Det positiva var ju att man slapp höra brynäsfånarna stå kvar i evigheter och vara dryga. Sedan är jag jäkligt konservativ när det gäller kröken på matcher. Någon bira till ev. käk går väl bra, men drinkar eller ren fylla på match är bara tröttsamt.Gösen skrev: lör 30 nov 2024, 11:38 På tal om klappträn:
LIF har blivit överösa av mail från just klappträn som vill ha kompensation för att brandlarmet gick. Folk som tvingades utrymma innan de druckit upp sina drinkar. En del vill tom äta gratis idag som en rimlig kompensation för det obehag de upplevde.
På tal om klappträn.
LIF i media
-
Re: LIF i media
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
Jag minns när jag första gången drack öl innan match. Helt värdelöst. Tappade ögat för spelet, gladde mig mindre intensivt över LIF-mål och brydde mig mindre än vanligt över baklängesmål (vilket iofs var rätt skönt).Fjodor skrev: lör 30 nov 2024, 13:55 Sedan är jag jäkligt konservativ när det gäller kröken på matcher. Någon bira till ev. käk går väl bra, men drinkar eller ren fylla på match är bara tröttsamt.
Fråntas poängen så klart. 5-0 till LeksandKlart: Brynäs anmäls – så kan de straffas
https://www.gd.se/artikel/klart-brynas- ... -straffas/
-
Ja, det är det minsta straffet. Tycker de dessutom ska degraderas till div. 3 och tvingas lyssna på Di Leva non-stop hela nästa säsong.Sniper skrev: lör 30 nov 2024, 14:02Jag minns när jag första gången drack öl innan match. Helt värdelöst. Tappade ögat för spelet, gladde mig mindre intensivt över LIF-mål och brydde mig mindre än vanligt över baklängesmål (vilket iofs var rätt skönt).Fjodor skrev: lör 30 nov 2024, 13:55 Sedan är jag jäkligt konservativ när det gäller kröken på matcher. Någon bira till ev. käk går väl bra, men drinkar eller ren fylla på match är bara tröttsamt.
Fråntas poängen så klart. 5-0 till LeksandKlart: Brynäs anmäls – så kan de straffas
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
Jag har ingen skiva av Di Leva men jag har hört i alla fall några låtar som jag tycker är riktigt bra. Så jag vet inte om det är ett kännbart straff…Fjodor skrev: lör 30 nov 2024, 14:25Ja, det är det minsta straffet. Tycker de dessutom ska degraderas till div. 3 och tvingas lyssna på Di Leva non-stop hela nästa säsong.Sniper skrev: lör 30 nov 2024, 14:02Jag minns när jag första gången drack öl innan match. Helt värdelöst. Tappade ögat för spelet, gladde mig mindre intensivt över LIF-mål och brydde mig mindre än vanligt över baklängesmål (vilket iofs var rätt skönt).Fjodor skrev: lör 30 nov 2024, 13:55 Sedan är jag jäkligt konservativ när det gäller kröken på matcher. Någon bira till ev. käk går väl bra, men drinkar eller ren fylla på match är bara tröttsamt.
-
Gösen skrev: lör 30 nov 2024, 11:24Sniper skrev: lör 30 nov 2024, 11:00 Jag är nyfiken på innehållet i den här låsta artikeln, vad som EGENTLIGEN motiverar den? https://www.falukuriren.se/2024-11-29/c ... mt-att-se/
De/han kan ju inte på allvar mena att en bengal är "Hockeysveriges hetaste fråga"?
Vem är journalisten som Challe snoppar av under presskonferensen? Någon på Falu-Kuriren?
Vill de med rubriken få den slarvige läsaren att tro att det handlar om skittidningens scoop?Ett solitt hockeymaskineri från Sätraåsen i Gävle malde till slut ner ett skadedrabbat men desto mer furiöst sprattlande Leksands IF….
Jag kräks på M. Bäckström.
-
Själv har jag två album. Alannah Myles och Metallicas black album så det är det enda jag lyssnat på sedan 1989.CMB skrev: lör 30 nov 2024, 15:01
Jag har ingen skiva av Di Leva men jag har hört i alla fall några låtar som jag tycker är riktigt bra. Så jag vet inte om det är ett kännbart straff…
Tänk om någon kunde uppfinna ett sätt att lyssna på album utan att man ska behöva gå till en affär och betala för dem.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Svart på vitt - historien kring ett fotografi:
Mannen till höger är Mashatten. Den brukar han ge till mannen till vänster, som i sin tur ger den till läckan i LIF:s korridorer. Mannen till vänster har en bildbyline som ser ut så här:
Bilden är inte riktigt lika gammal som Mats Wennerholms, men gammal är den. Varför använder journalister bilder som inte visar hur de ser ut idag? Skulle de göra det på dejtingsajter också?
