Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tor 28 mar 2024, 09:57Man kanske inte ska dra för stora växlar av ett enstaka mål - men borde inte AJ ha blockfri tekningscirkelposition i pp? https://youtu.be/lMety6uFjC4?t=76. Någon annan får täcka upp bakåt.
Avd: Fint avslut som ingen kan ta.
Min fundering är varför slår man inte såna passningar i 5 mot 4? Nu ska de hela tiden gå via backen på blå vilket gör att målvakten har två kortare förflyttningar istället för en lång. Med färre motståndare på isen borde det ju inte vara trängre att få fram såna passningar. Mer sånt framöver!
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 877
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

PellePaltnacke skrev: tor 28 mar 2024, 08:48 Tycker det är hög tid att även vi fans lägger undan allt kaos och konspirationteorier och lägger vårt krut på att vara förbannade, kravställande, men någorlunda sakligt förbannade och kravställande.
Sakligt förbannade och kravställande, låter riktigt bra!

Det känns som många glömt bort hur det är att vara kravställande efter många år då vi slagit i underläge. En mättnad i att vara ett stabilt SHL-lag. Folk tenderar att likställa kravställande med gnäll, vilket är vilset. Gnäll leder ofta till drev och det är jäkligt tröttsamt och ger ingenting. Kravställande kräver mer saklighet i min bok.

Wiborg skrev: tor 28 mar 2024, 08:10
Så om Aggeman tar illa upp ber jag om ursäkt även om jag tror att hen inte tagit illa upp.
Absolut inte. Det vore tråkigt om vi alla tyckte likadant. Då blir forumet lika intetsägande som en Cmore-intervju med valfri SHL-junis.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: tis 26 mar 2024, 10:45 Kan man utläsa i lunchmenyn hur matchen slutar? Spå i mat istället för kaffesump?
tis 26/3
Arenans lasagne med gurkraita
Pocherad torskfilé med vitvinssås, stekt zucchini & tomater
https://www.matvidsiljan.se/aktuellt/veckans-lunch/
Torsk - men för vilka?
(...)
För Leksand. Det borde man förstått.
tor 28/3
Örtmarinerad kotlettrad med torkade tomater, gröna bönor, rödvinssky och råstekt potatis
Klassisk ärtsoppa med fläsk samt pannkakor med lättvispad grädde och Arenans jordgubbssylt
Leksands försök att utjämna - pannkaka av alltihop?
eller
Kommer gratulanterna stå i kotlettrad efter 2-2 i matchserien?
Stjärnan
Inlägg: 1031
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: tor 28 mar 2024, 11:07
Sniper skrev: tis 26 mar 2024, 10:45 Kan man utläsa i lunchmenyn hur matchen slutar? Spå i mat istället för kaffesump?
tis 26/3
Arenans lasagne med gurkraita
Pocherad torskfilé med vitvinssås, stekt zucchini & tomater
https://www.matvidsiljan.se/aktuellt/veckans-lunch/
Torsk - men för vilka?
(...)
För Leksand. Det borde man förstått.
tor 28/3
Örtmarinerad kotlettrad med torkade tomater, gröna bönor, rödvinssky och råstekt potatis
Klassisk ärtsoppa med fläsk samt pannkakor med lättvispad grädde och Arenans jordgubbssylt
Leksands försök att utjämna - pannkaka av alltihop?
eller
Kommer gratulanterna stå i kotlettrad efter 2-2 i matchserien?
Tomater, gröna bönor, rödvinssky... låter alltför mycket rödgrön röra för min del.
Skulle hellre sett att den lättvispade grädden serverades med blåbärssylt.
Samt att "de vitblå" på isen vispar in puckarna lika lätt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 26 mar 2024, 10:41
Sniper skrev: tis 26 mar 2024, 09:58 (...)
Kan vi ens föreställa oss hur påfrestande det skulle vara att följa en förlängning som pågår i fem-sex perioder?
Framförallt för oss som då tvingas stanna kvar i arenan.

Var ju rejält uttröttade redan igår när man fick halvligga i en soffa och i lugn och ro kunde gå ifrån och göra sig en macka.

Hoppas man laddat på rejält i kioskerna.
Oxfilé-macka?

Idag vill jag ha rejält med ketchup på anrättningen.
— Det gäller att bibehålla koncentrationen och bara fortsätta. Vi måste bita i och bara köra för till slut kommer ketchupeffekten, säger Anton som för övrigt var den enda som fick hål på Frölunda-målvakten den här kvällen.
https://www.siljannews.se/leksands-if/l ... ju-matcher
PellePaltnacke
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:52

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av PellePaltnacke »

Aggeman skrev: tor 28 mar 2024, 10:45
PellePaltnacke skrev: tor 28 mar 2024, 08:48 Tycker det är hög tid att även vi fans lägger undan allt kaos och konspirationteorier och lägger vårt krut på att vara förbannade, kravställande, men någorlunda sakligt förbannade och kravställande.
Sakligt förbannade och kravställande, låter riktigt bra!

Det känns som många glömt bort hur det är att vara kravställande efter många år då vi slagit i underläge. En mättnad i att vara ett stabilt SHL-lag. Folk tenderar att likställa kravställande med gnäll, vilket är vilset. Gnäll leder ofta till drev och det är jäkligt tröttsamt och ger ingenting. Kravställande kräver mer saklighet i min bok.
Tack för alla svar och feedback på mitt förra inlägg <3

Svar till Aggeman: Här är vi eniga!
Finns såklart en fara att köra ner i diket "personpåhopp", men tar man Frölundas 0-1 mål i tisdags som exempel, så blir jag riktigt trött över det misstag som Zacke gör vid tekningen. Han är vår "C" och ska leda laget med sin rutin och attityd. Då blir det såklart extra kännbart att det är just han som försätter laget och Mantas i en situation som resulterade i mål.
Minns när Zacke var ny i föreningen och hur han slog sönder en sopkorg vid ytterligare en förlust. Helt tokig och inifrån omklädningsrummet en bra kravställare! Det är den kapten och den influens jag vill se från en "C" i Leksands IF. Jag har inget krav på Zacke att han ska avgöra matcher på egen hand eller ens göra poäng över huvudtaget i ett slutspel. Jag förväntar mig att han som kapten ska vara en klippa som övriga ska hålla i handen, som täcker skott med tandköttet om det behövs och som till varje pris får ut pucken ut ur zon när det behövs. Han har lite mer att leva upp till enligt min förväntan.

Här kanske vi tänker olika, men att i sak och genom olika situationer uttrycka frustration eller ilska över uteblivet resultat från en spelare är inte att "gnälla". Om jag däremot hade börjat spekulera i om Zackes fru bakar och bjuder TJ/Challe/Challe på mandelubb och mjölk varje torsdagsmorgon och att det måste vara anledningen till att "värdelösa" Zacke får spela och till och med begå misstag i avgörande lägen så har jag lämnat det konstruktiva och sakliga bakom mig. Om sedan Zackes fru är med i "Hela Sverige bakar" och givit ut en bakbok är inte ett stöd för att Zacke får spela av den anledningen...
Stjärnan
Inlägg: 1031
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Zackes fru är väl den största anledningen till att han är kvar öht?? ;)

Allvarligt talat är det nog lite så. Hade hon vantrivts hade han nog lämnat.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
PellePaltnacke
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:52

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av PellePaltnacke »

Stjärnan skrev: tor 28 mar 2024, 11:52 Zackes fru är väl den största anledningen till att han är kvar öht?? ;)

Allvarligt talat är det nog lite så. Hade hon vantrivts hade han nog lämnat.
Så kan det såklart vara. Men tror inte Zackes fru har större inflytande över laguttagningen och fördelning av speltid :D
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1850
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Zackes fru??

Menar ni Carros killes fru?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 877
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

PellePaltnacke skrev: tor 28 mar 2024, 11:49
Aggeman skrev: tor 28 mar 2024, 10:45
PellePaltnacke skrev: tor 28 mar 2024, 08:48 Tycker det är hög tid att även vi fans lägger undan allt kaos och konspirationteorier och lägger vårt krut på att vara förbannade, kravställande, men någorlunda sakligt förbannade och kravställande.
Sakligt förbannade och kravställande, låter riktigt bra!

Det känns som många glömt bort hur det är att vara kravställande efter många år då vi slagit i underläge. En mättnad i att vara ett stabilt SHL-lag. Folk tenderar att likställa kravställande med gnäll, vilket är vilset. Gnäll leder ofta till drev och det är jäkligt tröttsamt och ger ingenting. Kravställande kräver mer saklighet i min bok.
Tack för alla svar och feedback på mitt förra inlägg <3

Svar till Aggeman: Här är vi eniga!
Finns såklart en fara att köra ner i diket "personpåhopp", men tar man Frölundas 0-1 mål i tisdags som exempel, så blir jag riktigt trött över det misstag som Zacke gör vid tekningen. Han är vår "C" och ska leda laget med sin rutin och attityd. Då blir det såklart extra kännbart att det är just han som försätter laget och Mantas i en situation som resulterade i mål.
Minns när Zacke var ny i föreningen och hur han slog sönder en sopkorg vid ytterligare en förlust. Helt tokig och inifrån omklädningsrummet en bra kravställare! Det är den kapten och den influens jag vill se från en "C" i Leksands IF. Jag har inget krav på Zacke att han ska avgöra matcher på egen hand eller ens göra poäng över huvudtaget i ett slutspel. Jag förväntar mig att han som kapten ska vara en klippa som övriga ska hålla i handen, som täcker skott med tandköttet om det behövs och som till varje pris får ut pucken ut ur zon när det behövs. Han har lite mer att leva upp till enligt min förväntan.

Här kanske vi tänker olika, men att i sak och genom olika situationer uttrycka frustration eller ilska över uteblivet resultat från en spelare är inte att "gnälla". Om jag däremot hade börjat spekulera i om Zackes fru bakar och bjuder TJ/Challe/Challe på mandelubb och mjölk varje torsdagsmorgon och att det måste vara anledningen till att "värdelösa" Zacke får spela och till och med begå misstag i avgörande lägen så har jag lämnat det konstruktiva och sakliga bakom mig. Om sedan Zackes fru är med i "Hela Sverige bakar" och givit ut en bakbok är inte ett stöd för att Zacke får spela av den anledningen...
Ja visst kan man särskilja nyanserat ”gnäll” och ”konspirationsgnäll”, helt klart.

Man får försöka undvika att hårdra det nyanserade gnället för något det inte är. Det är det jag upplevt har blivit problematiskt inom supporterleden, och kanske är en del i vår splittrade ståplats. Vissa vill alltid stryka medhårs och tolererar inte gnäll/kravställningar alls, vilket kanske inte är optimalt för en elitförening som vill skapa en vinnarkultur.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Martin Söderek
@Superklinga
https://twitter.com/Superklinga
Borttaget. Nu kör vi.
Kör över Ruohomaa och Frölunda.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tor 28 mar 2024, 12:45
PellePaltnacke skrev: tor 28 mar 2024, 11:49
Aggeman skrev: tor 28 mar 2024, 10:45

Sakligt förbannade och kravställande, låter riktigt bra!

Det känns som många glömt bort hur det är att vara kravställande efter många år då vi slagit i underläge. En mättnad i att vara ett stabilt SHL-lag. Folk tenderar att likställa kravställande med gnäll, vilket är vilset. Gnäll leder ofta till drev och det är jäkligt tröttsamt och ger ingenting. Kravställande kräver mer saklighet i min bok.
Tack för alla svar och feedback på mitt förra inlägg <3

Svar till Aggeman: Här är vi eniga!
Finns såklart en fara att köra ner i diket "personpåhopp", men tar man Frölundas 0-1 mål i tisdags som exempel, så blir jag riktigt trött över det misstag som Zacke gör vid tekningen. Han är vår "C" och ska leda laget med sin rutin och attityd. Då blir det såklart extra kännbart att det är just han som försätter laget och Mantas i en situation som resulterade i mål.
Minns när Zacke var ny i föreningen och hur han slog sönder en sopkorg vid ytterligare en förlust. Helt tokig och inifrån omklädningsrummet en bra kravställare! Det är den kapten och den influens jag vill se från en "C" i Leksands IF. Jag har inget krav på Zacke att han ska avgöra matcher på egen hand eller ens göra poäng över huvudtaget i ett slutspel. Jag förväntar mig att han som kapten ska vara en klippa som övriga ska hålla i handen, som täcker skott med tandköttet om det behövs och som till varje pris får ut pucken ut ur zon när det behövs. Han har lite mer att leva upp till enligt min förväntan.

Här kanske vi tänker olika, men att i sak och genom olika situationer uttrycka frustration eller ilska över uteblivet resultat från en spelare är inte att "gnälla". Om jag däremot hade börjat spekulera i om Zackes fru bakar och bjuder TJ/Challe/Challe på mandelubb och mjölk varje torsdagsmorgon och att det måste vara anledningen till att "värdelösa" Zacke får spela och till och med begå misstag i avgörande lägen så har jag lämnat det konstruktiva och sakliga bakom mig. Om sedan Zackes fru är med i "Hela Sverige bakar" och givit ut en bakbok är inte ett stöd för att Zacke får spela av den anledningen...
Ja visst kan man särskilja nyanserat ”gnäll” och ”konspirationsgnäll”, helt klart.

Man får försöka undvika att hårdra det nyanserade gnället för något det inte är. Det är det jag upplevt har blivit problematiskt inom supporterleden, och kanske är en del i vår splittrade ståplats. Vissa vill alltid stryka medhårs och tolererar inte gnäll/kravställningar alls, vilket kanske inte är optimalt för en elitförening som vill skapa en vinnarkultur.
Det är väl lite så det har blivit också med allt ska vara svart eller vitt. För att köra lite mer masugnen-uttryck, antingen gnäller man eller så ska man ha kaffe och bulle-verksamhet. De som gnäller kommer inte med något konstruktivt och det gör att de som kommer med kritik hamnar i samma fack även fast det är konstruktivt. Likväl på andra sidan så finns det de som aldrig kan säga ett ont ord om någon spelare någonsin och där hamnar de som kan komma med konstruktiv kritik men helst ändå försöker hålla det positivt. Så istället för en gråzon i mitten så tenderar folk att flyttas/tryckas ut åt kanterna vare sig man vill eller inte. Jag tycker över lag så har vi haft en mixad gråzon här på färjan men att det nu under slutspelet blivit mer polarisering och det nästan blivit två läger.

Jag erkänner att jag i alla fall i mitt skrivande flyttats ut åt kanten då allt kritik redan skrivits och det känts onödigt att spä på det ytterligare och att jag då istället har dragit mig ut åt andra hållet och då även kritiserat de som varit mer sakliga i sin kritik. Jag tror och hoppas att jag dock bemött de sakliga med den respekt de förtjänar och inte hoppat på er allt för hårt, sedan finns det de som jaglagt för mycket energi på som jag framöver ska försöka låta bli att bry mig om. Jag har dock svårt att låta bli att låta påhopp gå obemärkt förbi.

Förövrigt så tycker jag Carros kille gjorde en bra match förutom framspelningen till 0-1 och att Carros killes fru har förtjänat att få någon typ av viktig roll i föreningen. Kanske baka SM-guld tårta?
Pain is temporary, glory is forever
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Hoppades på:
1. en lång serie med mycket kamp
2. att vi dödar PP spöket
3. att vi dödar det lite mindre hemma spöket

Kort sagt lära oss spela slutspel!

Stod i Skandinavium och myste efter PCs kvittering.
Frölunda var mot repen, och man kände sig inte orolig alls för ännu en kort sejour i ett slutspel.
Bara några minuter kvar och kändes som vi hade allt att vinna i en förlängning.

70 minuter senare så står vi här och känner ”nu eller aldrig” i hela kroppen.
2 väldigt tama målvakt/försvars ingripande inom 10 minuter. Så jävla snabbt det kan vända.
Sjukt faktiskt.

Gjorde något inlägg i höstas med allt våra 1-2 förluster i hemmarinken. De flesta har sett likadana ut.
Nu fick vi en till.

Idag hoppas jag på en rejäl hemmainsats och en tydlig slutspelsöverkörning på hemma is med 3-4 baljor.(Nästan ingen sådan alls i årets slutspel)

Tror Vejdemo trycker in 2 ikväll.
Anton J gör ett liknande mål i PP.
Och sedan gör Max sista kassen, ev i öppen kasse.

Hoppas sittplats levererar ikväll. Norra kommer ju göra det….
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Jorå Wiborg, kan skriva under din analys en smula. Hela den här företeelsen med internät som ungdomarna pysslar med inbjuder ju till polarisering, utan de nyanser som kan nyttjas i ett samtal…
Med det sagt så får vi väl alla, ingen nämnd ingen glömd, sansa oss en smula.
Jag tycker helt klart att man ska kunna kritisera och ställa krav. Rätt hårda krav.
T.o.m på målvakter 😎
Självklart får man försöka vara saklig, ge fan i de mest infantila påhoppen osv. Och kanske t.o.m. tåla att det finns de som tycker annat. Tänk så trist ett forum vore utan en smula oliktänkande??
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Noterar just PellePaltnackes ord om kravställande

Det är väll just det som vart kärnan i diskussionen…
Kravställandet att vi skall spela med den *bästa målvakten* och därmed det bästa laget för att optimera våra chanser att vinna matcher i slutspelet.

Kravställandet….som då har framförts kring målvakterna…
Slutspels-kravet (Angående Målvakt) som kanske redan började snackas upp här inne en 4-8 omgångar före slutspelet av vissa …. (Den bollen vart i rullning långt innan Mantas behövt entrat scenen och visat upp sig i slutspelet)

Sen när nu slutspelet väl startades så ställs allt det här på sin spets….
Hur kommer Leksand att agera…. Frågan hänger fortfarande i luften…

Det är ingen hemlighet att det finns ett koppel skribenter här inne som skrivit `mantrat´ åtskilliga gånger de senaste veckorna…
Vilken målvakt de vill ha i slutspelsmatcherna för att ha en vettig chans att kunna avancera….
För att just osäkerheten har funnits där hela tiden för att våra tränare faktiskt kommer att använda båda målvakterna i slutspelet…att vi fortsätter som under serien.

Men istället för att bara notera det `ja ja dessa tjatnissar dom tycker så´….vi vet att de vill ha sin Filip Larsson i målet.

Så blir det ändå konstigt när vissa skruvar sig som ormar…och inte vet hur de skall svänga sig när de skall bemöta detta. Istället för bara låta deras texter och åsikter ligga där…om vilken målvakt de vill ha.

En vanlig kommentar blir då…
`Det finns ingen som inte vill ha Filip i målet , alla vill att just Filip skall stå i matcherna´

Okej , med skillnaden att vi tydligen ändå inte pratar samma språk…
(För det är ju det budskapet som framförs att just Filip skall vakta målet)
Men vissa såg/ser faran med att det inte skulle bli/blir så….i slutspelet , men att vissa andra då inte vill ens ta i just den diskussionen med tång mer än att de `också självklart vill ha Filip i målet´.

