Vet någon vad skribenten menar med nedan formulering?
en väg som leder mot att LIF blir mer som Växjö Lakers än som Leksands IF
Att vi blir en välskött och sportsligt framgångsrik förening med stabil ekonomi där rätt personer hanterar rätt saker och supportrar ägnar sig åt supporterskap istället för en förening där alla som tycker sig vara mer värd Leksing får stoppa fingrarna i syltburken och se till att demokratisk hela-havet-stormar-princip ska gälla....
Att vi blir en välskött och sportsligt framgångsrik förening med stabil ekonomi där rätt personer hanterar rätt saker och supportrar ägnar sig åt supporterskap istället för en förening där alla som tycker sig vara mer värd Leksing får stoppa fingrarna i syltburken och se till att demokratisk hela-havet-stormar-princip ska gälla....
Kanske fel tråd, men jag hittar ingen lämplig. Känslan just nu är att det eldas på någon sorts missnöjesopinion med allt vad den nuvarande klubbledningen och klubbledare gör. Jag är inte säker på att det är vad föreningen behöver. Otroligt tråkigt om allmänt missnöje nu även ska väckas gentemot Thomas Johansson. Blir också jävligt less när supporterprofiler ska skriva saker på sociala medier där vi som inte följer vara rörelse på byn inte till fullo förstår, utan måste försöka tolka. Skriv i klarspråk vad det handlar om istället, fan jag har väl inte tid att följa alla jävla byfalanger, jag vill bara att det ska gå bra för LIF - på högsta möjliga nivå (dvs hellre en tjeckfemma än hemvävt i div. 2).
Leksands IF fortsätter att röra sig åt fel håll. Tystnad, osanningar, föreningsdemokratiskt underskott och total avsaknad av tecken på ansvarstagande är indikationer på en väg som leder mot...
Avgrunden? Konkurs?
Nej, Växjö Lakers.
Stycket avslutades inte som jag trodde
Wittgenstein skrev: fre 14 mar 2025, 17:28
Kanske fel tråd, men jag hittar ingen lämplig. Känslan just nu är att det eldas på någon sorts missnöjesopinion med allt vad den nuvarande klubbledningen och klubbledare gör. Jag är inte säker på att det är vad föreningen behöver. Otroligt tråkigt om allmänt missnöje nu även ska väckas gentemot Thomas Johansson. Blir också jävligt less när supporterprofiler ska skriva saker på sociala medier där vi som inte följer vara rörelse på byn inte till fullo förstår, utan måste försöka tolka. Skriv i klarspråk vad det handlar om istället, fan jag har väl inte tid att följa alla jävla byfalanger, jag vill bara att det ska gå bra för LIF - på högsta möjliga nivå (dvs hellre en tjeckfemma än hemvävt i div. 2).
Ja, det har i sanning börjat mullra därute. Först mest hos ultras och andra, men nu också hos de usual.
Om både det ena och det andra.
Wittgenstein skrev: fre 14 mar 2025, 17:28
Ja, det har i sanning börjat mullra därute. Först mest hos ultras och andra, men nu också hos de usual.
Om både det ena och det andra.
Javisst, på samma sätt som det gjorde innan styrelsebråken drog igång. Jag är rädd att det blåser upp till storm igen.
Och vad gäller Växjö-referensen, jag tolkar det som att LIF är på väg att bli en modern professionell klubb, och inte den byaföreningen med 98 % masar som supporterprofilerna eftersträvar. Den f.d. SLO:n har i kryptiska inlägg indikerat vad som kan tolkas åt det hållet. Observera tolkas för jag, och gissar jag 80 % av läsarna, förstår bara hälften. Men gissar att det är meningen för att bibehålla känslan av att man (dvs. De) är en del av en exklusive insider-skara. Jävla less på den här delen av cirkusen som omgärdar LIF.
Jag vi är så FRUKTANSVÄRT besviken på nästan alla och det är väl det som mullrandet är grundat i. Hur man med det lag vi har inte ens tar sig till slutspel är ju ett jätte haveri! Jag hade varit mer oroad om det inte mullrats och levts om.
Sen håller jag med om att det behöver vara med sans och ju mer tiden går med mer balans. Att dra igång nått slags drev till höger och vänster vinner ingen på.
Hur den här föreningen gång efter gång misslyckas med ekonomin är något man måste komma till rätta med. Det mesta pekar ju på att man inte har kontroll och det måste man ha.
Gösen skrev: fre 14 mar 2025, 17:57
Och har Sven Rosen smugit in sig själv i valberedningen via en olåst bakdörr så ska det knorras, rent av mullras rejält.
Släpper man in honom i värmen får man väl anses vara en smula tondöv ändå va..?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
När man läser om Rögles planerade förvärv så kan man inte låta bli att undra hur en klubb som Rögle får ihop ekonomin när Leksand inte får det. Ängelholm är inte heller någon storstad.
Jag undrar om alla i Rögles styrelse alltid hejat på laget och varit medlemmar i minst 10 år, egenskaper som tycks viktigare än kompetens i Leksand.