Gösen skrev: tis 02 sep 2025, 18:29
Gösen skrev: fre 29 aug 2025, 17:30
Som stabil back i benknäckargänget tillsammans med Klas räknas du snart som klubbens starke man och jag förväntar mig inget mindre än att du och din familj tar plats på hedersläktaren och hyllas med fanfar inför nedsläpp.

Missade fanfaren men undrar om hedersläktaren är en sittplats på golvet utanför cafeterian?

Inte min hedersplats i alla fall  

Pellefant skrev: tis 02 sep 2025, 19:34
Stjärnan skrev: tis 02 sep 2025, 19:18Mycket bra pp.

Nja, snarare dåligt BP av örebro, vi flyttar pucken för långsamt och mycket på chans (utan tanke) och tar inte avsluten tillräckligt snabbt och framförallt så gör vi inte mål om vi snackar det i slutet på andra.

Nja, håller delvis med. BP inte glimrande men man rör på benen vilket gör det svårare att skära av passningsvägarna även om pucken inte rör sig jättemycket. Framförallt för vi mål i PP och det självförtroendet är extremt viktigt när det gäller den spelformen.
Klas skrev: tis 02 sep 2025, 19:36
Stjärnan skrev: tis 02 sep 2025, 19:08
Första perioden innehöll 4 turmål och ett krigarmål, sistnämnda av örebro. Deras 4e balja såg jag inte. Men känns ändå rätt jämnt här i andra, med liten fördel di röde.

Örebroooo är större starkare, och  i vanlig ordning bra på att få ner vår fart och störa böka dra hålla fast…smartare säger vissa. För jävligt tråkiga säger andra ( typ undertecknad). Alltid nån jävla klubba ivägen  och petar känns det som.

Det är så de spelar och det är bara så de kan spela...
Pellefant skrev: tis 02 sep 2025, 20:02
Stjärnan skrev: tis 02 sep 2025, 19:57
Undrar vad Viktor J gjorde vid 5-3? Gick ner och täckte…för vad?
Misstagsmål vid egna blå där vi inte inser faran i tid men ändå är två backar mot ensam röd. Dåligt.

Det är många som blandar bra saker med direkta misstag, kan dessa herrar minimera misstagen så kan det bli bra, men annars är risken stor för katastrof.

Typiskt försäsong skulle jag säga. Det är precis såna här saker som försäsongen är till för att sudda bort. Förhoppningsvis lär man sig av misstagen, annars blir det jobbigt.
Stjärnan skrev: tis 02 sep 2025, 20:13
Överlag en ok försäsongsmatch tycker jag. Allt är förstås inte bra men det finns saker att bygga upp framöver. Men jag tror också inte vi orkar med en säsong med den hör jaga hockeyn. Vi har testat den tidigare säsonger och det brukar inte hålla.
Men helt nattsvart är det inte.
Som den där viljan att kvittera tex. 

Vi spelade den typen av hockey när vi kom trea för några år sedan, och det med en trupp som var typ lika sågad på förhand som truppen vi har idag. Så nog kan det hålla allt. Nu tror jag inte på ett så bra resultat, men nog ska vi kunna vara med och utmana om slutspelsplats om man får till det någorlunda.
bender skrev: tis 02 sep 2025, 20:35
Well, well. Ser ut som vi har ett vapen (Nolan) i straffar den här säsongen iaf. Det va ett par år sen..

Ja, bara hans straffar har potential att ge oss några "enkla" extrapoäng i år.
Henke Lif skrev: tis 02 sep 2025, 22:11
SteelSky skrev: tis 02 sep 2025, 21:57
Hur såg det ut överlag idag?
Hellsten såg på papperet efter första perioden haft en tuff start. Hur såg försvarsspelet ut egentligen? För mycket kladd? För segt?
Hur var junisarna?
Hur var våra centrar? (Där jag ju tycker att det egentligen saknas en bra spelare till).
Pp?

