LIF i media

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Kan inte erinra mig att jag någonsin sett den "klassiska bilden", eller så har jag sett den och gått sönder inombords - med minnesförlust som följd.

Bild
Bildbyrån i Hässleholm tar en numera klassisk bild efter matchen där Leksands tränare Dan Söderström, leende, kramar om sin gamla vän och tillika Rögletränaren Christer Abris efter matchen.
https://hockeysverige.se/intervju/tre-k ... n-jonsson/
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: LIF i media

Inlägg av Lillgud »

Sanny Lindström (Expressen)

Jakob Hellsten 24år är helt oprövad på seniornivå, har aldrig stått ut i sin ålderskull och får ses som en rejäl chansning även om jag har stor respekt för det jobb som Alexander Millner lägger på att utveckla sina målvakter. Hellsten har de tre senaste säsonger spelat i den amerikanska collageligan NCAA. De två första som andramålvakt medan han i fjol spelade 28 av 36 matcher.

Utan tvekan är det Mantas Armalis som mycket av Leksands eventuella framgångar hänger på den här säsongen. I synnerhet sedan man valt att satsa på oprövade Jakob Hellsten som Armalis målvaktskollega. Om Armalis inte kommer upp i samma nivå som han var för ett par säsonger sedan så kan alla leksingar sluta drömma om någon topp sex-placering.

Upp till bevis för Marek Hrivik nu. Men för en spelare som har betalt och förväntas vara en toppspelare är det bara konstatera att hans spel inte varit tillräckligt bra de senaste två åren.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Lillgud skrev: tis 17 sep 2024, 05:58 Sanny Lindström (Expressen)

Jakob Hellsten 24år är helt oprövad på seniornivå, har aldrig stått ut i sin ålderskull och får ses som en rejäl chansning även om jag har stor respekt för det jobb som Alexander Millner lägger på att utveckla sina målvakter. Hellsten har de tre senaste säsonger spelat i den amerikanska collageligan NCAA. De två första som andramålvakt medan han i fjol spelade 28 av 36 matcher.

Utan tvekan är det Mantas Armalis som mycket av Leksands eventuella framgångar hänger på den här säsongen. I synnerhet sedan man valt att satsa på oprövade Jakob Hellsten som Armalis målvaktskollega. Om Armalis inte kommer upp i samma nivå som han var för ett par säsonger sedan så kan alla leksingar sluta drömma om någon topp sex-placering.

Upp till bevis för Marek Hrivik nu. Men för en spelare som har betalt och förväntas vara en toppspelare är det bara konstatera att hans spel inte varit tillräckligt bra de senaste två åren.
Det är klart att man kan klippa och klistra hur man vill och bara visa det negativa som skrivs.

Här är hela ifall man vill läsa om laget Sanny tippar som 7a:
Leksand hittade i fjol ett vägvinnande spel genom att justera balansen mellan att gå framåt och vara aggressiva till att spela med ett större tålamod med fokus på defensiven. Det gjorde att man fick en bättre struktur och trygghet i sitt spel.

Inget annat lag har haft samma kontinuitet i sin spelartrupp som Leksand haft inför den här säsongen. De har endast värvat tre spelare i form av en målvakt och två backar. På pappret är dock Leksand inte ett bättre lag i år än i fjol. Tappen av Filip Larsson, Anton Lindholm och Felix Unger Sörum, som växte ut till den mest spännande junioren i slutet av säsongen, är tunga. Likväl gillar jag årets lagbygge och tror faktiskt mer på Leksand i år än vad jag gjorde inför säsongen i fjol. Det handlar för Leksands del att utveckla spelarna i truppen, få några av de redan etablerade spelarna att prestera på en högre nivå och bygga vidare på den defensiva struktur som man satte i fjol samt att Mantas Armalis spelar på topp. Då kan man återigen vara med och slåss om en topp sex-placering i tabellen.


