Leksingar i landslagen

Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: tis 21 maj 2024, 22:30
Mats_ume skrev: tis 21 maj 2024, 22:24 Ordentlig jinx av Niklas "Sjellarrik" Holmgren där.
Majoriteten ser nog inte på VM.
Eller som i mitt fall knappt vet att det fortfarande pågår så b efter a hade gett mening till meningen.
Vid 5-0 sade han att Tre Kronor ännu inte hållt nollan en match. 30 sekunder senare så var den nollan spräckt.

Alldeles nyss sade han att målet är att se till att Tre Kronor ska hålla antalet insläppta mål under grundserien ensiffrigt. Direkt efter får Slovakien powerplay.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: tis 21 maj 2024, 22:34
Gösen skrev: tis 21 maj 2024, 22:30
Mats_ume skrev: tis 21 maj 2024, 22:24 Ordentlig jinx av Niklas "Sjellarrik" Holmgren där.
Majoriteten ser nog inte på VM.
Eller som i mitt fall knappt vet att det fortfarande pågår så b efter a hade gett mening till meningen.
Vid 5-0 sade han att Tre Kronor ännu inte hållt nollan en match. 30 sekunder senare så var den nollan spräckt.

Alldeles nyss sade han att målet är att se till att Tre Kronor ska hålla antalet insläppta mål under grundserien ensiffrigt. Direkt efter får Slovakien powerplay.
Aha.
Har hört på radion idag att vi möter Finland i kvarten så med andra ord håller gruppspelet fortfarande på.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: tis 21 maj 2024, 23:01
Mats_ume skrev: tis 21 maj 2024, 22:34
Gösen skrev: tis 21 maj 2024, 22:30

Majoriteten ser nog inte på VM.
Eller som i mitt fall knappt vet att det fortfarande pågår så b efter a hade gett mening till meningen.
Vid 5-0 sade han att Tre Kronor ännu inte hållt nollan en match. 30 sekunder senare så var den nollan spräckt.

Alldeles nyss sade han att målet är att se till att Tre Kronor ska hålla antalet insläppta mål under grundserien ensiffrigt. Direkt efter får Slovakien powerplay.
Aha.
Har hört på radion idag att vi möter Finland i kvarten så med andra ord håller gruppspelet fortfarande på.
Jag tror du svarade själv på varför jag inte gav b när jag gav a.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: ons 22 maj 2024, 08:09
Gösen skrev: tis 21 maj 2024, 23:01

Aha.
Har hört på radion idag att vi möter Finland i kvarten så med andra ord håller gruppspelet fortfarande på.
Jag tror du svarade själv på varför jag inte gav b när jag gav a.
Det låter väldigt underligt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Mats_ume »

Mycket bra förstaperiod av Cehlarik och Hrivik mot Kanada.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Sniper »

Marek får tävlingsmatch-tempo i kroppen - så icke Cehlárik.
Förbundskapten Craig Ramsay, som fortsätter i sin roll kommande säsong, fick frågor av slovakiska reportrar om varför Cehlarik blivit petad.
– Cehlarik var ett väldigt svårt beslut. Han sa till oss att om vi behöver honom nästa gång så är han tillgänglig, säger Ramsay.
Peter Cehlarik gjorde tre mål och en assist på åtta matcher i VM i Tjeckien i våras. Från SHL är Färjestadsforwarden Marian Studenic och Leksandscentern Marek Hrivik uttagna till OS-kvalet. Slovakien möter Österrike, Ungern och Kazakstan 29 augusti till 1 september i Bratislava.
https://hockeynews.se/nyheter/khl-spela ... arik-petas
Leksands Peter Cehlárik var inte uttagen i Slovakiens trupp till OS-kvalet. Men det handlar inte om någon skada utan han blev helt enkelt inte uttagen.
- De valde vilka som skulle vara med i laget och jag kom inte med den här gången. Det var inget beslut jag själv tog, skriver Peter Cehlárik i ett meddelande till hockeysverige.se.
https://hockeysverige.se/2024/08/19/pet ... -sjalv-tog
Hrivik borta från Leksand två veckor, säger Masugnen. Varifrån uppgiften kommer vet jag ej. Som vanligt kan de inte länka eller hänvisa till källa.
Hagge88
19 augusti 2024, 15:26
Marek drar alltså på 14 dagars OS kvalsamling mitt i försäsongen. Seriöst intryck det ger. Han verkar motiverad att leverera i år.
* * *

Det var tydligen LIF:s Facebook:
Leksands IF
Marek Hrivík har blivit uttagen till det slovakiska landslag som ska spela OS-kval på hemmaplan i Bratislava mellan den 29/8 - 1/9. Marek har anslutit till landslagssamlingen och kommer därav inte medverka i herrlagets inledande försäsongsmatcher.

