Övrig sport

Användarens profilbild
Sniper

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

The 2025 Major League Baseball season is scheduled to begin on March 18–19 with a two-game series between the Los Angeles Dodgers and Chicago Cubs held in Tokyo, Japan, before the regular season proper runs from March 27 to September 28.
https://en.wikipedia.org/wiki/2025_Majo ... all_season
Cubs möter med andra ord mästarna https://www.mlb.com/news/dodgers-win-world-series-2024
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 10 sep 2024, 08:52 Undra om min gamla Dodgersjacka i stl 150 ligger nedpackad i någon kartong i föräldrahemmet. Antagligen inte men på 80-talet höll jag på dem av just den anledningen. En cool jacka som jag hade fått av en amerikan. Jag kunde inte en enda spelare och visste nog knappt var LA låg men ändå.
Idag ska Gösen svepa den lilla blåvita jackan runt skuldrorna och dansa framför sin dance cam.

Bild
När Yankee Stadium tystnar
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 31 okt 2024, 08:23
Gösen skrev: tis 10 sep 2024, 08:52 Undra om min gamla Dodgersjacka i stl 150 ligger nedpackad i någon kartong i föräldrahemmet. Antagligen inte men på 80-talet höll jag på dem av just den anledningen. En cool jacka som jag hade fått av en amerikan. Jag kunde inte en enda spelare och visste nog knappt var LA låg men ändå.
Idag ska Gösen svepa den lilla blåvita jackan runt skuldrorna och dansa framför sin dance cam.

Bild
När Yankee Stadium tystnar
Kanske. Vi får se.
Amerikans sport i i allmänhet går att sammanfatta som dance cam I synnerhet.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Dagens övrig sport: basket.

Det räknas röster i Arizona. 74 % var räknade igår. Idag 77 %. Det var lättare för valarbetarna att räkna pinnar inför 5 november:

Bild

Redan nu kan man emellertid nästan slå fast att det kommer sluta på följande sätt:

Bild

Basketlegenden Michael Jordan's endorsement av Trump dementerades, men dessa skor som bär hans namn har ungefär lika mycket rött som bilden ovan:

Bild
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sådär går det när vilka idioter som helst får rösta. Lite som på våra stämmor. Diktatur är bästa statsskick vilket kanske usa snart blir. Och kanske även Leksand det år vi åker ur.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: fre 08 nov 2024, 18:11 Sådär går det när vilka idioter som helst får rösta. Lite som på våra stämmor. Diktatur är bästa statsskick vilket kanske usa snart blir. Och kanske även Leksand det år vi åker ur.
Säg inte så till Sniper, han riskerar att bli så arg att även han tar timeout.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Wittgenstein skrev: fre 08 nov 2024, 18:32
Gösen skrev: fre 08 nov 2024, 18:11 Sådär går det när vilka idioter som helst får rösta. Lite som på våra stämmor. Diktatur är bästa statsskick vilket kanske usa snart blir. Och kanske även Leksand det år vi åker ur.
Nu får vi bara ett inlägg till från Gösen, sedan når han nästa nivå. Om jag minns rätt brukar Gösen hålla sig borta från stora trappsteg. Det blir väl en time-out efter nästa inlägg.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: fre 08 nov 2024, 18:32
Va? Gillar han inte diktatur 😁
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

:))
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Nej, diktatur har jag inte mycket för det blir en idiot som bestämmer i alla fall, däremot teknokrati.
Pain is temporary, glory is forever