2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand 3-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Sniper »

Mayday!
...hade jag utbrustit om det varit matchdag idag. Det är så dött på forumet att man kan tro att färjan befinner sig i sjönöd.

Men det blir väl så när det bara är två matcher i veckan och det för tillfället inte finns något terapeutiskt behov att skriva.
#arbetsro
Senast redigerad av Sniper den ons 11 okt 2023, 14:02, redigerad totalt 1 gång.
MicBjo
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:53

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av MicBjo »

Någon som vet mer om vår skadade femma?
Caito (Lindholm)
Karlsson Zacke Kloos
Lindholm har jag koll på, men status på övriga?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Sniper »

MicBjo skrev: ons 11 okt 2023, 14:33 Någon som vet mer om vår skadade femma?
Caito (Lindholm)
Karlsson Zacke Kloos
Lindholm har jag koll på, men status på övriga?
Mighty1/Kingen_ skriver i Masugnen att "Zacke blir med imorgon och Caito har fått grönt ljus att träna som vanligt". Mighty1/Kingen_ skriver också: "Mantas var inte med på dagens träning då han ligger hemma och är sjuk så han blir nog inte med imorgon".

Oklart varifrån uppgifterna kommer.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av harfager »

Från FK:

Han klev av skadad mot Färjestad – men inför Leksands bortamöte med Malmö på torsdagen är Patrik Zackrisson tillbaka.
– Jag har kört hela veckan och det är inga problem, säger LIF-kaptenen.

Markus Bäckström
Text
Markus Bäckström

Viggo Ekebjär
Text
Viggo Ekebjär
Leksands IF hade en tung kväll i Löfbergs Arena för en och en halv vecka sedan.
Laget tvingades vända hem till Dalarna efter en svidande 0–5 förlust.
Som om det inte vore nog hade kaptenen, Patrik Zackrisson, lämnat isen redan i den första perioden.
– Det högg lite. Vi behöver inte utveckla det så mycket mer än så, säger Patrik Zackrisson.
Därefter missade centern båda segermatcherna mot Modo, 4–0, och HV71, 5–2.

Patrik Zackrisson, LIF-kapten som ger klartecken inför Malmö borta på torsdagen.
Bild: DANIEL ERIKSSON
På onsdagen förberedde sig Leksands IF inför matchen mot Malmö och då fanns Zackrisson med på isen igen.
– Det har varit lite småskavanker som jag får ta hand om. Men, den känns bra nu i alla fall. Jag har kört hela veckan och det är inga problem, säger han.
Annons

En annan kille som var tillbaka i träning med laget under onsdagen var Felix Unger Sörum, som landade i Sverige under tisdagen efter hans äventyr i Nordamerika och Carolina Hurricanes.
Efter att 18-åringen gallrats bort i sista stund satte han sig på flyget hem till Leksand. På onsdagsträningen hade han tagit plats tillsammans med Carter Ashton och Kalle Östman – men om det blir spel mot Malmö är fortfarande oklart
– Jag har inte hört något speciellt. Får jag spela kommer det att bli sjukt kul. Jättkul att vara tillbaka i Leksand och få träffa alla.

Felix Unger Sörum, LIF-junioren är tillbaka på hemmaplan efter utflykten till NHL-laget Carolina Hurricanes.
Bild: Ronnie Carlsson
När Unger Sörum nu är hemma är målet givet.
– Personligen vill jag bara försöka spela min ishockey. Jag vill bli starkare, mognare och ta smartare beslut. Jag ska försöka slå mig in i a-laget. Jag hoppas få spela kontinuerligt under säsongen.
Förutom Patrik Zakrisson och Felix Unger Sörum fanns även Matt Caito på isen utan gul tröja (ej tacklingbar) – men han är inte aktuell redan den här veckan.
En som saknades helt på onsdagsträningen var Mantas Armalis som uppgavs vara sjuk på onsdagen.
Filip Larsson har dock gjort det bra i Leksandsmålet på slutet och lär stå mot Malmö.