Lycka till Marek!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... cale=sv_SE
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: mån 19 aug 2024, 16:04 Marek får tävlingsmatch-tempo i kroppen - så icke Cehlárik.
Förbundskapten Craig Ramsay, som fortsätter i sin roll kommande säsong, fick frågor av slovakiska reportrar om varför Cehlarik blivit petad.
– Cehlarik var ett väldigt svårt beslut. Han sa till oss att om vi behöver honom nästa gång så är han tillgänglig, säger Ramsay.
Peter Cehlarik gjorde tre mål och en assist på åtta matcher i VM i Tjeckien i våras. Från SHL är Färjestadsforwarden Marian Studenic och Leksandscentern Marek Hrivik uttagna till OS-kvalet. Slovakien möter Österrike, Ungern och Kazakstan 29 augusti till 1 september i Bratislava.
https://hockeynews.se/nyheter/khl-spela ... arik-petas
Leksands Peter Cehlárik var inte uttagen i Slovakiens trupp till OS-kvalet. Men det handlar inte om någon skada utan han blev helt enkelt inte uttagen.
- De valde vilka som skulle vara med i laget och jag kom inte med den här gången. Det var inget beslut jag själv tog, skriver Peter Cehlárik i ett meddelande till hockeysverige.se.
https://hockeysverige.se/2024/08/19/pet ... -sjalv-tog
Hrivik borta från Leksand två veckor, säger Masugnen. Varifrån uppgiften kommer vet jag ej. Som vanligt kan de inte länka eller hänvisa till källa.
Hagge88
19 augusti 2024, 15:26
Marek drar alltså på 14 dagars OS kvalsamling mitt i försäsongen. Seriöst intryck det ger. Han verkar motiverad att leverera i år.
* * *

Det var tydligen LIF:s Facebook:
Leksands IF
Marek Hrivík har blivit uttagen till det slovakiska landslag som ska spela OS-kval på hemmaplan i Bratislava mellan den 29/8 - 1/9. Marek har anslutit till landslagssamlingen och kommer därav inte medverka i herrlagets inledande försäsongsmatcher.

Lycka till Marek!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... cale=sv_SE
Blir en enorm hockeyhelg alltså helgen nästa vecka. Undrar vilka som sänder?
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Wittgenstein »

Jag såg nyheten om Marek och OS-kvalet när jag skrollade twitterflödet och studsade till rejält när jag först bara uppfattade "Lycka till Marek!".
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: mån 19 aug 2024, 16:04
Hagge88
19 augusti 2024, 15:26
Marek drar alltså på 14 dagars OS kvalsamling mitt i försäsongen. Seriöst intryck det ger. Han verkar motiverad att leverera i år.
Och det här säger väl det mesta om Masugnen, varför skulle man inte kunna åka iväg med landslaget för att spela OS-kval under försäsongen? Antar att det då är 10 gånger värre att dra iväg på JVM mitt under säsongen? För att inte tala om alla landslagsturneringar under säsongen...

Lycka till Marek, se nu till så att både du och Cehlarik får chansen att spela OS!
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tis 20 aug 2024, 08:17
Sniper skrev: mån 19 aug 2024, 16:04
Hagge88
19 augusti 2024, 15:26
Marek drar alltså på 14 dagars OS kvalsamling mitt i försäsongen. Seriöst intryck det ger. Han verkar motiverad att leverera i år.
Och det här säger väl det mesta om Masugnen, varför skulle man inte kunna åka iväg med landslaget för att spela OS-kval under försäsongen? Antar att det då är 10 gånger värre att dra iväg på JVM mitt under säsongen? För att inte tala om alla landslagsturneringar under säsongen...

Lycka till Marek, se nu till så att både du och Cehlarik får chansen att spela OS!
Om något så tyder väl det på motivation och spelglädje.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Lillgud »

Fast egoistiskt…
Hallå….vad är bäst för Leksand…
Givetvis hade det vart bäst att han vart kvar i Leksand…och förberett sig med sitt klubblag.
(Det är ju en icke fråga på så vis)

Och spelat träningsmatcher mot Frölunda och Färjestad….istället.
Han missar även en match mot Vålerengen.

Han spelar 1/9 sista matchen med Slovakien…
Den 3/9 spelar vi mot Örebro…

Förutsatt att han spelar mot Örebro….
Då missar han 3 av 7 träningsmatcher med Leksand…
Pallar inte Hrivik däremot att spela 4matcher på på 5dagar….med en resdag från Slovakien inbakad med där.
Då missar han 4 av 7 träningsmatcher….och även Örebro matchen.

