… kan man väl även klistra på ?Örebroooos “spel” ?
Vi försöker i alla fall, med varierande resultat. Men vad fan gör Örebroooo ? Hugger slår, viftar med klubbor och förstör?
SHL, Wiborg och jag skulle må ytterst gott om dom åkte ur.
Fast gör vi verkligen det? Försöker. Jag är faktiskt inte helt säker på det. Kanske halvhjärtat men det räknas inte som ”försöker” i shl. Känns fortfarande som laget gett upp säsongen. Efter Frölunda borta.
Fast har man som lag blivit curlat sedan barmarken så kan man ju förstå villrådigheten nu.
Senast redigerad av Stjärnan den lör 21 feb 2026, 18:53, redigerad totalt 1 gång.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Jag har sett värre - senast i torsdags.
Jämfört med den matchen - och många andra senaste tiden - visar LIF upp ett anständigt spel i första perioden.
Åtminstone fram till den del av banan där målchanser skapas.
Ska spelet se ut såhär resten av säsongen kommer det bli en pina att genomlida. I början av säsongen spelade vi med en jävla fart och energi, men nu är det helt dött. Två riktigt svaga lag i en sömnig förstaperiod. Karlberg, Luc och Kaderli ser intressant ut.
Gissar att det är exakt såhär det kommer se ut. Hedberg har gått in i kris-mode och man fokuserar nu på defensiven. Kanske har man insett att man faktiskt inte har materialet för att på något vis spela ishockey, men mest troligt är det survival mode inför kval. Givetvis helt rätt, för vår enda chans där är igelkottsförsvar och en Larsson i målet som går på vatten. Men ja, spelet kommer inte direkt dra publik till arenan..
Ska spelet se ut såhär resten av säsongen kommer det bli en pina att genomlida. I början av säsongen spelade vi med en jävla fart och energi, men nu är det helt dött. Två riktigt svaga lag i en sömnig förstaperiod. Karlberg, Luc och Kaderli ser intressant ut.
Gissar att det är exakt såhär det kommer se ut. Hedberg har gått in i kris-mode och man fokuserar nu på defensiven. Kanske har man insett att man faktiskt inte har materialet för att på något vis spela ishockey, men mest troligt är det survival mode inför kval. Givetvis helt rätt, för vår enda chans där är igelkottsförsvar och en Larsson i målet som går på vatten. Men ja, spelet kommer inte direkt dra publik till arenan..
Ja. Och den naiviteten JH körde med ända tills nyss är skäl nog att sparka honom.
Men nu har vi en seger mot ett topplag med det spelet. Jag ska väl ge honom några matcher till innan domen faller med detta spel.
Örebro kraschar nätet (utan att pucken är fri)
Får vi någonsin se en net-crash av LIF? Knappast.
Haha, nu är jag neggig..
Sun taught me,
Keep RISING!
Då är det inte mer än rätt att jag även delar ut ros. Vi lyfte upp allt med 5 min kvar och spelade faktiskt bra, vilket resulterade i mål. Det går bara de vill.
Sun taught me,
Keep RISING!
Var har Vejde glömt det skottet senaste åren?!
Utsökt passning från Lindqvist. Extremt viktigt att en av få med spelsinne i laget får slå en sån macka. Vi kommer behöva fler från honom framöver..
Mer ris… #11 i slutet av perioden. Ställer sig framför eget mål istället för att gå ner bakom och skrika åt sin uppvaktade back att passa bakom mål. Istället tvingas backen välja det svåra alternativet åt andra hållet vilket hade kunnat ge örebro en chans i slutsekunderna. Så dåligt hockey IQ hos #11.
Skeppa.
Mer ros: Gidlöf har steppat upp sedan Filip anslöt. Nog precis vad han behövde, en konkurrent på hans egna nivå. Bådar gott.
Sun taught me,
Keep RISING!
Mer ris… #11 i slutet av perioden. Ställer sig framför eget mål istället för att gå ner bakom och skrika åt sin uppvaktade back att passa bakom mål. Istället tvingas backen välja det svåra alternativet åt andra hållet vilket hade kunnat ge örebro en chans i slutsekunderna. Så dåligt hockey IQ hos #11.
Skeppa.
Utsökt exempel på hur illa det ser ut ibland. Som att det är första gången de spelar med varandra, noll samspel eller kemi. Istället för att plocka fram godtagbara alternativ till lösningar blir det panikåtgärder istället för att hjälpa varandra.