Träningsmatcher 2025

Användarens profilbild
Gösen

Re: Träningsmatcher 2025

Inlägg av Gösen »

Så ställer LIF upp
Redan på onsdagen kunde Johan Hedberg ge en preliminär uppställning till torsdagens träningsmatch borta mot Timrå.

Målvakter: Marcus Gidlöf (Jakob Hellsten).

Backar: Joonas Lyytinen, Anton Johansson – Olle Strandell, Matt Caito – Alexander Lundqvist, Fred Nilsson.

Kedjor: Oskar Lang, Lukas Vejdemo, Michael Lindqvist – Peter Cehlárik, Nolan Stevens, Andro Kaderli – Gabriel Fortier, Kalle Östman, Max Véronneau – Tinus Luc Koblar, Arvid Eljas och ”en till icke namngiven junior”.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Lampa

Inlägg av Lampa »

Undrar vad det är för skada Karlberg åkt på.

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Okej den viktigaste träningsmatchen i år. Bor man i mododland och jobbar i Timrå land dvs en radie av 3km runt ishallen så är det en viktig match.
Det jag vill se är strukturerade spelare som är med från början och inte någon raggarhockey ala allsvenskan.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 04 sep 2025, 06:33

Så ställer LIF upp
Redan på onsdagen kunde Johan Hedberg ge en preliminär uppställning till torsdagens träningsmatch borta mot Timrå.

Backar: Joonas Lyytinen, Anton Johansson – Olle Strandell, Matt Caito – Alexander Lundqvist, Fred Nilsson.

Kedjor: Oskar Lang, Lukas Vejdemo, Michael Lindqvist – Peter Cehlárik, Nolan Stevens, Andro Kaderli – Gabriel Fortier, Kalle Östman, Max Véronneau – Tinus Luc Koblar, Arvid Eljas och ”en till icke namngiven junior”.

- Cehlarik tillsammans med ledande spelare igen (Elvenes i fjol, Nolan nu) samt upcoming man Kaderli. Tummen upp.
- De två fransk-kanadensarna tillsammans med lagets grövsta dalmål. Också tummen upp.

Henke Lif

Inlägg av Henke Lif »

Sniper skrev: tor 04 sep 2025, 09:33
Gösen skrev: tor 04 sep 2025, 06:33

Så ställer LIF upp

- Cehlarik tillsammans med ledande spelare igen (Elvenes i fjol, Nolan nu) samt upcoming man Kaderli. Tummen upp.
- De två fransk-kanadensarna tillsammans med lagets grövsta dalmål. Också tummen upp.

Är Knuts på träningsläger ? 😉

MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Kan vara nyttigt att blanda lite inför vårt premiärmöte.
Hoppas att det ser bättre ut defensivt i kväll.

Utan motgång, finns inte framgång.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Snacka om Win-Win.

Vi seger och fläckfritt spel blir vi lugna och trygga över uppehållet.
Vi förlust och bedrövligt spel är vi glada över att det bara är träningsmatch och inte slösar bort några bra grejer tills säsongen börjar.

Dåligt genrep = Bra premiär. (Det finns inget talesätt för det motsatta, även om det faktiskt ofta gäller åt bägge hållen)

Så vad vill man se då? Jag hoppas på ett rätt stabilt spel med en knapp seger efter 60 minuter, 3-2 till oss. Det borde hålla spelarna på jorden.

Det värsta vore pannkaksspel och torsk som efterrätt med 5-0 eller superspel med seger 5-0.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

"Icke namngiven junior" blev alltså Lissel.

Förstafemman: 14 Lang, 22 Vejdemo, 29 Lindqvist, 21 Lyytinen, 10 Johansson
Andrafemman: 34 Cehlárik, 20 Stevens, 5 Kaderli, 33 Strandell, 8 Caito
Tredjefemman: 9 Fortier, 12 Östman, 15 Véronneau, 6 Lundqvist, 3 Nilsson
Fjärdefemman: 11 Lissel, 24 Eljas, 4 Luc Koblar, 36 Milosevic
Målvakter: 1 Gidlöf, 37 Hellsten
https://www.leksandsif.se/article/a4nat22-30ead/view

Lampa

Inlägg av Lampa »

Ser bra ut.

Tycker inte Timrås lag ser speciellt bra ut.

Vill se att man är med från början idag.

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Att man splittar upp Kanada-linan i genrepet är troligtvis ett tecken på att man inte kommer spela den i premiären. Något iögonfallande då de har spelat ihop i alla andra matcher.

MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Eller så är Hedberg smart och inte vill ge Timrå något gratis [-X

Utan motgång, finns inte framgång.
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Aggeman skrev: tor 04 sep 2025, 17:25

Att man splittar upp Kanada-linan i genrepet är troligtvis ett tecken på att man inte kommer spela den i premiären. Något iögonfallande då de har spelat ihop i alla andra matcher.

Lang briljerade senast och man väljer att behålla honom i första. Cehlarik hamnar därmed i andra, positivt att dom fortsätter att sära på honom och Max.
Karlberg skadad, Knuts bänkad?

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

SteveY skrev: tor 04 sep 2025, 17:46

Lang briljerade senast och man väljer att behålla honom i första. Cehlarik hamnar därmed i andra, positivt att dom fortsätter att sära på honom och Max.

Ja inte mig emot.

Ikväll ska jag försöka placera Fortier i ett fack vilket hittills varit svårt. Han är troligtvis värvad för att producera poäng, men av det jag sett inför ikväll ser jag honom som en hårt jobbande tvåvägsspelare.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Bättre start i kväll va?
Och Eljas, vilken energi … om han bara får lite stäm i det offensiva så kan det bli en rolig säsong för honom (och oss)

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Aggeman skrev: tor 04 sep 2025, 17:51
SteveY skrev: tor 04 sep 2025, 17:46

Ja inte mig emot.

Ikväll ska jag försöka placera Fortier i ett fack vilket hittills varit svårt. Han är troligtvis värvad för att producera poäng, men av det jag sett inför ikväll ser jag honom som en hårt jobbande tvåvägsspelare.

Han får ett bra läge i slottet där, men riktigt dåligt skott.