Hockeyallsvenskan 2024/25

Användarens profilbild
Gösen

Re: Hockeyallsvenskan 2024/25

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 24 sep 2024, 10:15
Sniper skrev: lör 14 sep 2024, 13:22
En bit in i oktober - av lätt insedda skäl - om de nu ens landar honom?
Då kan Camper ansluta 2:
Att någon skulle ha Västerbottens-Kuriren hade jag inte räknat med - men nu kanske någon kan berätta exakt datum/exakt vad det står?
Carter Camper och Björlöven har Expressen skrivit flera gånger om.

Vad är då statusen?

Egentligen samma sak, som tidigare.

Inga pengar – ingen affär. Där står vi.

Björklöven är just nu ute och fiskar bland sina sponsorer för att kunna hitta ekonomi att genomföra en affär. Man har dessutom ganska gått om tid på sig.

Det kommer att handla om ett sexmånaderskontrakt, och Camper kan ansluta först i början av november, så Björklöven tar höjd för om man spelar en säsong långt in till en finalserie i slutet av april.

Räkna alltså fortsatt med att det kommer bli Carter Camper i Björklövens lag om någon månad.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Bild
...sa leksingen (med gult hår)

* * *

Tills vidare: Thoresen tillbaka i Djurgården ikväll.

Bild Bild

Bild
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Vad väljer man ikväll - Björnlöven hemma mot Almtuna, trollkärringarnas och kobjällrornas Mora mot Gnaget, räkmackornas Tingsryd mot Oskarshamn eller premiäromgångssegrande Vimmerby mot Kalmar? Södertälje-Nybro och Västerås-Östersund blir det inte. Umeå var inte så roligt som jag trodde i fredags, Mora kommer jag säkert logga in på vid något tillfälle under kvällen, Vimmerby likaså eftersom jag vill få en uppfattning om arenan (kollade aldrig i fredags) men det som lockar mest är nog Börjes-land. Inte för Börjes utan för Oskarshamn. Från Löfbergs Arena till Dackehallen på ett halvår. Degraderingens bistra verklighet.

Fast känner jag mig själv blir det mest Swehockey. Det är nog bara Carter Camper som kan väcka det där riktigt stora intresset för en HA-match.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Som gammal jämte följer jag ju Östersund. Annars blir det Björken och Carter.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

BIK Karlskogas dräkt för i år är slående lik den som Leksands IF använde under säsongen 2017/18.

Bild

Bild
CMB

Inlägg av CMB »

bjernagris skrev: tor 26 sep 2024, 17:01 BIK Karlskogas dräkt för i år är slående lik den som Leksands IF använde under säsongen 2017/18.

Bild

Bild
Den LIF-dräkten är riktigt snygg. Till skillnad från årets klotterhaveri.
CMB

Inlägg av CMB »

Zappade lite och kom in och såg intervjun med Björn Hellqvist efter segern mot AIK. Jag undrar hur det är med hans mående med sjukdomen just nu, han såg inte pigg ut i mina ögon… Hoppas jag tolkade helt fel.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Daniel Rosengren från Tingsryd var namngiven tredjemålvakt i slutspelet och fanns med på bänken – har ni haft kontakt med honom efter säsongen?
– Absolut. Han är en av dem som finns med bland kandidaterna.
...sa Tjomme vid en tidpunkt när det antagligen redan var klart med Hellsten. I kväll ställs emellertid Rosengren mot Björklöven borta. Han höll tätt i första perioden - skottstatistik 12-4 - men 3:38 in i andra har Marcus Nilsson gjort sitt första mål för Björklöven.

* * *

Rosengren hoppade in i Östersundskassen redan mot Djurgården på Hovet häromdagen när Andreas Ljunggren tvingades kliva av med skadekänning. Skottstatistiken var då 14-0, 15-5 (och ställningen 2-0). Djurgården skjuter en del mot Vimmerby borta ikväll också. 12-26 efter två perioder. Men Vimmerby har 1-1.

* * *

1-1 är också ställningen mellan Björklöven-Östersund nu. Rosengren har motat 19 av 20 skott första två perioderna.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Leksandsmålvaktsskadad som jag är tittade jag på highlightsen mellan Södertälje-Djurgården och föreställde mig att det var en LIF-målvakt som släppte in målen. Hur många av puckarna hade vi ansett att han borde ha tagit (Södertäljes reducering till 1-2 kan ni lämna därhän eftersom det är en uppenbar tavla) https://www.tv4.se/artikel/2RMNL50Xln49 ... ce=twitter

Överhuvudtaget är det nyttigt att titta på mål från både SHL & HA och låtsas att det är Leksandsmålvakt. Verkar kommentatorerna betrakta det som billigt? Det är också nyttigt att titta på våra egna mål och föreställa oss att det varit motståndarna som svarat för målen. Om vi själva gör målen är det i regel bra avslut, om vi släpper in: "Det borde han ha tagit" 8-)
Lifstarsll