Mantas Armalis.
Foto: OLA WESTERBERG / BILDBYRÅN
Målvakter
Mantas Armalis har under sin karriär svarat för sina bästa säsonger när han varit det givna förstavalet. I fjol fick han snällt finna sig i att stå i skuggan bakom suveräne Filip Larsson efter att säsongen dessförinnan varit en av en seriens bästa målvakter. I år kommer Mantas återigen vara den uttalade ettan sedan Jakob Hellsten ersatt Filip Larsson som i fjol växte ut till en toppmålvakt i SHL. Hellsten är helt oprövad på seniornivå, har aldrig stått ut i sin ålderskull och får ses som en rejäl chansning även jag har stor respekt för det jobb som Alexander Millner lägger på att utveckla sina målvakter. Hellsten har de tre senaste säsonger spelat i den amerikanska collageligan NCAA. De två första som andramålvakt medan han i fjol spelade 28 av 36 matcher.

Armalis kommer behöva hitta tillbaka till det spel som han visade upp säsongen 22/23. Annars kan det nog bli en utmanande säsong för Leksand.


Jonas Lyytinen.
Foto: DANIEL ERIKSSON / BILDBYRÅN
Backar
Inför säsongen i fjol var jag skeptiskt till Leksands tunna backsida. Den gav dock svar på tal när Patrik Norén och Alexander Lundqvist spelade på en så pass hög nivå under hela säsongen. Norén gjorde vid 31 års ålder sin i särklass bästa säsong i karriären medan Lundqvist tog gigantiska kliv. Nu finns en förväntan att de ska hålla samma nivå och utgöra ett stabilt och bra backpar som kan matchas mot motståndarnas bästa spelare.

Jonas Lyytinen och Axel Rindell har båda värvats in från Timrå. Lyytinen kommer vara stabil och trygg i spelet med puck medan det finns en större osäkerhet kring Rindell. Han har tidigare haft tendenser att hamna fel i position och bli överspelad i defensiven. Dessutom var han, under sin tid i Timrå, svag i närkampsspelet. Det är dock saker som går att slipa på och förbättra medan de offensiva färdigheterna i regel är svårare att utveckla. Rindell är i huvudsak tänkt att stärka upp lagets offensiv och då allra helst spelet i powerplay som var ett sorgebarn under fjolåret. Matt Caito är i grunden mer lagd åt det offensiva hållet även om han utvecklats till en bra tvåvägsback under åren i Leksand. Det var i samband med Caitos comeback i slutet av oktober i fjol som saker och ting spelmässigt började falla på plats för Leksand. Caito kommer få en stor roll och är en av lagets stöttepelare.

Eddie Larsson är en stabil och trygg back som du vet vad du får av. Han fyller sin roll som en defensiv back och bidrar med ett rejält spel. Larsson var långt ifrån given under säsongen i fjol men han visade upp en positiv attityd i och runt laget. Larsson är en av de informella ledarna i gruppen.

Anton Johansson tog kliv under framför allt slutdelen av säsongen i fjol. I slutspelet kunde han nyttja sitt fysiska och rätt rejäla spel på ett bra sätt. Med tanke på att Anton bara är 20 år och haft en positiv utveckling under två säsonger så är det rimligt att tro att han ska kunna flytta fram sina positioner i år även om jag på förhand håller Rindell, Lyytinen, Norén, Lundqvist och Caito framför honom.

Fred Nilsson är tillbaka från Mora som han var utlånad till i fjol medan Lucas Lagerberg vänt hem från ett säsongslån i Tingsryd. Jag gillar sättet som Lagerberg rör sig på isen och hur han ser spelet. Fortsatt finns det saker att slipa på i spelet utan puck för att han ska kunna slå sig in högre upp i laget. Dock en intressant back som kanske hade mått bra av att spela regelbundet i en framskjuten roll även den här säsongen.

Gediget och bra. Det tycker jag sammanfattar Leksands backsida.


