”Defensivt har vi varit bra. Nu måste och ska vi bli jobbigare att stå emot offensivt”, uttrycker sig Thomas Johansson.
Det var bara kvallagen som släppte in mer mål, så om det här är sjukt bra så undrar jag om det här är något dåligt aprilskämt.
Vad gick fel 24/25?
-
Re: Vad gick fel 24/25?
Och Färjestad. Men jag håller med, märkligt ändå. Antar att de underliggande siffrorna visar att vår defensiv varit stark.Fetisov skrev: tis 01 apr 2025, 07:42 ”Defensivt har vi varit bra. Nu måste och ska vi bli jobbigare att stå emot offensivt”, uttrycker sig Thomas Johansson.
Det var bara kvallagen som släppte in mer mål, så om det här är sjukt bra så undrar jag om det här är något dåligt aprilskämt.
-
Ja det går verkligen till avdelningen oroväckande.Fetisov skrev: tis 01 apr 2025, 07:42 ”Defensivt har vi varit bra. Nu måste och ska vi bli jobbigare att stå emot offensivt”, uttrycker sig Thomas Johansson.
Och som tillägg till vad som gick fel 24/25 var väl analysen av säsongen 23/24 eftersom vi inte lyckades bättre denna säsong. Hoppa Tjomme gör om och förbättrar årets analys av den gångna säsongen, åtminstone vad det gäller det defensiva.
-
Den har varit ojämn.
När det fungerat bra så har defensiven varit riktigt bra med bra räddningsprocent.
När den fungerat mindre bra så har det i min mening berott på dåliga insatser från tredjegubben och forwards vilket lett till sämre räddningsprocent.
Känslan är även att offensiven med resultatet fler mål har varit bättre när forwards spelar bättre defensiv. Vi får ett mer homogent lag som lättare kan bygga anfall och ta sig genom mittzon effektivt.
Slutsats blir att vi behöver förändra forwardssidan.
När det fungerat bra så har defensiven varit riktigt bra med bra räddningsprocent.
När den fungerat mindre bra så har det i min mening berott på dåliga insatser från tredjegubben och forwards vilket lett till sämre räddningsprocent.
Känslan är även att offensiven med resultatet fler mål har varit bättre när forwards spelar bättre defensiv. Vi får ett mer homogent lag som lättare kan bygga anfall och ta sig genom mittzon effektivt.
Slutsats blir att vi behöver förändra forwardssidan.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.