Ja Hellsten hade det tufft minst sagt.
Försvaret periodvis bra.
Junisar: kaderli stack ut.
Forwards: Lang var het med mål och en magnifik assist.
Mikke L 2 mål.
Nolan 2 mäktiga straffar.
Eljas bästa match hittills.
2 mål när vi tog ut målvakten. Härligt.
Så såg jag på det i grova drag. Någon annan såg det säkert säkert med andra ögon

Ungefär samma från sittplats.
Jag missade första målet helt och hann inte se vad som föranledde andra målet då jag i princip slog ner arslet på stolen då nätet rasslade till (var egentligen på plats i god tid men gjorde missen att inte tvinga femåringen att gå på toa innan matchen började) så min analys börjar från 2-0 i baken.
Första perioden var riktigt dålig åt båda hållen. Det kändes nästan som att man var på en vanlig div.1 match i den hallen. Lite som det brukar se ut mot Örebro men lite mer felpassningar och felåkningar. PP tycker jag man ser bra intentioner i och även om passningstempot kan öka lite så får vi utdelning och som jag skrivit tidigare så är det sjukt viktigt med utdelning för självförtroendet så det är alltid positivt. Örebros tredje mål kändes onödigt och lite ologiskt, men det börjar man vänja sig vid när man möter dem.
Andra perioden börjar ganska jämnt men sedan tycker jag man tar över mer och mer. Jag såg inte riktigt hur det gick till innan Örebroaren fick pucken i perfekt läge och får på ett riktigt bra skott. I övrigt tycker jag att det är Leksand som trycker på och får mest puck i anfallszon även om det kanske inte är ett så jättestort spelövertag och inga mål.

Tredje perioden så tycker jag man har än mer övertag och även får in 3 mål vilket är riktigt starkt och även i förlängningen är man det klart bättre laget och vinner rättvist efter några riktigt fina straffar (även någon från Örebro).
Hellsten tycker jag egentligen inte kan lastas för något av målen även om 5 insläppta sällan kan anses godkänt, och en bra dag och med lite tur så tar han säkert två eller tre av målen. Bra med målskytte på Lang, Caito och Linkan också, vi behöver få igång dem direkt och bara hoppas de kan rida på det självförtroendet. Gillar även straffarna från Stevens. Fortier kämpar och sliter och kommer att bli riktigt bra när han väl får till alla delar. Finns mycket i honom och tycker att han tar små steg framåt hela tiden. De unga killarna med Kaderli i spetsen gör också de en bra match.

En ok försäsongsmatch trots tidigt underläge mot Örebro. Kan vara viktigt att ha känslan att man kunnat vända mot dem redan nu, vi brukar ju ha jäkligt svårt mot dem om vi släpper in första målet. Också riktigt starkt att återigen komma tillbaka med kvittering i slutet på matchen. Måste vara skönt att ha i bakhuvudet att man aldrig är uträknade.
Tycker även domarna var riktigt bra och inte var så fega som de brukar vara och ta 2 minuter på båda även när det är uppengbart att den ena är initiativtagare. Ett exempel är Malone som jag av någon slump kollade extra på honom i ett byte och han åkte runt och så där jättemodigt crosscheckade tre stycken i ryggen. Sedan blir det bråk vid leksands bås och jag var helt säker på att de även skulle ta en leksing också men det blir bara Malone som åker för interference för den sista knuffen i ryggen precis vid avblåsningen. Det samma gäller utvisningen i OT där Lang blir fasthållen först, sedan brottar han tillbaka lite innan det slutar med att Örebroaren hänger i benet på honom. Även där brukar domaren ta 2 min på båda men helt korrekt nu tog två minuter på bara örebroaren (även om korrekt kanske hade varit 2 min på Lang och 2+2 min på örebroaren). Sedan att Karlqvist snackade till sig en två även han och missade straffarna på grund av det är ju bara att tacka och ta emot. Jävligt griniga örebroare på läktaren kan jag leva med, det är ganska mysigt 
Så nu har vi haft bra domare en match den här säsongen, det lär inte hända igen.
Kortfattat, en helt ok försäsongsmatch och bra återstuds efter LHC-matchen.