Marek Hrivik.
Foto: DANIEL ERIKSSON / BILDBYRÅN
Forwards
Leksand står sig starka på forwardssidan sett till den bredd och potentiella spets som man besitter. Det krävs dock att några av spelarna tar kliv och framför allt levererar på en nivå som de dels har betalat för men också förväntas att vara på. Marek Hrivik har inte varit tillräckligt bra de senaste säsongerna vilket så klart delvis kan tillskrivas skador. Kan han studsa tillbaka och hålla sig skadefri den här säsongen och visa att han är lagets förstacenter? Jag är osäker. Det som tidigare var så naturligt och förstklassigt är numera lite trögt och inte så effektivt. Hrivik har en förväntan på sig att vara en av seriens bästa spelare. Numera ser jag inte ens honom som Leksands förstacenter. Den rollen tog i stället Lucas Vejdemo under fjolåret. I synnerhet när kemin med Lucas Elvenes och Peter Cehlarik var så pass bra. De var lagets genomgående bästa kedja och de som drev offensiven under perioderna som Leksand vann mycket. Elvenes var under december månad seriens bästa spelare och bjöd på hockeygodis i parti och minut. Det går inte alltid så snabbt på isen men när han får ihop det och spelet stämmer så är han väldigt bra, effektiv och sevärd. För hans del handlar det om att hitta jämnheten och försöka höja sin lägstanivå. Peter Cehlarik är pålitlig sett till att man alltid vet vad man får. Han är rejäl i närkampsspelet, har ett bra skott och driver in mot mål vilket skapar utrymme för exempelvis Elvenes.

Max Véronneau gjorde en bra säsong i fjol även om förväntningarna på honom nog var lite väl högt ställda. Säsongen 21/22 svarade Véronneau för 60 poäng varav 34 mål. Han utsågs även till seriens bästa och mest värdefulla spelare. Efter en skadefylld säsong med San Joses farmarlag återvände han i fjol till Leksand och svarade ändå för 36 på 50 matcher vilket får ses som fullt godkänt. Nu är Véronneau en spelare som bidrar med mer än bara poäng. Som motståndare måste man alltid vara vaksam på hans enorma fart och skridskoåkning. Oskar Lang är, precis som Véronneau, en spelare som motståndarna måste se upp med. Om det fanns en statistik för vilka spelare som får mest utvisningar med sig hade Lang legat i den absoluta toppen. Även om Lang i fjol svarade för 23 poäng så tycker jag att det borde kunna gå att få ut än mer än så sett till hur mycket han ändå skapar. Justin Kloos går lite under samma kategori av spelare som Lang. Han har en härlig intensitet i sitt spel och ger alltid allt i alla lägen. Kloos är en spelare som kan driva på och väcka laget när spelet inte riktigt stämmer. Lagkaptenen Patrik Zackrisson är en profil och tydlig ledare i gruppen. Jag vet att många gillar att spela med honom eftersom han tar ett stort ansvar och har en bra känsla för när och vem han ska fördela passningarna till. Det går inte alltid så fort men samtidigt är ”Zacke” en som inger trygghet samtidigt som jag gillar hans pondus.

Kalle Östman var tänkt att spela längre ner i laget när han värvades in under sommaren 2022. Han har levererat bra under ett par säsonger med Leksand och bör betraktas som en spelare för en andra eller tredjekedja beroende på hur man väljer att formera laget. Östman kan spela både yttre och center vilket ger coacherna fler alternativ när de sätter ihop laget. Östman har även en roll som skytt från höger tekningscirkeln i powerplay. Där står han och Peter Cehlarik i varsin powerplay uppställningen. De kan dock bli aningen för statiska och lättlästa då motståndarna sedan länge vet att Leksand inte har lika vassa avslutare på motsatt sida.

Fjärdekedjan med Martin Karlsson, Jon Knuts och Marcus Karlberg gillar jag skarpt. Karlsson kan eventuellt falla för konkurrensen om alla är friska medan Knuts och Karlberg är givna. Knuts är sedan i fjol den spelare som spelat flest matcher i klubbens historia. Karlberg växte ut till en riktig profil under slutdelen av säsongen i fjol. Han bidrar med energi och intensivt spel men visade också upp en offensiv sida som jag inte sett från honom på den här nivån tidigare.

Hannes Hellberg har återvänt efter att ha varit utlånad till Västerås under fjolåret. Hellberg har under sin juniorår visat att han har en offensiv uppsida. Jag gillade också de spel han visade upp i Västerås under delar av fjolåret där han stod för ett piggt och fartfyllt spel. Nu får han i första hand jobba sig in i laget via en fjärkedja och växa därifrån. Med Arvis Eljas har Leksand 14 forwards i laget. Lite beroende på hur skadeläget är så kanske det bästa vore att Eljas lånas ut för att få regelbundet med istid i ett lag i hockeyallsvenskan.

Det finns tveklöst en bra bredd och potentiellt tre kedjor som kommer kunna leverera på ett bra sätt även i år.


Challe Berglund.
Foto: OLA WESTERBERG / BILDBYRÅN
Coacher
Challe Berglund har hittat tillbaka till hockeyn igen efter att under några år följt den från sidan utan några ambitioner eller en vilja att kasta sig tillbaka in i den. Efter att ha varit med och räddat HV71 från kvalspel våren 2023 plockades han in som assisterande tränare till Björn Hellkvist i fjol. När Hellkvist hälsa inte höll så tog Berglund och Mikael Karlberg över och gav laget energi och en defensivare struktur i sitt spel. Leksand blev tajta i mittzon, svårare att kontra på och mer samlade när de väl återtog pucken. Det gav en stabilitet och ett lugn som man samlade gruppen kring och som man kunnat bygga vidare på till den här säsongen. I fjol var det mer eller mindre rätt obekymrat efter att Berglund och Karlberg tog över. Ingen kris eller förluster som radade upp sig. Det blir intressant att se hur man hanterar det i år när duon är de som leder laget från start och således bär allt ansvar för hur det ser ut till skillnad från i fjol då man ärvde Björn Hellkvists struktur och tänk som man visserligen gjorde om. Vid sidan av Berglund och Karlberg finns backtränaren David Printz och Alexander Millner med ansvar för målvakterna.

Stjärnan
I sina bästa stunder är Lucas Elvenes en artist och en spelare som sticker ut. Kan han hitta jämnheten i sitt spel så kommer han säkerligen kunna göra uppemot 45 poäng.

Talangen
Melvin Novotny, född 2007, är en spelare att hålla koll på för framtiden. Han spelar i Leksands J20 och har inlett säsongen starkt. Kanske att det dyker upp möjligheter för honom att få istid i A-laget redan den här säsongen.

Bästa nyförvärv
I Jonas Lyytinen har Leksand fått in en tvåvägsback som i sina bästa stunder är en klasspelare. Det visade han om inte annat i Timrå för ett par säsonger sedan. I fjol var Lyytinen inte fullt lika framträdande vilket till viss del kan tillskrivas skador. Lyytinens har en bra pondus på isen och är väldigt trygg i spelet både med och utan puck.

Genombrottet
Anton Johansson har tuffheten för att reta upp motståndarna och ett skott som gör honom användbar i powerplay.

Upp till bevis
Kanske aningen hårt att sätta Marek Hrivik under den här kategorin. Men för en spelare som har betalt och förväntas vara en toppspelare är det bara konstatera att hans spel inte varit tillräckligt bra de senaste två åren. Jag vill se en Marek Hrivik med pondus och en självklarhet i sitt spel som fullkomligt äger isen när han tar fram pucken i banan.

Doldisen
Hur många är det som betraktar Lucas Vejdemo som en toppcenter i SHL? Under fjolåret tog han kliv för att blanda sig in i den diskussionen. Jag är övertygad om att det finns mycket mer att få ut honom i vinter sedan han nu fått spela en hel säsong utan de skadebesvär som tidigare stört honom.

Profilen
Marcus Karlberg har potential att växa ut till en skön profil. Dels för hans spelstil men även det faktum att han är rätt rolig och rapp i käften i samband med intervjuer. Dessutom en Leksing sedan barnsben som fansen uppskattar och älskar.

Mest värdefulla spelaren
Utan tvekan är det Mantas Armalis som mycket av Leksands eventuella framgångar hänger på den här säsongen. I synnerhet sedan man valt att satsa på oprövade Jakob Hellesten som Armalis målvaktskollega. Om Armalis inte kommer upp i samma nivå som han var för ett par säsonger sedan så kan alla leksingar sluta drömma om en topp sex-placering.

Supporterrösten
Niklas Niva Sjöqvist:

Man börjar bli trött på att höra om hur länge sedan det var som vi spelade en semifinal nu - och så tar jag också upp det nu bara för det… Men det är väl rätt så oundvikligt att det är ett naturligt mål och nästa steg för oss.

Samtidigt ska man ha respekt för att marginalerna är små i SHL. Att landa in på topp 6 är svårt bara det, för att inte prata om att vinna en kvartsfinal.

