Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: tor 27 mar 2025, 12:25
Han som inte är Olle Öst drabbades av samma öde.

I förmiddags dök Claes upp igen - trots att @OlleOst inte skrivit mer.

Lite fel fokus, kan jag tycka.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Trist. Har aldrig varit särskilt insatt i bygrälets personligheter men Claes föreföll mig som en vuxen i rummet. Men nu har han tagit en högst ledande roll i sandlådan.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 16:33 Trist. Har aldrig varit särskilt insatt i bygrälets personligheter men Claes föreföll mig som en vuxen i rummet. Men nu har han tagit en högst ledande roll i sandlådan.
Vilken by tror du att det handlar om?
Djura, Huddinge eller byhålan X?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Inläggen om Hrivik och Hitachi är vansinnigt intressanta.
Mer sånt.
Det här är ju bara ovärdigt.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: lör 29 mar 2025, 16:53
Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 16:33 Trist. Har aldrig varit särskilt insatt i bygrälets personligheter men Claes föreföll mig som en vuxen i rummet. Men nu har han tagit en högst ledande roll i sandlådan.
Inte Huddinge i alla fall, det är jag tämligen säker på.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

David Bernhardt är född i Huddinge (och Huddinge IK klubben han fostrats i).
Tjomme fanns i Djurgården när Bernhardt var där.
Men Modo-backen kanske är klar för annat lag (som inte är Leksand)?

Styrelse- och ekonomitråden goes silly.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 17:49
Var är han ifrån då?
Han bor i Falun nu vad jag vet men är rätt säker på att han kommer från (visserligen landet förstås men) Storstockholm någonstans.

Men det skiter ju du i. Det har ju ingenting med dig att göra tydligen. Låt någon annan bestämma vilka som ska sitta i styrelsen. Bara tramsigt att bråka om petitesser. Så bondigt.

Lite som att du kommer hem en dag och någon har brutit sig in och bosatt sig i din lägenhet. Sånt tjafsar inte världsvana storstadsbor om. Du och familjen får ju plats på vinden.

Rösta i nästa riksdagsval är väl inte heller att tänka på. Jimmy Åkesson kan välja åt oss andra. Om några blir upprörda över det så behöver man inte bry sig om sådant trams. Byagräl. De är ju bara maktgalna själva som tycker att övriga 8 miljoner röstberättigade borde få säga något.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: lör 29 mar 2025, 18:48
Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 17:49

Var är han ifrån då?
Han bor i Falun nu vad jag vet men är rätt säker på att han kommer från (visserligen landet förstås men) Storstockholm någonstans.

Men det skiter ju du i. Det har ju ingenting med dig att göra tydligen. Låt någon annan bestämma vilka som ska sitta i styrelsen. Bara tramsigt att bråka om petitesser. Så bondigt.

Lite som att du kommer hem en dag och någon har brutit sig in och bosatt sig i din lägenhet. Sånt tjafsar inte världsvana storstadsbor om. Du och familjen får ju plats på vinden.

Rösta i nästa riksdagsval är väl inte heller att tänka på. Jimmy Åkesson kan välja åt oss andra. Om några blir upprörda över det så behöver man inte bry sig om sådant trams. Byagräl. De är ju bara maktgalna själva som tycker att övriga 8 miljoner röstberättigade borde få säga något.
Inte den blekaste aning om var Claes bor eller kommer ifrån, och om du blir så upprörd över mitt skoj om bygräl vänta då bara tills övriga Sverige, de som faktiskt inte engagerar sig i byns hockeylag, får höra om att det grälas i Leksand igen. Då kommer det nog skämtas på samma tema en hel del. Övriga jämförelser om bostadsinbrott och riksdagsval var så tramsiga att jag inte tänker ge mig in i någon diskussion om dem.

Men visst, jag är inte medlem, kanske borde jag lämna tråden åt er som vet precis vad det handlar om. Kanske har de grälat klart om 20 år.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Vad har Claes med saken att göra?
Och det grälas inte i samhället Leksand ifall det är det du menar med by. Om det grälas så är det på internet. Och det är såvitt jag kan förstå t.o.m. större än Stockholm.