Inlägg av Lifstarsll »

Har varit lite nyfiken på Lagerberg. Sett honom i Björklöven lite och han gör ett bra jobb där, emellanåt lite framträdande men man får komma ihåg att det är en liga ner. Så även om jag gillar ungdomarna träda fram och växa måste jag ändå tycla att vi har gjort rätt i att behålla Fred. Lucas är duktigt men Fred är lite duktigare (så här långt). I övrigt noterar jag att jag är lika besviken på Fredrik F att det inte finns mer fart på rören. Tycker han spelar för mycket på sitt skott i rätt position och för bekväm av sig i spelet. Hoppas i alla fall han med Lillis kan hjälpa Löven upp. Vore roligt för antagonisten Sheleftyou.
Axel Ottosson som återvändare i Löven är också värdefullt för dem. #KulMedFredagshockey
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Det här är väl ett ultimat bevis för att SHL klarar sig bäst utan Stockholmslag?
Hovet är helt slutsålt och samtliga sektioner kommer att vara svartgula, vilket konkret betyder att du som besökare ENBART får ha svartgula AIK-färger, eller neutrala kläder.

Detta är ett beslut som båda klubbarna (AIK och DIF) har tagit, i samråd med arenaoperatör och polismyndigheten.

Det betyder också att du som publik enbart får jubla för AIK:s prestation. Det får alltså inte ske något jubel för DIF. Vakter kommer att vara på plats för att se till att detta följs. Detta är regler som finns för att skapa optimal säkerhet för samtliga i arenan.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... inte-jubla

Min åsikt är att kan man inte garantera säkerheten för båda lagens supportrar får man spela på en annan arena eller helt utan publik. Helt sjukt att man inte ska få ha på sig matchtröja och jubla när laget gör mål.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: ons 16 okt 2024, 15:14 Det här är väl ett ultimat bevis för att SHL klarar sig bäst utan Stockholmslag?
Hovet är helt slutsålt och samtliga sektioner kommer att vara svartgula, vilket konkret betyder att du som besökare ENBART får ha svartgula AIK-färger, eller neutrala kläder.

Detta är ett beslut som båda klubbarna (AIK och DIF) har tagit, i samråd med arenaoperatör och polismyndigheten.

Det betyder också att du som publik enbart får jubla för AIK:s prestation. Det får alltså inte ske något jubel för DIF. Vakter kommer att vara på plats för att se till att detta följs. Detta är regler som finns för att skapa optimal säkerhet för samtliga i arenan.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... inte-jubla

Min åsikt är att kan man inte garantera säkerheten för båda lagens supportrar får man spela på en annan arena eller helt utan publik. Helt sjukt att man inte ska få ha på sig matchtröja och jubla när laget gör mål.
Jag tog för givet att det var ett skämtsamt mail som AIK skickat ut med glimten i ögat till jag läste artikeln.

Hade jag hållt på Djurgården så hade jag önskat lämna WO för att markera. Eller kräva att AIK gör det om de inte kan hålla sina IQ befriade snorvalpar i koppel.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Döden » 2024-10-16 17:35:27

Buford skrev: ↑2024-10-16 17:34:05
Helvete, har suttit på akuten i flera timmar nu, trodde jag skulle hinna hem till matchen... Nu kom dom och sa att jag måste vänta ett par timmar till i väntan på provsvar och ev röntgen :?

Nåja, nära till bårhuset i fall vi torskar iaf :lol:
Ni får hålla mig uppdaterad grabbar!

Men hur skulle du se matchen hemma då?
Du har väl en hand-TV?

Krya I guess

https://www2.difhockey.se/forum/viewtop ... 8&start=45
Notera användarnamn på den som svarar (i fetstil).

* * *

Själv tappade jag lusten att se derbyt då läktarmatchen är en vital del av upplevelsen.
Får nog bli Björklöven-Mora istället (skrällvarning Mora?).
Eller ingetdera och Swehockey.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Medan vi har backbrist vandrar Lagerberg från blå in i slottet och sätter 4-0 till Björklöven via en backhand. Därmed blir det nog ingen skräll. Svårare att hämta upp fyra mål än tre, som det stod i den famösa matchen 2020.
Det här var en av värsta kollapser jag sett den här säsongen.

Topplaget Björklövens 3-0 blir 4-8 hemma mot Mora.

Och dessutom misstankar om avvikande odds och matchfixning mitt under pågående spel.

Jag hoppas vid Gud att det inte är så illa.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... obehagligt
Och där kom 5-0 drygt halvvägs in i matchen.
Och 6-0 och 7-0 och 8-0 innan andra periodens slut.

* * *

Svenska Spel Oddset Matchen:
Björklöven-Mora 11-0
Ingen vinnare, rullpott
Ludde

Inlägg av Ludde »

Var det Björn eller Tjomme som ville att vi skulle ändra spelsätt tro?
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P