Matt Caito.
Bild: DANIEL ERIKSSON
Annons

Patrik Zackrisson är också hoppfull inför Malmöresan efter att laget tagit sex poäng på de senaste två matcherna.
– Jättestarkt att vi tar två segrar. Jag tycker vi är bättre och vinner rättvist i matcherna. Sedan har vi höga toppar, men sjunker ner lite emellanåt och ger bort saker till motståndarna. Vi måste få ihop det lite bättre över 60 minuter fortfarande, säger Zackrisson.
Malmö har, precis som Leksand, blandat nivån i sina prestationen inledningsvis.
Hemmalaget ligger just nu på nio poäng mot Leksands 12.
– Jag har inte börjat titta så mycket på tabellen än. Vi tittar mot tre poäng. Om vi har tolv, nio, 15 eller 18 spelar ingen roll. Jag fokuserar inte på det utan att vi ska ta tre poäng, säger Patrik Zackrisson.
FAKTA

Så kan LIF starta mot Malmö

Målvakter: Filip Larsson (Marcus Gidlöf) –
Backar: Alexander Lundqvist, Patrik Norén – Anton Johansson, Olle Alsing – Fred Nilsson, Eddie Larsson.
Kedjor: Max Veronneau, Marek Hrivik, Oskar Lang – Lucas Elvenäs, Lukas Vejdemo, Peter Cehlarik – Carter Ashton, Kalle Östman, Felix Unger Sörum/Patrik Zackrisson – Marcus Karlberg, Jon Knuts, Arvid Eljas/Erik Olhans Lind.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Wiborg »

harfager skrev: ons 11 okt 2023, 15:39 Så kan LIF starta mot Malmö

Målvakter: Filip Larsson (Marcus Gidlöf) –
Backar: Alexander Lundqvist, Patrik Norén – Anton Johansson, Olle Alsing – Fred Nilsson, Eddie Larsson.
Kedjor: Max Veronneau, Marek Hrivik, Oskar Lang – Lucas Elvenäs, Lukas Vejdemo, Peter Cehlarik – Carter Ashton, Kalle Östman, Felix Unger Sörum/Patrik Zackrisson – Marcus Karlberg, Jon Knuts, Arvid Eljas/Erik Olhans Lind.
Att inte ens tidningarna har koll på hur han stavas är inte ok! Elvenes heter han och inget annat!

Skönt med att flera verkar vara på gång in i laget snart och konkurens om platserna. Lagerberg saknas väl som sjunde back och Karlberg tror jag petas ner till 13:e forward av Zacke då jag antar att man vill spela Unger Sörum med samma som han tränat med.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av SteveY »

Jugare Jon är inte med ner till Skåne.

https://www.leksandsif.se/article/3t2as2b-30ead/view
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av SteelSky »

SteveY skrev: ons 11 okt 2023, 17:13 Jugare Jon är inte med ner till Skåne.

https://www.leksandsif.se/article/3t2as2b-30ead/view
Jugaren har en känning. Tror fan det efter att ha stått i centrum i lördags, big time!
Blir hursomhelst intressant att se laguppställning med PZ och FUS (Felix Unger Sörum) med i laguppställning. Tycker definitivt att FUS ska ta plats.
- Ni har inte en challe
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Heter han Felix? Jag trodde han hette Åke. Åke Unger känner jag igen nånstans ifrån…

Nåväl. Jugaren borta. Mantas med troligen. PZ tillbaka. Blir nog bra ändå.

Sköna besked om Caito. Hoppas Kloos snart är tillbaka också.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: ons 11 okt 2023, 18:34 Heter han Felix? Jag trodde han hette Åke. Åke Unger känner jag igen nånstans ifrån…

Nåväl. Jugaren borta. Mantas med troligen. PZ tillbaka. Blir nog bra ändå.

Sköna besked om Caito. Hoppas Kloos snart är tillbaka också.
Åke Unger är Gamle Unger och finns det något släktskap med Unge Unger så är det för mig högst oklart. Om Åke ens kan åke skridskor är även det för mig högst oklart. Däremot har han ett slipat munläder som mångårig kommentator i Tv 3 svären och numera på Cmore/Tv 4. Född 8e mars 1963 och firar således födelsedag samtidigt som Leif Silbersky, Mathias Flink samt kvinnor i allmänhet världen över.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Planeday!

Modell, avgångstid och väder på Romme flygplats har säkert Stjärnan koll på i vanlig ordning men man tar alltså en chartertripp till Sundsvall med mellanlandning i Malmö senare idag efter en lättare isträning på förmiddagen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tor 12 okt 2023, 07:35 Planeday!

Modell, avgångstid och väder på Romme flygplats har säkert Stjärnan koll på i vanlig ordning
Självfallet. Återkommer med TAFen för Sturup lite senare men just nu är det nog Cavok ;-)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: tor 12 okt 2023, 09:26
Gösen skrev: tor 12 okt 2023, 07:35 Planeday!