-
Jag är inte övertygad om att det är journalisternas fel att LIF inte kan sköta sin ekonomi. Men jag antar att det ligger i tiden att ge sig på journalister.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
LIF jobbade ju på saken. Men de tilläts inte göra det i sin egen takt, utan en orm slingrade iväg till FK. Det var inte första gången.Wittgenstein skrev: lör 30 nov 2024, 16:01 Jag är inte övertygad om att det är journalisternas fel att LIF inte kan sköta sin ekonomi. Men jag antar att det ligger i tiden att ge sig på journalister.
-
Ha ha, till mitt försvar dock så är det via radio/tv och framför allt massmedia (Abris ) eller hos någon vän med skiva. Jag har ett hyfsat gediget skivställ med båbe lp och cd och evolutionsbehövliga dubbletter av de mer uppskattade skivorna, så jag har mer än väl bidragit till skivindustrin. Några bra (nåja, helt ok) låtar har inte räckt för fortsatt lyssnande. Men, jag är en fanbärare i låtskrivarnas kamp för äganderätt och rätt till ersättning! Ovanstående länk får ses som reklam och Fjodor - som är en ärans man - kommer ju självklart nu när han gillade låten gå till närmaste fysiska skivbutik och köpa skivan.Gösen skrev: lör 30 nov 2024, 15:32Själv har jag två album. Alannah Myles och Metallicas black album så det är det enda jag lyssnat på sedan 1989.CMB skrev: lör 30 nov 2024, 15:01
Jag har ingen skiva av Di Leva men jag har hört i alla fall några låtar som jag tycker är riktigt bra. Så jag vet inte om det är ett kännbart straff…
Tänk om någon kunde uppfinna ett sätt att lyssna på album utan att man ska behöva gå till en affär och betala för dem.
-
Jag har Vad är frihet? på cd-singel!
-
Är Di Leva Brynäs motsvarighet till Stikko Per?
-
Säker på det?Sniper skrev: lör 30 nov 2024, 16:07LIF jobbade ju på saken. Men de tilläts inte göra det i sin egen takt, utan en orm slingrade iväg till FK. Det var inte första gången.Wittgenstein skrev: lör 30 nov 2024, 16:01 Jag är inte övertygad om att det är journalisternas fel att LIF inte kan sköta sin ekonomi. Men jag antar att det ligger i tiden att ge sig på journalister.
Hade det inte möjligtvis kommit ut en väldigt friserad historia först efter att man skyfflat snö över ytterligare fem miljoner?
-
Jag är inte säker på någonting - men inget är värre än dessa drev. Efter någon dags bestörtelse väljer jag alltid att vara lojal mot LIF.Gösen skrev: lör 30 nov 2024, 16:37Säker på det?Sniper skrev: lör 30 nov 2024, 16:07LIF jobbade ju på saken. Men de tilläts inte göra det i sin egen takt, utan en orm slingrade iväg till FK. Det var inte första gången.Wittgenstein skrev: lör 30 nov 2024, 16:01 Jag är inte övertygad om att det är journalisternas fel att LIF inte kan sköta sin ekonomi. Men jag antar att det ligger i tiden att ge sig på journalister.
Hade det inte möjligtvis kommit ut en väldigt friserad historia först efter att man skyfflat snö över ytterligare fem miljoner?
-
Från min synvinkel så är det vi som är Leksands IF.
Vi medlemmar är huvudman med minst 51% ägande.
Har vi anställda som inte vill berätta hela sanningen för oss så blir jag tacksam när någon gräver fram och redovisar läget och eventuella felaktigheter. Sen finns det så klart gränser där det kan slå över till sensations-journalistik. Men där är vi inte i det här läget. Att man stänger ute journalister från årsmötet är ju en tydlig varningsklocka att man inte vill att allt ska komma fram.
Sen, visst. Man hade kunnat ge ordförande ett heads up att -det här går vi ut med imorgon om det är något du vill informera personalen om först.
Men det finns antagligen en rädsla att någon annan ska hinna före då. Kvällstidningarna då i första hand.
Vi medlemmar är huvudman med minst 51% ägande.
Har vi anställda som inte vill berätta hela sanningen för oss så blir jag tacksam när någon gräver fram och redovisar läget och eventuella felaktigheter. Sen finns det så klart gränser där det kan slå över till sensations-journalistik. Men där är vi inte i det här läget. Att man stänger ute journalister från årsmötet är ju en tydlig varningsklocka att man inte vill att allt ska komma fram.
Sen, visst. Man hade kunnat ge ordförande ett heads up att -det här går vi ut med imorgon om det är något du vill informera personalen om först.
Men det finns antagligen en rädsla att någon annan ska hinna före då. Kvällstidningarna då i första hand.