Jag har personligen ingen stress. Jag står absolut inte och pratar om SM-guld. Jag vill i stället se att man skyndar långsamt. Det viktigaste är att man satsar på ett ansvarsfullt sätt och tar ansvar för ekonomin och samtidigt tar små steg framåt om möjligt. Etablera sig, dra lärdomar, utvecklas. Jobba på ett sunt sätt, skapa en trygg miljö osv - mjuka värden helt enkelt. Det är ett maraton, inte en sprint, och då behöver man lägga en stabil grund på fler plan än enbart det sportsliga. Men absolut, semifinal denna säsong hade varit fint. Om inte annat för att få slut på snacket om det som sagt.

Ska jag flika in någon mer sportslig analys så känns det som vanligt att stor vikt kommer att ligga på målvakterna, i synnerhet Mantas. Vi behöver stabilt spel därifrån för att nå resultat. Och i vanlig ordning håller vi tummarna för ett bättre power play denna säsong än vi ofta haft föregående år.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

I just den här här grenen ställer jag mig på lag Nivas sida. Hade kunnat skriva exakt samma rader själv.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Gösen skrev: tis 17 sep 2024, 07:45 I just den här här grenen ställer jag mig på lag Nivas sida. Hade kunnat skriva exakt samma rader själv.
+1
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Värmlänningen som blev naturaliserad leksing.
Det är ganska precis tolv år sedan Arvikakillen flyttade till Leksand. Åren går fort när man har kul och trivs.
— Oj, är det så många år? Men det stämmer. Jag är så glad över att vara här och spela för Leksands IF.
— När jag kom till Dalarna blev jag väl mottagen direkt, har haft härliga lagkamrater varje säsong, en bra gemenskap. Man kan knappast ha det bättre, att vara en del av ett anrikt lag med så otroligt många supportrar, säger Oskar.
(...)
Vad betyder Leksands IF för dig?
— Klubben betyder väldigt mycket för mig, jag älskar att vara här.
https://www.siljannews.se/leksands-if/s ... a-manga-ar
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Kronwall tippar alltså Leksand 3:a.
Inför SHL: "Leksand kommer att gå som tåget från start" , 4 min 56 sek
https://www.tv4play.se/klipp/3ad38be95b ... BZdyZK77kc
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: LIF i media

Inlägg av Ställbergarn »

Onekligen stor skillnad att läsa hela artikeln jämfört med att bara få utklippta negativa delar. De flesta verkar ju se Leksand som starka, även om det hänger på att ett par bitar riktigt faller på plats. Kan nog bli en kul säsong med mycket känslor, men förhoppningsvis där avslutet blir med bra känslor, även om det inte blir guld.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

Ställbergarn skrev: Idag, 14:13 Onekligen stor skillnad att läsa hela artikeln jämfört med att bara få utklippta negativa delar.
Det är tur vi har en motpol till Lillgud i Wiborg. Samtidigt vore inte forumet vad det är utan bägge :YMHUG:
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: LIF i media

Inlägg av Lampa »

Ställbergarn skrev: Idag, 14:13 Onekligen stor skillnad att läsa hela artikeln jämfört med att bara få utklippta negativa delar. De flesta verkar ju se Leksand som starka, även om det hänger på att ett par bitar riktigt faller på plats. Kan nog bli en kul säsong med mycket känslor, men förhoppningsvis där avslutet blir med bra känslor, även om det inte blir guld.
Det är ju bra många mer som ser positivt och toppar Leksand högt, än tvärtom, upplever jag.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: LIF i media

Inlägg av Lillgud »

Lampa skrev: Idag, 15:12
Ställbergarn skrev: Idag, 14:13 Onekligen stor skillnad att läsa hela artikeln jämfört med att bara få utklippta negativa delar. De flesta verkar ju se Leksand som starka, även om det hänger på att ett par bitar riktigt faller på plats. Kan nog bli en kul säsong med mycket känslor, men förhoppningsvis där avslutet blir med bra känslor, även om det inte blir guld.
Det är ju bra många mer som ser positivt och toppar Leksand högt, än tvärtom, upplever jag.
Känns som en mening som är lite `svängande luddig´ och kanske kommer korrigeras lite efterhand…. Leksand placeras då inte bokstavligen högt som regel i tipsen….