Här har vi då `krocken´
Får vissa här då inte sin Filip i mål som de egentligen vill ha…De sväljer och tiger och förlikar sig helt med situationen…
Medans den andra halvan påpekar det att då är det `fel´ och att vi väljer fel målvakt.
De vädrar sin åsikt och förtydligar ännu tydligare varför vi gör fel val.
Här krockas det då…. Men istället för att `tiga fullt ut´ de som tiger , så klarar dom inte det….`klubben alltid först ingen får ifrågasätta klubben´ då stör de sig istället på de som ifrågasätter hur vår målvakts hantering kommer att vara egentligen i slutspelet….
Vilket är en fullt relevant levande viktig fråga…. Inget som man kan försöka tysta ner…

Eller att man tex ifrågasätter lite journalisternas källor och vad de påstår….
Det då knappast heller så att det tyngsta hockeygardet med bra insyn i klubbarna skulle sitta och ljuga uppenbart rakt ut i tv på bästa sändningstid om saker som berör Leksand… Helst inte när de kör mantrat under mer än en kväll…. Men återigen skydda alltid föreningen i första hand…svartmåla övriga….

Eller att man som nu gömmer sig `lite fegt´ bakom en feber på Filip….
Och i sin enfald tror att Filip hade minsann `garanterat´ fått stå dessa 3raka om han inte vart sjuk… Mm…visst jätte troligt…vem försöker lura vem egentligen.
Antingen är man dum på riktigt eller så spelar man dum om man tror på det….
Och merparten är riktiga hycklare som spelar `just dumma ´ för att det passar situationen bäst in för stunden att de resonerar så.

————-

Men vi får hoppas att vi kan vinna idag….
Så att vi kan ta oss till semifinal sen….

Jag vet inte riktigt då vad vissa skall sen gömma sig bakom….
När Mantas även kommer att få stå någon match i semifinalen….
Men då har hycklarna hittat ett ny bra orsak till varför det är så och `tiger och sväljer´
Fast dom precis som `alla andra ´ hade egentligen velat haft Filip i målet.

—————

Tvärtemot skulle jag tex respektera dom….fullt ut.
Som istället skulle **VÅGA** skriva….vad dom tycker…
Och inte slingra sig så äckligt….

Att istället skriva att dom respekterar våra tränare…och att de litar på dom….
Att de tycker det är faktiskt smart att vi försöker hålla 2st målvakter igång under slutspelet att det kan vara bra på sikt.
….Men jag ser inte en djävul som vågar skriva det…
(En person som tar ställning har jag tex inget problem med alls , då är allt glasklart då förstår vi varandra och att vi tycker olika och vi respekterar varandra)

Eller att någon vågar skriva att de vill se Mantas i målet….
****INNAN**** målvaktsvalet inför match är gjort….
(Jag skulle aldrig störa mig på en person som skrev att han vill se sin favorit målvakt Mantas i målet innan uppställningen är släppt, 100% respekt om det är personens personliga favorit och att det är hans åsikt och att personen tror på Mantas som det bästa alternativ.

Och det är inget fel alls på diskussionen i sig…
För det är djävligt intressant och ett avgörande beslut vilken målvakt man väljer att matcha…

Sen den som överdrivet tar Mantas i försvar…utan att ändå göra det….
Han gör det på ett sätt som blir patetiskt…
Är ju såklart Wiborg men han har alltid försvarat alla oavsett namn på målvaktströjan om det så står Kaskisuo eller Hanses så försvarar han alltid våra målvakter.

Men jag ser dock aldrig Wiborg skriva att han ***VILL*** se Mantas matchas här i i slutspels matcherna. Trots att han verkar vara så bra och att inget verkar skilja i kapacitet på våra målvakter om han får tycka till. Det verkar inte spela någon roll trots att vi av en slump alltid råkar vinna när den ena målvakten står och vi förlorar matcherna när den andra står.

Och det är ingen här som har något emot Mantas och ingen har egentligen varit upprepat hård mot Mantas under säsongens gång.
Trots en kass säsong….så har han behandlats med full respekt. Tack vare sina insatser från ifjol , men när det nu handlar om vår överlevnad i slutspel. Måste man kunna ta ställning även som tränare och att saker ska kunna belysas öppet om inte det gått fram tydligt vilken målvakt som är vår bästa och vem som bör skall vakta kassen.

Nyckel match idag dock……..
Men ur flera avseenden det vore riktigt intressant att få uppleva semifinal….