Modell, avgångstid och väder på Romme flygplats har säkert Stjärnan koll på i vanlig ordning
Självfallet. Återkommer med TAFen för Sturup lite senare men just nu är det nog Cavok ;-)
När jag googlade cavok fick jag upp ett Ukrainskt flygbolag :-O men vid vidare eftersök insåg jag till min lättnad att det var flygplanska för fint väder. Precis som i Leksand denna älgjaktsvecka!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Sniper »

- När jag sökte på Max Veronneau för att se hur många assist han egentligen har (det låter på folk som han har oräkneliga men han har trots allt "bara" fem än så länge) kom Max Verstappen upp. Han är racerförare för Red Bull Racing. Det finns supporterprofiler som fruktar att Leksand i förlängningen kommer att ingå i samma stall - heta Red Bull Leksand - om man låter sådana som Sakarias Winberg hållas. Annars undrar man ju lite när Max Veronneau ska börja fara fram som en racerförare. Så här långt är han mer en tänkande August som serverar passningar än en virvelvind som åker sig fri med målvakten.
- Än idag minns jag den radiosportsändning där den dryge Gunnar Brink eller lika dryga Paul Zyra - som aldrig kunde dölja sin missaktning för Leksand - helt knäckt rapporterade att unge Robert Nilsson gjort två mål på fem minuter*. Det är ju det man hoppas att unge Unger ska göra också. Men han kanske mer är en framspelare som nuvarande Max?

* För att komma till #80 – The rise and fall of Robert Nilsson kan man antingen länka till LIF News eller till en gammal blogg med 100 LIF-höjdare - och jag länkar NATURLIGTVIS till gamla bloggen.
Innan säsongen 09/10 pratade man oftast om juniorer och Leksands IF med sorg i hjärtat. Men så, helt plötsligt, började kidsen vinna SM-guld, hoppa genom plexiglas och kräva A-lagsplatser.

Då blir det också svårt att, i dessa post-Oliver Ekman-Larsson-tider, minnas tillbaka på en period, för längesedan, när LIF hade ett ännu större framtidslöfte i sitt stall.

Han kom hit sommaren 2000, som en sistaårs A-pojk, och hann knappt med att snöra på sig skridskorna innan han blev uppflyttad till J20-laget. Några dagar senare var han en ren cirkusattraktion – aldrig har det varit så många åskådare på juniorträningarna under en försäsong. Alla ville se Kentas grabb in action och lagom till skolstarten visste hela byn vem han var. Att killen sen levde upp till de högt ställda förväntningarna – med råge – skruvade upp tempen ytterligare.

Och vafan, who could blame us?

Under sitt första år i LIF, femton år gammal – FEMTON ÅR GAMMAL – gjorde han fyrtiotvå poäng på tjugotre matcher i Sveriges högsta liga för A-juniorer. Han kryddade det med en plats i U18-landslaget. Vi som satt i publiken fick se Mini-Magic spela den mest lekfulla hockey sen den röda maskinens glada dagar och tillsammans med Fredrik Vestberg bildade han en förkrossande spelskicklig anfallsduo.

Det stora genombrottet framför ögonen på hela hockey-Sverige kom den tjugoandra november 2002. I 9-2-segern mot Linköping gjorde han två mål och tre assist. På fem minuter i efterföljande match, mot Malmö, gjorde han två mål (...) https://lifhojdare.blogg.se/2010/may/80 ... lsson.html
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av SteveY »

Kul med match idag! tyvärr så tror jag att vi förlorar, men kul ändå!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: tor 12 okt 2023, 07:28
Stjärnan skrev: ons 11 okt 2023, 18:34 Heter han Felix? Jag trodde han hette Åke. Åke Unger känner jag igen nånstans ifrån…

Nåväl. Jugaren borta. Mantas med troligen. PZ tillbaka. Blir nog bra ändå.

Sköna besked om Caito. Hoppas Kloos snart är tillbaka också.
Åke Unger är Gamle Unger och finns det något släktskap med Unge Unger så är det för mig högst oklart. Om Åke ens kan åke skridskor är även det för mig högst oklart. Däremot har han ett slipat munläder som mångårig kommentator i Tv 3 svären och numera på Cmore/Tv 4. Född 8e mars 1963 och firar således födelsedag samtidigt som Leif Silbersky, Mathias Flink samt kvinnor i allmänhet världen över.
Åke Unger ❤️ Matt Caito = Åke Cato?