En tabell….om du tippar högt eller lågt….
Borde då kanske vara övre halvan 1-7 , undre halvan 8-14 om man splittar den på mitten och i princip alla har ju Leksand på då den nedre halvan…

Kikar du hela Aftonbladet sport-redaktion…14st har tippat…
Hans Abrahamsson har oss 11a , Tomas Ros har oss 10a , Mats Wennerholm har oss 9a..
Det är väl lite deras mest 3 profilerade….hockeyreportrar…

Och kikar du sen de övriga 11st…på Aftonbladet.
Leksand placeras då mellan plats 7 och plats 12…..
Noterbart då att det är `2st´av 14st som kan räknas som att placerar Leksand `högt´ om man nu tycker plats 7 är att rankas högt…

Kollar man sen tex Expressens reportar…
Där är de ganska jämna i sina tips…
Av de 7st som tippar placeras de in Leksand på plats 7 till 9…
Varav 1st där….är det som lägger Leksand på den `övre halvan´ som 7a….

Så totalt bland dom två ledande största tidningarna av 20tips..….
Får Leksand 3st `tips ´ som lag 7 som bäst…. (Bättre än så höjs de inte)
Övriga 17st lägger in Leksand på placeringarna 8 till 12….`nedre halvan´.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Handlar väl om sinnelag.
Man kan ju även se 1-10 som övre tabellen och 11-14 som nedre tabellen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: LIF i media

Inlägg av Lampa »

Lillgud skrev: Idag, 15:52
Lampa skrev: Idag, 15:12
Ställbergarn skrev: Idag, 14:13 Onekligen stor skillnad att läsa hela artikeln jämfört med att bara få utklippta negativa delar. De flesta verkar ju se Leksand som starka, även om det hänger på att ett par bitar riktigt faller på plats. Kan nog bli en kul säsong med mycket känslor, men förhoppningsvis där avslutet blir med bra känslor, även om det inte blir guld.
Det är ju bra många mer som ser positivt och toppar Leksand högt, än tvärtom, upplever jag.
Känns som en mening som är lite `svängande luddig´ och kanske kommer korrigeras lite efterhand…. Leksand placeras då inte bokstavligen högt som regel i tipsen….

En tabell….om du tippar högt eller lågt….
Borde då kanske vara övre halvan 1-7 , undre halvan 8-14 om man splittar den på mitten och i princip alla har ju Leksand på då den nedre halvan…

Kikar du hela Aftonbladet sport-redaktion…14st har tippat…
Hans Abrahamsson har oss 11a , Tomas Ros har oss 10a , Mats Wennerholm har oss 9a..
Det är väl lite deras mest 3 profilerade….hockeyreportrar…

Och kikar du sen de övriga 11st…på Aftonbladet.
Leksand placeras då mellan plats 7 och plats 12…..
Noterbart då att det är `2st´av 14st som kan räknas som att placerar Leksand `högt´ om man nu tycker plats 7 är att rankas högt…

Kollar man sen tex Expressens reportar…
Där är de ganska jämna i sina tips…
Av de 7st som tippar placeras de in Leksand på plats 7 till 9…
Varav 1st där….är det som lägger Leksand på den `övre halvan´ som 7a….

Så totalt bland dom två ledande största tidningarna av 20tips..….
Får Leksand 3st `tips ´ som lag 7 som bäst…. (Bättre än så höjs de inte)
Övriga 17st lägger in Leksand på placeringarna 8 till 12….`nedre halvan´.
Personligen tycker jag tips av tex Wennerholm och Ros har väldigt låg betydelse. När en sån som Kronwall eller Sanny Lindström uttalar sig positivt väger det mycket tyngre, iallafall för mig.

Sen kan man aldrig veta som sagt. Vi kan sluta allt mellan 1 och 14.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: LIF i media

Inlägg av Catami »

Det är en mysko säsong som väntar oss. Har vi gjort rätt med att behålla vår trupp och kanske sluta som lag 2-4. Det var nära förra säsongen men då hade vi otur sista 10 matcherna.
Eller har vi ingenting att komma med, som många besservissrar påpekar och slutar straxt ovanför kvalseriestrecket.
Imponerade mot Linköping och hönsgård mot Timrå. Vad fan ska man tro?
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

1 h med LIF. Fin uppladdning, kanske..?

https://youtu.be/T3ZkVvnf5ak?si=nkE-xn9G4fpVfeFH
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!