Och `glas-spelaren´….Hrivik… Tidigare känt av ljumskarna med….
Skall alltså spela i Slovakien 3matcher på 3dagar….!!!
29/8 Slovakien - Österrike
30/8 Slovakien - Ungern
1/9 Slovakien - Kazakstan

Är det optimal säsongs-start för honom…
Han sprängde sig tidigare för oss inför säsong 22/23….
Då han kom igång lite sent med försäsongen och matchades igång för snabbt och hårt…

Sen vårt lag behöver alla förberedelser för att hitta ett bra powerplay….
Lägg till att han redan har rest iväg nu med…han missar flera dagars välbehövlig hårdare träning med Leksand….och istället lallar runt i behagligare lekövningar med Slovakiens landslag just nu.
I deras uppladdning inför deras kommande matcher.

Skall sen Hrivik lotsas in där i en powerplayuppställning…då blir det nya test och uppställningar igen efter de 3st (kanske 4) första träningsmatcherna….
Hrivik om någon har ganska mycket att bära på sina axlar och bevisa….och pungar ut den högsta lönen av alla. Leksand är ändå arbetsgivaren…. En så meriterad spelare som även gjort så mycket för Slovakien…. Skulle om han velat kunnat då undgå dessa matcher.
Och fokuserat lite mer på bästa möjliga förutsättningar för att göra en bra säsong i klubblaget.
Där det vart lite hackigt och ryckigt med match-deltagandet de senaste säsongerna.
Och nu börjas det direkt med att just han igen…faller ifrån…

Alltså vad ger det att möta sen blåbärsnationer som Ungern , Kazakstan och Österrike….
Hade vart bättre om han garanterat vart med istället och mött SHL-lag som Färjestad-Frölunda-Örebro…

2024 års världsranking: Topp 20
——————————
Kanada – 4100 p
Ryssland – 4065 p
Finland – 3955 p
Tjeckien – 3945 p
Schweiz – 3945 p
USA – 3945 p
Sverige – 3910 p
Tyskland – 3865 p
Slovakien – 3750 p
Lettland – 3660 p
———————————
———————————
———————————
Danmark – 3500 p
Norge – 3380 p
Österrike – 3340 p
Frankrike – 3325 p
Kazakstan – 3305 p
Belarus – 3245 p
Storbritannien – 3095 p
Ungern – 3090 p
Slovenien – 3090 p
Italien – 3025 p
————————————
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Lillgud »

….Just Hrivik är också redan lite ifrågasatt….
Tycker inte han bäddar sin bädd bättre genom att åka…

Tex tidigare spelaren Mattias Kolan Karlsson…som ju fortfarande bor i Leksand…
Gick ju ut för någon månad sen mer där efter att säsongen tog slut…

Mattias `Kolan´ Karlssons förslag: Dumpa Marek Hrivik

Marek Hrivik har varit en nyckelspelare för Leksand de senaste åren. Nu frågar sig emellertid den tidigare Leksandsbacken Mattias ”Kolan” Karlsson om klubben inte ska gå vidare från 32-åringen.
– Jag hade nog gärna sett att man försökte få bort honom

– Jag tycker någonstans att… Power play har inte fungerat på flera år och det är kanske dags att byta någon av ”toppgubbarna”.
(Peter) Cehlárik har ändå levererat enligt förväntningar i år, Marek har gjort det helt okej.
Men det kanske är läge att försöka...
Alltså jag gillar Marek, han är skön och sådär, men jag hade nog gärna sett att man försökte få bort honom.

”Kolan” tror att Leksand redan fått ut så mycket man har kunnat av Hrivik.
– Jag tror inte att vi kommer få tillbaka Marek på den nivån han var när han vann guldhjälmen, vi kommer inte att komma dit. Jag hoppas att jag har fel och att han gör det jättebra nästa år, men annars tycker jag att man ska kolla på möjligheten. Han blir också lite stött när han inte är nummer ett, han ska vara nummer ett det är det allt bygger på.

—————

Just det sista han säger är också intressant….

- Han (Marek) blir också lite stött när han inte är nummer ett, han ska vara nummer ett det är det allt bygger på.

Jag har även sagt förut… Att vi skulle få ut mycket mer av Hrivik om han var vår kapten…
Han skulle lyfta sig i den positionen…. Det förvånande att han inte ges chansen då han har egenskaperna för det. Då tror jag inte heller tex att han hade åkt för att spela dessa matcher mot tex Ungern….

Istället låter man en 37årig Zackrisson bli i princip helt ohotad i en kedja…man petar i princip aldrig någonsin kaptenen ur startuppställningen… Så oavsett hur sakta Zackrisson åker i år och levererar….blir han fortsatt odödlig i startuppställningen…. Hade vart smidigare och redan gjort det kaptensbytet…. Då hade det vart legitimt och petat han i någon match sen om han inte längre håller måttet.

—————-
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Aggeman »

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Aggeman »

Hrivik nätade igår.

1+1 i 7-3 segern mot Ungern.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Leksingar i landslagen

Inlägg av Mats_ume »

Rätt kul att vi får tre direkta finalmatcher om OS-biljetter i morgon!