Träningsmatcher 2024

Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Lillgud »

Heljanko hade ändå uttalat sig efter då gårdagens match/insats….

– Det är inte mycket att säga till varandra efter det här. Vi måste vara bättre, vara smartare, för att vinna såna här matcher. Det är försäsong men ändå, vi ger upp för enkla chanser. Och det är svårt att vinna om vi bara gör ett mål per match, säger han och syftar på att LHC bara gjort fem mål på de fyra senaste träningsmatcherna.

I övrigt har han inget att klaga på över sin första tid i Linköping, säger han.
– Visst är det mycket nytt, och jag måste också bli bättre.
Laget, staden, lagkamraterna, allt är bra. Men allt är mycket trevligare när laget vinner.

Vad har varit svårast för dig att anpassa dig till i LHC och svensk hockey?
– Det största är att jag kom från ett lag där jag hade varit väldigt länge, så det är många nya spelare att lära känna, och hitta trygghet med. Det tar lite tid."

Östman även om var missnöjd och arg och frustrerad på laget som helhet….så valde han ändå lite att då skydda Heljanko….

"LHC blev översköljt, ställde till det för sig själva och nye målvakten Christian Heljanko fick ingen hjälp alls när defensiven läckte som ett såll. Robin Kovacs reducerade till 1–3 i fem mot fyra, men i övrigt var det ett mörker”

– Jäkla svår match för Christian. Jag tycker synd om honom att bli så utlämnad, sa Östman. "
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Lampa »

Hoppas Zacke kan rida på vågen ända in i premiären. Kul för honom.

Mantas ser onekligen bra ut, tror han kommer göra en bra säsong som ohotad första.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tis 10 sep 2024, 19:30 - Nyhetens behag har inte mattats under matchens gång - jag är mycket förtjust i blå dräkterna.
- Nye 9:an ska inte bara framhållas för målen utan också för den skridskoåkning som varit förutsättningen för målen. Tycker mig ha sett den skridskoåkningen förut också under försäsongen (det lilla jag sett).
Jag sa det redan efter Örebromatchen hemma att jag tycker Zacke ser piggare ut än på länge. Hoppas det håller i sig när det börjar på ritkigt!
Klas skrev: tis 10 sep 2024, 21:17 Svårt annars att värdera detta, Clubben var ju totalt usla. Eller är det vi som gör dom så dåliga..?
Jag tänkte lite samma sak, det var ju samma sak mot Örebro... Men det är bara försäsong fortfarande, det gäller även när man vinner övertygande.
Stjärnan skrev: tis 10 sep 2024, 22:27 Nu går laget lugna sig lite, innan W börjar höja oss till några favoriter i serien.
Det kommer inte hända, men de största tvivlarna kanske kan börja fundera på ifall vi ska undvika kval, kanske till och med ta oss till slutspel?
Stjärnan skrev: tis 10 sep 2024, 22:29
Sniper skrev: tis 10 sep 2024, 19:30 - Nyhetens behag har inte mattats under matchens gång - jag är mycket förtjust i blå dräkterna.
Ja, nästan nära att vilja falla in i SHL normen och köra de hemma, åtminstone kan vi välja de betydligt oftare än förr.
Jag är lite mer tveksam... Det går mönstret på de vita partierna tycker jag gjorde att de nästan såg skitiga ut i tv-bilden. Nej, de vita är klart bärtre.

Börjar se ut som att vi har hittat spelet och tycker det ser lovande ut. Jag hoppas kommentatorn också lider av försäsongssjuka då han (precis som många andra) inte klarar av att uttala Cehlárik korrekt och dessutom hela tiden pratade om genrepet på fredag mot Timrå som är imorgon torsdag. Tycker mig se ett mindre statiskt PP också med flera olika lösningar med skott både från kanterna och instick i mitten. Finns embryon till något bra.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: ons 11 sep 2024, 10:59 Jag hoppas kommentatorn också lider av försäsongssjuka då han (precis som många andra) inte klarar av att uttala Cehlárik korrekt och dessutom hela tiden pratade om genrepet på fredag mot Timrå som är imorgon torsdag.
Inte bra alls. Man kan missa publik på det sättet. Första beskedet spökar fortfarande viewtopic.php?t=165
Men förhoppningsvis nås de flesta potentiella av detta:
Leksands IF
2 tim
Zacke kommer. Gör du?
En skön seger med 7-1 mot Linköping igår. Imorgon torsdag klockan 19, match mot ett annat SHL-lag, Timrå i Tegera Arena. Sista träningsmatchen.
Var på plats där det händer!
Biljetter för 100:- här:
https://secure.tickster.com/sv/2x81umuw ... electevent
#leksandsif
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Sniper »

Ritolas keps
11 september 2024, 11:13

JK Lexing skrev:
Vad vet man om Elvenes skada?


