Övrig sport

Fjodor

Re: Övrig sport

Inlägg av Fjodor »

Att tappa stora ledningar är ju något som vi leksingar genom åren gärna lyfter som ett vanligt förekommande problem för vårt kära lag. Men att tappa 4-0 i en VM final som Sverige gjorde igår mot Finland i innebandy, det är riktigt jobbigt. Inte för mig personligen eftersom jag inte är särskilt intresserad, men måste vara hemskt för spelarna och supportrarna.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Lucka 23: Konsten att på egen hand förhöja arenaupplevelsen

* * *

Lång dags färd mot uppesittarkväll.
Wittgenstein-lotto!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: mån 23 dec 2024, 07:28

* * *

Lång dags färd mot uppesittarkväll.
Wittgenstein-lotto!
Såg att han satt på första rad i publiken igår :YMPARTY:
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Om det är mig ni talar om så har jag slutat läsa denna innebandy, baseball och golftråd. Jag har dock läst Lillguds slutrapport och behöver nog vila en liten stund. Men jag är ändå glad att du finns Lillgud, berikar Färjan får man säga. Även om jag, som säkert många andra, ibland skummar dina inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tis 24 dec 2024, 12:23 Om det är mig ni talar om så har jag slutat läsa denna innebandy, baseball och golftråd. Jag har dock läst Lillguds slutrapport och behöver nog vila en liten stund. Men jag är ändå glad att du finns Lillgud, berikar Färjan får man säga. Även om jag, som säkert många andra, ibland skummar dina inlägg.
På tal om det så kanske du undrar hur det går i årets första PGA tävling. När vi går in i helgen senare i kväll så leder Matsuyama -16 jagad av Morikawa -15. Åberg -7 får köra hårt på "moving day" men har det säkert rätt skönt där på Hawaii ändå.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: lör 04 jan 2025, 13:56På tal om det så kanske du undrar hur det går i årets första PGA tävling. När vi går in i helgen senare i kväll så leder Matsuyama -16 jagad av Morikawa -15. Åberg -7 får köra hårt på "moving day" men har det säkert rätt skönt där på Hawaii ändå.
Är inte S. Scheffler med?
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: lör 04 jan 2025, 17:37
Gösen skrev: lör 04 jan 2025, 13:56På tal om det så kanske du undrar hur det går i årets första PGA tävling. När vi går in i helgen senare i kväll så leder Matsuyama -16 jagad av Morikawa -15. Åberg -7 får köra hårt på "moving day" men har det säkert rätt skönt där på Hawaii ändå.
Är inte S. Scheffler med?
Han hann inte investera alla sina pengar innan säsongen drog igång så han är hemma den här helgen och fixar det sista.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Trött på att komma ekonomiskt till korta.
CHICAGO – One thing the Cubs would very much like to accomplish before the upcoming season is adding some more experience to the back end of their bullpen. On that front, the North Siders were in on free-agent closer Tanner Scott before he reached an agreement with the Dodgers on Sunday.

Per MLB.com’s Mark Feinsand’s sources, Scott is headed to Los Angeles via a four-year, $72 million deal. Sources also told MLB.com that the Cubs were willing to go to four years to reel in the ace reliever, but the Dodgers had the larger monetary offer. So, Chicago is forced to look elsewhere for late-inning help.
https://www.mlb.com/news/cubs-bullpen-o ... s-contract
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Nytt försök:
Jan. 19: Cubs reportedly pursuing Estévez
The Dodgers have reached a four-year deal with the top closer on the free-agent market, Tanner Scott, a source told MLB.com’s Mark Feinsand. The Cubs were reportedly one of the teams in the mix for Scott, but with the left-hander now off the board, they’ll have to turn elsewhere for bullpen help.

According to MLB Network insider Jon Paul Morosi, Chicago is one of the teams pursuing right-hander Carlos Estévez, one of the best remaining free-agent closers. The Blue Jays are also interested in Estévez.

Although young righty Porter Hodge had success closing for Chicago down the stretch in 2024, Estévez would give the club a pitcher with more experience in that role. The 32-year-old Estévez has collected 57 saves since the beginning of 2023.
https://www.mlb.com/news/cubs-rumors-la ... d-signings
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Jag är inte intresserad av NFL men det här är så piggt av Lidl att det förtjänar att nämnas https://www.lidl.se/p/nfl-t-shirt/p1002 ... Sales_Week

I butik nästa måndag - och kanske köper jag en av varje trots mitt ointresse för själva sporten.

* * *

Den här sporten är jag emellertid intresserad av: