Nu gissar jag vilt, vi hade inte råd?! ![]()
Kval 2026: HV71 - Leksand 4-0
-
SteveY
Re: Kval 2026: HV71 - Leksand
-
Stjärnan
Sniper skrev: lör 21 mar 2026, 16:08De nämnde någon i avsnittet ovan
som sagt att det blir 4-0 till HV
om inte Leksand vinner en av matcherna - då tar LIF hem det.
Låter som jag.
Jag tippade 4-0 till HV innan det drog igång
men nu tror jag som sagt att Leksand avgör hemma i match 6 nästa söndag.
Inför morgondagen är det inte frågan om någon ångest eller nervositet längre
utan en rasande beslutsamhet i soffan.Och skulle Leksand ändå förlora matchserien stort
kan jag lova er att det blir Stivs klassiska ord igen:Dra.
Åt.
Helvete.
Låter bra. Jag är på. Trodde inte det men vad tusan, varför inte…? Snart är det ju över hur det än går och nog kommer man sakna pulsen.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
CMB
Så kan det vara såklart. Rykten om skambud dementerades ju av TJ. Sen hörde jag motsatt uppgift åter igen. Oavsett, det var ett val av TJ, annars hade han löst det ekonomiska.
-
CMB
CMB skrev: lör 21 mar 2026, 20:25Så kan det vara såklart. Rykten om skambud dementerades ju av TJ. Sen hörde jag motsatt uppgift åter igen. Oavsett, det var ett val av TJ, annars hade han löst det ekonomiska.
Sen så ska jag inte sticka under stol med att jag ser PZ som ishockeyns Pastis:
-
CMB
Jag undrar vad moderatorerna har för förhandsinfo angående LIFs framtid med tanke på den domedagsrubrik de har på sin egna tråd: Moderatorer - slutet… ![]()
-
Lillgud
Det är verkligen något allvarligt fel med den här klubben….
Peter Wiklund… ***AVGÅ***
Hur jobbar ni för att matcha stämningen som skapades i Husqvarna Garden?
– Jag tycker att vi brukar ha bra tryck och vi har bra samarbete med tifogruppen (Leksand Tifo Crew), hejaklacksledare, Superstars och Leksands IF supporterklubb. Superstars kommer att ha ett evenemang i sportbaren bakom norra läktaren med trubadur och sedan kommer vi att ha en ceremoni för Rune Mases, som tyvärr gick bort i onsdags.
Klubben lär sig aldrig någonting….
För det är nya nötter hela tiden som gör om samma nybörjar-misstag OM och OM och OM igen….
Som spelare du är super-peppad…..
När du lämnar omklädningsrummet….och går in i ett uppskruvat laddat Tegera till en match som denna… Du kan känna inombords hur du lite pumpas upp på adrenalin och får lite så nästan gåshud… Du är beredd att käka pucken och köra hej vilt i första bytet….för det blixtrar av lust att bara ut och köra…. Du är så laddad som en bomb….som vill ut och bjuda tillbaka till publiken…
Det nötterna med Wiklund i spetsen då tänker göra….
Det är att sänka spelarna…. Få de att tappa en fördel av den direkta hemmaboosten….de fått av publiken när de kom in i arenan… Tagga ner spelarna lite….de ska tillåmed stå och få kallna till lite….
Det finns inget mer avtrubbande än att släcka just det inledande adrenalinet….
De bryter även publiken som vart uppspelt och i fest-stämning…
Perfektet utvalt tillfälle inför match 1 i kvalet….
Vi kör en liten `tyst minut cermoni ´…..
Och ta ner all den uppladdningskraft och boost spelarna fått från vägen till omklädningsrummet…..och när de kom in på arenan….
Kyl ner stämningen till max….. All upp-pumpad boost rinner av spelarna under denna tysta minut…
Det är så djävla dåligt….att det är skandal-dåligt skött….
Om det är vad Peter Wiklund tror är det bästa för laget för en vinst…
Det är en skandal modell större….
Inget ont och all respekt till Runes Mases….Vila i frid…
Men hans cermoni skall inte stjäla denna uppladdnings stund för laget….
Det är så djävla dålig tajming och det är så djävla inkompetent som vanligt i Leksand….
Leksand har av tradition vart usla med efter såna ceremonier…
Spelarna kallnar till…ska de dessutom köra något lite bildspel med Rune Mases…
På jumbotronen så tickar det ytterligare tid….och någon ska säga några väl valda ord…
Man häpnar över inkompetensen i denna förening…
Ett elektrisk Tegera……ska tystas….och spelarna ska inte få gå på inlednings-boozten…
Utan de ska starta upp direkt efter stått blixtstilla på blå linjen ett tag…..
Peter Wiklund…..Avgå….
Superstars ledning tycker säkert att detta är en jättebra idé med….
Varför säger dom inte ifrån…och försöker påverka…
Att det kanske inte är ett helt optimalt tillfälle att genomföra denna cermoni på.
-
Lillgud
Jag hoppas verkligen att någon vågar säga detta rätt ut sen av ex-spelarna (experterna) som kan tänkas sitta i TV4-studion…
- Man kan ju faktiskt ifrågasätta lite Leksands valda tillfälle att lägga just denna cermoni innan en sån viktig kvalmatch…. När spelarna kommer ut laddade och är redo och köra…. Och sen ska de stå och kallna till och i en tyst arena under 1minut….
-
Lillgud
Ishockeyns utmaning: Inom ishockeyn är detta en känd problematik. Att stå stilla på isen i full utrustning under evenemang eller ceremonier före match (t.ex. i SHL) kan påverka prestationen i början av matchen.
Fysisk påverkan: När spelare värmt upp och sedan måste stå stilla under ceremoniella moment (t.ex. nationalsånger, handskakningar) sjunker kroppstemperaturen, vilket ökar risken för stela muskler och minskad explosivitet vid matchstart.
Hur kan vi bara ha sån inkompetent personal runt föreningen….
Man blir så förbannat mörkrädd…..
Inte ens när klubben skall spela för sin överlevnad i ett livsviktigt kval….
Då är de gärna där och lägger ut ett krokben…för att försvåra omständigheterna ytterligare…
Peter Wiklund , sluta att skada klubben för faaan.
-
Lillgud
Växjös lagkapten Joel Persson….
Har även tagit upp det här problemet tex….
- Statistiskt känns det som att man förlorar sju av tio sådana här kvällar med cermonier före en hemmamatch. Det var något jag och de andra kaptenerna försökte trycka på, att vi ska vara redo från start och hålla det enkelt i början för att kunna komma in i matchen, säger Joel Persson.
Men hallå…..
VEM, VEM , VEM , VEM…..
Reagerar i Leksand….
Alla går med skygglappar och öronproppar och ingen djävul kan tänka ens logiskt enkelt klart…
Jag ringer i ALARM-KLOCKAN nu….
Hallå…..
Ställ in denna förbannade cermoni…..NU….!!!
Eller gör ett undantag och behåll spelarna kvar i omklädningsrummet i ytterligare ca 6min…
Så vi gör något helt unikt….och kör ceremonin utan någon spelare på planen….
Låt publiken endast få ta del av några ord som sägs…och de bilder som ska kanske upp på jumbotronen… Och låt endast publiken…medverka vid tysta minuten…
OM det nu måste genomföras….
Låt spelarna komma in först….när spektaklet är överstökat….
Så att de inte påverkas av detta.
-
Klas
CMB skrev: lör 21 mar 2026, 17:59Vi kan ju inte ha en färja utan kapten!?! Om båten sjunker (vilket den inte ska!) så förväntar jag mig att du står ombord och gör honnör. Jag lovar att göra dig sällskap och sjunga Bort allt vad oro gör till ackompanjemang av vår eminenta medresenär och gitarrist Klas. Mot seger!
![]()
![]()
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
bender
Håller med lillgud till 100% här. Inte nog med att vi redan från start ligger ljusår bakom i adrenalin med trötta bröder som går helt i moll jämfört med adrenalinpumpande och feststämnings HÅÅÅÅÅÅVVEEEEEEE som hela arenan är med och skriksjunger. Vi ska även ha begravningsceremoni innan. Man baxnar.. Fattas bara att superstars ska börja sjunga passion oavsett division också. Pepppp!!
-
Lampa
Får också hålla med där. Idiotiskt.
Tack för denna gången Leksand!
-
Ludde
Instämmer i Lillguds utläggning om ceremonier innan match, det är en sjukdom som genomsyrar nästan alla lag, speciellt under grundserien.
Minns dock inte om det skett under kval eller ens en slutspelsmatch tidigare?
Det räcker att spela med sorgeband för att visa sitt deltagande och sen ta en riktig minnesceremoni vid bättre valt tillfälle.
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Stjärnan
Blir det en tyst minut i arenan efter spelarentren har skett så är det ju heeelt bedrövligt.
Är det en positiv ceremoni så kanske det är lika för bägge eller tom något sämre för bortalaget men nåt sånt här vore ju att ge bort sina ess till motståndaren.
Dock tycker jag alla ceremonier ska hållas före inträdet.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Sniper
- Intendent
- Mases frånfälle kändes överhuvudtaget symboliskt (det var det första jag tänkte på när nyheten kom dagen efter match 1).
- Lika oläglig bortgång som när Ejendal avled kort efter FK:s avslöjande om ekonomin.
- En ceremoni idag var oundviklig. LIF skulle inte våga avstå i rädsla för kritik. Dessutom tror de att den kommer ha förenande kraft - trots att få av de närvarande har någon relation till Mases.
- En av spelarna kommer inte tappa energi under ceremonin för han har ingen. #34
- Men men, vi vinner ändå. Jag har ju sagt att vi avgör matchserien nästa söndag.