑sön 13 okt 2024, 12:25 Välkommen tillbaka Gösen! Nästa steg hade varit att börja fråga efter golf-uppdateringar i Övrig sport-tråden. Jag är glad att jag slapp förnedra mig till den graden.
Det börjar dra ihop sig:
Cleveland Guardians vs. New York Yankees
New York Mets vs. Los Angeles Dodgers
-
Ett subway derby?Sniper skrev: ↑sön 13 okt 2024, 12:58Bra att du påminner mig om den här tråden. Vem tänker på övrig sport när det går tungt i huvudsporten? Men nu så...Wittgenstein skrev: ↑sön 13 okt 2024, 12:25 Välkommen tillbaka Gösen! Nästa steg hade varit att börja fråga efter golf-uppdateringar i Övrig sport-tråden. Jag är glad att jag slapp förnedra mig till den graden.
Det börjar dra ihop sig:
Cleveland Guardians vs. New York Yankees
New York Mets vs. Los Angeles Dodgers
Stort får man anta. Om man bor i New York.
Själv gissar jag att du håller på Cleveland av de fyra.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Fram till namnbytet hade det inte varit något snack...
...dessutom ogillar jag utformningen av nya C:et.
Men det hade varit kul med New York-derby! Fast hur ska Mets kunna besegra Ohtani's Dodgers?
-
Bjurman skrev att Christer Abris kommer hem som en Zeb Macahan och ordnar upp allt, men Leksand åkte ur. Bjurman skrev "Allsvenskan, här kommer IK Brage", men då förlorade de nyckelmatchen och drömmen dog. Bjurman skrev att det ser ut som att det blir New York-derby i final, men Jinxbladet är inte bara Wennerholm.
-
Då laddar vi för måndagsfotboll klockan 14 då https://malservice.aftonbladet.se/match ... 20/rapport
Matchtiderna är helt upp-och-ned-vända nu.
Stjärnan ska eventuellt bänka sig efter lunch på torsdag och till frukost på lördag
och här ska Hammarby försöka bevaka sin ledning under oktoberhimlen.
Varmt i arenaområdet idag, prognos 15 grader, men inga heta supportrar släpps in.
Matchtiderna är helt upp-och-ned-vända nu.
Stjärnan ska eventuellt bänka sig efter lunch på torsdag och till frukost på lördag
och här ska Hammarby försöka bevaka sin ledning under oktoberhimlen.
Varmt i arenaområdet idag, prognos 15 grader, men inga heta supportrar släpps in.
-
Dodgers leder 2-0 i matcher.4 minutes ago
Dodgers superstar Shohei Ohtani, who sustained a left shoulder subluxation in Game 2 of the World Series on Saturday, is "in a great spot" and will play in Game 3 on Monday, Dodgers manager Dave Roberts told ESPN on Sunday.
https://www.mlb.com/news/shohei-ohtani- ... rld-series