Precis som du säger så handlar det om oss som äger LIF. Helt oberoende var i Sverige man bor. Någon försöker ta över vårt ägande som vi äger till 89%. Klart som fan att röster höjs.

Rosen som nu smugit in sig själv i valberedningen kommer naturligtvis lägga ett förslag där hans gubbar kommer föreslås. Ska vi ha en demokratisk process som sedan accepteras av alla så måste de som tycker det är dålig få komma med ett alternativt förslag i god tid och även klargöra varför man lägger fram en alternativ styrelse.

Det är inga konstigheter. Det som är konstigheter har Emil redovisat. Känner man inte Emil så kanske man tvivlar på det han säger. Det är okej. Det är då nämligen upp till dig att avgöra det på stämman. Om du är medlem och har en röst i frågan vill säga.

Det kanske är en fin tanke att alla bara ska lägga sig platt när någon annan vill ha något för att slippa konflikter. Ukraina skulle vara Ryskt och Grönland tillhöra USA och din lägenhet ockupanter. Men så fungerar inte världen och så fungerar inte vi.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Har jag sagt att jag tycker att man ska lägga sig platt? Har jag tagit ställning för en sida? Isf ber jag om ursäkt, för då har jag formulerat mig fel. Sen att du jämför denna konflikt med territoriella konflikter mellan nationer... jag vet inte men jag tycker den jämförelsen känns en smula skev.

Jag har följt ert Leksands IF sen barnsben. Det har varit ett supporterskap som gett mig mycket glädje, och så klart en hel del bedrövelse. Supporterskapet kommer aldrig upphöra. Jag är medlem i gamla supporterklubben dock inte i LIF. Eftersom jag vill att laget spelar på högsta möjliga nivå så har jag ändå ett intresse av att föreningen leds på ett bra sätt. Claes och hans polare får gärna styra och ställa så länge de gör det bra. Men jag är oerhört trött på detta bråkande som bannemig pågått i princip så länge jag följt laget. På gränsen till löjeväckande faktiskt, sen får du utmåla mig som arrogant stockholmare om det känns bättre.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 20:42 . Claes och hans polare får gärna styra och ställa så länge de gör det bra. Men jag är oerhört trött på detta bråkande som bannemig pågått i princip så länge jag följt laget. På gränsen till löjeväckande faktiskt, sen får du utmåla mig som arrogant stockholmare om det känns bättre.
Nä. Det känns inte bättre. Det blev en reaktion på att bli förminskad till byfåne ;)

Med Claes antar jag att du menar den ordförande vi hade senast det var lugn och ro och som Sven Rosen via valberedningen fick avsatt? Han och de kompisar (övrig styrelse?) som du refererar till har inte styrt sedan dess.

Jag ber om ursäkt för brösttonerna. Jag uppskattar dig och dina inlägg mycket men just i detta fall känns det som du vill förminska det hela till en grannosämja om en dunk hembränt. Alternativt inte vill förstå problematiken. Därav en del taffliga liknelser. Man löser inte Palestina/Israel-konflikten hur lätt som helst :mrgreen:
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 20:42 Jag är medlem i gamla supporterklubben (...)
Tillfälle! https://shop.leksandsif.se/outlet/t-shirt-masen
Finns dessvärre inte i L eller XL - men storleksläget ändå förbättrat då tröjan finns i M nu, vilket inte var fallet häromdagen.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: lör 29 mar 2025, 21:20
Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 20:42 Jag är medlem i gamla supporterklubben (...)
Tillfälle! https://shop.leksandsif.se/outlet/t-shirt-masen
Finns dessvärre inte i L eller XL - men storleksläget ändå förbättrat då tröjan finns i M nu, vilket inte var fallet häromdagen.
Faktiskt det förmodligen finaste som finns tillgängligt i shopen, men XL!? Ena stunden blir man utmålad som stockholmare, andra stunden som tjockis!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 21:37 !? Ena stunden blir man utmålad som stockholmare, andra stunden som tjockis!
Så du menar att du inte är Stockholmare?
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: lör 29 mar 2025, 21:45
Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 21:37 !? Ena stunden blir man utmålad som stockholmare, andra stunden som tjockis!
Så du menar att du inte är Stockholmare?
Inflyttad bonnläpp!