Gösen skrev: tis 09 jan 2024, 10:08
– Vi har ett skriftligt avtal som säger att affären skulle varit klar senast den 31 december, men han har väl inga pengar. Han har inte fullföljt vår överenskommelse och jag skulle kunna stämma honom, säger Ejendal.
Kan du tänka dig att sälja din aktiepost till Ekelund, trots att affären inte ännu blivit klar inom avtalad tid?
– Om han kan slänga fram en miljon kronor så tar jag emot pengarna. För mig är aktierna i LIF värdelösa. Jag vill inte ha någon makt i klubben utan är bara intresserad av att LIF vinner sina matcher.
Är fortfarande din ambition att slutföra aktieaffären med Ejendal?
– Ja, men det är inte säkert att det är jag som blir den slutliga köparen. Det kan bli föreningen, Leksands IF, som blir det. Tanken är ju att aktierna i slutändan ska komma till nytta för föreningen, säger Mats Ekelund.
Teoretiskt skulle man ju kunna tolka texten….
Ejendal säger faktiskt:
- Han har väll inga pengar , men om han kan slänga fram 1miljon så tar jag emot pengarna. För mig är aktierna värdelösa…
Mats Ekelund som tagit stor makt och kan göra lite som han vill uppbackad av superstar-kramare.
Säger då på frågan:
Är fortfarande din ambition att slutföra aktieaffären med Ejendal?
– Ja, men det är inte säkert att det är jag som blir den slutliga köparen. Det kan bli föreningen, Leksands IF, som blir det. Tanken är ju att aktierna i slutändan ska komma till nytta för föreningen, säger Mats Ekelund.
Visst kan detta även ändå tolkas som att det inte längre är hans (Ekelunds privata egna) pengar 1miljon som han skall betala till Ejendal utan att köparen/betalaren i själva verket ju skulle kunna vara just Leksand istället nu.
Som betalar ut då 1miljon kronor för värdelösa aktier , som Ekelund inbillat för folk att det kommer vara bra på sikt för klubben.
Men så djävla mycket kan han väll inte föra alla bakom ljuset…
Först slå på trumman och göra en privat uppgörelse med Ejendal om pengarna…för att sen använda istället klubbens pengar….till köpet.