Tränar idag med gul tröja (ej tacklingsbar).
Visst vill många av oss ha gult, men man behöver ju inte överdriva.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: tis 10 sep 2024, 22:16 CMB tycker att det här är amatörernas afton. "Så det passar att hylla honom nu? Kom igen när ni ser hans storhet även när han är dålig".

This man is no ordinary man. This is Mr P Z Zackrisson.


Bild
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Wiborg »

Har noterat att även Swehockey kör försäsong med en jäkla massa fel från rapporteringen av händelser senaste matchen. Sedan använder media det som facit i sina rapporter utan att faktagranska och inse hur fel det blir. Även Leksands hemsida som ger Vejdemo en assist på Zackes 1-6.
Var det ni som var jättebra eller Linköping som var dåliga?
– Det var nog en liten mix. Vi hade mycket powerplay, men det förtjänar man ju. Och vi utnyttjade de lägena, säger Lukas som själv passade fram till Zackes 1-6 när laget spelade fem mot tre.
https://www.leksandsif.se/article/307asjm-30ead/view

https://stats.swehockey.se/Game/Events/890222

Här står det att Max gjorde mål i fem mot fem 52 sekunder in i andra, och Zacke 2 mål i fem mot tre sista sekunderna. Inget är rätt... Zackes 1-6 var i fem mot fyra och Vejdemo rörde aldrig pucken på det målet utan det var Zacke som tekade, passade Max och sedan direktskott på tillbakapassningen. Tror det är fler fel också som jag noterade medan matchen pågick, men de rättades till i pausen men kanske inte allt.

Jag har sett liknande fel i andra artiklar också när man skrivit fel saker för att man uppenbarligen använt swehockey som källa utan att reflektera om det stämmer eller inte.

Här är highlights ifall någon vill se målen igen:
https://youtu.be/gc8lA183pJU?si=GRvd9PYScZMO2tGN
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Sniper »

Innan Peter LeMarc slog igenom 1987 var han känd som en av Sveriges vildaste scenpersonligheter. Från albumet "Circus Circus", 1983, hämtar vi:

Bild
https://www.youtube.com/watch?v=U_3L4DDO9pg

Undrar om de trots allt ställer Hellsten i mål ikväll? Mantas har ju inget mer att bevisa - det har JH.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: tor 12 sep 2024, 12:32 Innan Peter LeMarc slog igenom 1987 var han känd som en av Sveriges vildaste scenpersonligheter. Från albumet "Circus Circus", 1983, hämtar vi:

Bild
https://www.youtube.com/watch?v=U_3L4DDO9pg

Undrar om de trots allt ställer Hellsten i mål ikväll? Mantas har ju inget mer att bevisa - det har JH.
Visserligen. Men det vore väl första gången i världshistorien (utan att egentligen ha koll så är känslan så) i såfall att man ställer en utsedd andremålvakt i ett genrep?
Får se om det blir en rekyl nu efter de(dem/dom) senaste segrarna.. Men ingen fara på taket isf. Dåligt genrep=Bra premiär. Det är sen gammalt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 12 sep 2024, 12:32 Innan Peter LeMarc slog igenom 1987 var han känd som en av Sveriges vildaste scenpersonligheter. Från albumet "Circus Circus", 1983, hämtar vi:

Säkerligen en påtvingad kemisk vildhet som i nyktert tillstånd övergick till scenskräck och panikångest med yrsel och illamående som symtom.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Lampa »

Verkar som att Hellsten står idag, hoppas han får göra en bra insats.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Sniper »

Mantas.

Bild
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Lampa »

Ah. Bäst kanske. Men hade velat se Hellsten en gång till innan SHL.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Aggeman »

Undrar vad planen för Hellberg är…
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Stjärnan »

Visas denna på 4 play? Isf kanske det är lika bra att koppla på abonnemanget redan ikväll.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!