Silly season 26/27

Användarens profilbild
Aggeman

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

SteveY skrev: fre 07 nov 2025, 09:48

Vår ”nya” krigarkedja nästa säsong:
Altörn - Eljas - W.Nilsson

Vad tror ni om den?

Har svårt att se att Altörn har något på SHL-nivå att göra nästa säsong tyvärr. Nilsson kan jag köpa i den rollen, men han får gärna bli lite starkare i närkamperna. Eljas är jag benägen att placera högre upp i hierarkin. Jag har sett tendenser till att han har skills för en ”semiproducerande” lina.

Jag tycker det ska letas efter någon som redan har den rollen i en annan klubb och inte behöver en inkörningsperiod. En Matt Carey-typ har jag saknat sedan han lämnade.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: fre 07 nov 2025, 12:05

Vad tror ni om den?

Har svårt att se att Altörn har något på SHL-nivå att göra nästa säsong tyvärr. Nilsson kan jag köpa i den rollen, men han får gärna bli lite starkare i närkamperna. Eljas är jag benägen att placera högre upp i hierarkin. Jag har sett tendenser till att han har skills för en ”semiproducerande” lina.

Jag tycker det ska letas efter någon som redan har den rollen i en annan klubb och inte behöver en inkörningsperiod. En Matt Carey-typ har jag saknat sedan han lämnade.

Altörn är tråkig. Men det tyckte jag om Eljas också i början, och det gör jag inte längre. Inte efter han kom tillbaka från Mora som en utvecklad spelare.

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

2 målvakter med utgående kontrakt. Jag hoppas på att man förlänger med Hellsten och vill Gidlöf vara kvar så är det ett plus

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Aggeman skrev: fre 07 nov 2025, 12:05

Vad tror ni om den?

Jag tror Altörn skulle passa som ordinarie i en hårt jobbande fjärdekedja.
Eljas har absolut visat prov på en offensivare sida, men vi har Vejdemo på kontrakt och jag ser honom som vår tredjecenter nästa säsong.
Håller med om att vi skulle behöva en elakare kanadick i laget.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Det enda som är bra med Gidlöfs problemtyngda säsong är att vi kanske får behålla honom en säsong till.

lil'masen

Inlägg av lil'masen »

Hockeynews panelen snackar om att Ty Rattie borde vara ett alternativ för Leksand att plocka in nu när han är utanför Linköpings trupp och när Leksand inte producerar något framåt.

Själv tycker jag nog att det kanske kan gå? Dock är han en minus spelare och antagligen skapligt dyr. Men mål kan han göra!

Framåt Masar!

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

lil'masen skrev: mån 17 nov 2025, 14:56

Hockeynews panelen snackar om att Ty Rattie borde vara ett alternativ för Leksand att plocka in nu när han är utanför Linköpings trupp och när Leksand inte producerar något framåt.

Själv tycker jag nog att det kanske kan gå? Dock är han en minus spelare och antagligen skapligt dyr. Men mål kan han göra!

Kan han åka skitfort framåt snurra 3 varv i anfallszon för att sen slarva bort pucken? Om inte är han över kvalificerade och går bort 🤣🤣

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

lil'masen skrev: mån 17 nov 2025, 14:56

Går det att lösa kan det vara precis det som behövs. Tänkte den tanken jag också tidigare. Men tror att LHC hoppas på samma effekts som för Vrana att han ska spruta in mål nästa match.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

När MP talar lyssnar SteveY.

* * *

Mer Hockeynews:

Ok
17 november 2025, 13:58
Från Challe B i hockeynews

Leksand är sist i SHL. Vad blir Thomas ”Tjomme” Johanssons nästa drag? Vad kan Leksand göra?

– De har en tuff ekonomi men vad jag hört så finns det externt kapital som är beredda att lasta in. Målvaktssidan, hur länge blir Marcus Gidlöf borta och vad jag förstår krånglar ljumskarna - här behöver de nog agera, tufft för Jakob Hellsten att sköta det där själv. Sen Matt Caito, han har haft en bedrövlig säsong så här långt, inte sett skymten av hans bra sidor. Sen kan han bli lite gnällig också, när det går tyngre. Så Leksand måste få igång honom.

– I mitt tycke har Leksand sju stycken SHL-forwrads, övriga är på gränsen.

* * *

Men detta (och föregående) inlägg hör väl egentligen hemma i Silly season 25/26.

Lampa

Inlägg av Lampa »

Nu blir det väl inte aktuellt oavsett då jag tror vi åker ur, men Isak Rosén kan vi nog glömma. Börjar äntligen producera för Buffalo. Kul.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Lampa skrev: tis 18 nov 2025, 07:15

Kul.

Jag anar en viss bitterhet hos Lampa :grin:

Lampa

Inlägg av Lampa »

SteveY skrev: tis 18 nov 2025, 07:41
Lampa skrev: tis 18 nov 2025, 07:15

Kul.

Jag anar en viss bitterhet hos Lampa :grin:

Nejdå det går väl inte vara bitter över en leksing som lyckas, bara att mina drömmar om unga stjärnor som återvänder till Leksand och lyfter pokalen krossas :mrgreen:

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

I en trejd skulle Linköping säkert vilja ha Veronneau för Rattie - men det kan vi inte bevilja dem.
Och Wiktor Nilsson skulle de skratta åt.
Nolan kan vi byta bort, men då kommer centersidan inte övertyga på papperet (och knappast heller på isen):
Vejdemo, Koblar, Eljas, Knuts, Östman.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 18 nov 2025, 10:36

I en trejd skulle Linköping säkert vilja ha Veronneau för Rattie - men det kan vi inte bevilja dem.
Och Wiktor Nilsson skulle de skratta åt.
Nolan kan vi byta bort, men då kommer centersidan inte övertyga på papperet (och knappast heller på isen):
Vejdemo, Koblar, Eljas, Knuts, Östman.

Fast den centerlinjen blev ju i vart fall mer övertygande i verkligheten.

Jag hade satt honom som forwards istället och gett honom en enda uppgift att fokusera på.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Vad säger ni om två Sillytrådar för 26/27, en allsvensk version och en för Shl?