Som av en händelse drömde jag om matchtröjorna i natt. Det presenterades en blåvit variant med en stor blå bräm i mitten av tröjan. Jag vaknade kallsvettig. Dessvärre tror jag att mardrömmen kommer att besannas (om än utan blå bräm).
Ordet bräm betyder en kant, bård eller yttre avgränsning, ofta i ett annat material eller färg. Ordet förekommer inom flera olika områden såsom kläder, natur och konsthantverk
Piss att de presenterade Zacke idag. Det betyder helt klart att Carterspuck har inside info.
Intendenten kunde dock dra en lättnadens suck. Hans åtaganden klarades av i god tid för att lämna redaktionen bakom sig och i sann södertradition samlas på Hanks för att dricka lunch.
Eller byter den namn till Ordförande i Föreningen för det gulas återkomst?
Vad menas? Har en blott blåvit tröja presenterats? Hoppet är väl det sista som överger människan. Och en förening kan väl inte bara byta namn sådär. Det skulle ju vara lite som att plötsligt, utan att inhämta föreningsmedlemmarnas åsikt, byta färg, och vilken förening gör så? Ja, inte en så mangrann förening som den jag är ordförande i i alla fall.