Laget 24/25
-
Re: Laget 24/25
Hur många av spelarna i truppen är fäder? Det är en fingervisning om vart utvecklingskurvan för en spelare börjar plana ut och vika neråt tänker jag. Däremot inte sagt att man ska göra sig av med en spelare så fort det börjar födas barn, men som sagt så är det en ganska tydlig fingervisning om att bäst-före-datumet är i antågande. Tänker närmast på Armalis då faktiskt:/ ...och inget sagt om att han skulle ha nått datumet än men .....just saying....
-
Det där tänker jag på varje gång någon skriver att en spelare har passerat bäst före eller är för gammal.Pellefant skrev: ↑tis 01 okt 2024, 12:40 Hur många av spelarna i truppen är fäder? Det är en fingervisning om vart utvecklingskurvan för en spelare börjar plana ut och vika neråt tänker jag. Däremot inte sagt att man ska göra sig av med en spelare så fort det börjar födas barn, men som sagt så är det en ganska tydlig fingervisning om att bäst-före-datumet är i antågande. Tänker närmast på Armalis då faktiskt:/ ...och inget sagt om att han skulle ha nått datumet än men .....just saying....
Finns motivation och en frisk kropp kan man vara i topp till en bit över fyrtio. Trettiotvå är ingen ålder.
Däremot är föräldraskap eller snarare upptäckten och förståelsen av sin egen dödlighet ett enormt farthinder. Inte de första av barnens år. De går mest ut på deras dödlighet och all energi gällande tankeverksamhet ägnas åt just det. Men med hand gror tanken om vad som händer om man själv skadas eller trillar av pinn och en försiktighet uppstår. På en hockeyspelare märks det i lägre intensitet på plan. Man ska heller inte underskatta hemlängtan på framförallt roadtrips.
Hungriga vargar jagar bäst och i det fallet är jag enig med Lillgud om att större delen av laget bör bestå av spelare i utvecklingsbar ålder som vill och kan ta sig vidare i karriären. Därefter spetsar man med egna juniorer och finner rutin i några äldre. Kulturspelare och en bred stomme som enligt mig är själva fundamentet till framgång har däremot ingenting med ålder att göra.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Hellberg, finns det nån plan för att få honom i spel?
Har man kommunicerat något?
Har man kommunicerat något?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Rindell, Hellberg och Eljas körde extra efter träningen idag. Rindell sägs vara besluten att ta sig tillbaka in i laget. CB säger att Hellberg kan göra en liknande resa som Elvenes. Han har verktygen men han måste använda dem rätt. Det är upp till tränarna och han själv att jobba med dessa bitar.
Källa:FK
Väldigt svävande kring Hellberg. Svaret skriker om att farhågorna om attitydproblem är sanna.
-
Attitydproblem trodde jag först innebar att vara dryg och aggressiv mot sin omgivning, men i det här fallet börjar jag tro det som menas är att han är lat. Han skulle behöva en BH som pusharAggeman skrev: ↑ons 02 okt 2024, 17:17Rindell, Hellberg och Eljas körde extra efter träningen idag. Rindell sägs vara besluten att ta sig tillbaka in i laget. CB säger att Hellberg kan göra en liknande resa som Elvenes. Han har verktygen men han måste använda dem rätt. Det är upp till tränarna och han själv att jobba med dessa bitar.
Väldigt svävande kring Hellberg. Svaret skriker om att farhågorna om attitydproblem är sanna.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Eller nonchalant och inte tillräckligt rejäl (ungefär som jag när jag handdiskar enligt hushållets head coach)?Stjärnan skrev: ↑tor 03 okt 2024, 07:38Attitydproblem trodde jag först innebar att vara dryg och aggressiv mot sin omgivning, men i det här fallet börjar jag tro det som menas är att han är lat. Han skulle behöva en BH som pusharAggeman skrev: ↑ons 02 okt 2024, 17:17Rindell, Hellberg och Eljas körde extra efter träningen idag. Rindell sägs vara besluten att ta sig tillbaka in i laget. CB säger att Hellberg kan göra en liknande resa som Elvenes. Han har verktygen men han måste använda dem rätt. Det är upp till tränarna och han själv att jobba med dessa bitar.
Samma med Rindell (och då inte handdisk utan agerande på isen)?
(jag är nu utanför laget - hon tar disken)Axel Rindell, 24, och Hannes Hellberg, 20, tränade extra med David Printz efter Leksands onsdagsträning.
Nu berättar tränaren Charles Berglund vad duon måste förbättra för att ta sig tillbaka in i laget.
– Det är lite samma sak, säger han inför bortamatchen mot Skellefteå.
https://www.falukuriren.se/2024-10-03/d ... samma-sak/
-
Turas de om på Quennevilles gamla träningscykel?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Från Sportbladet:
Här är läget med Thomas Johansson
Leksand är inne i ett spännande läge just nu. Man har utgående kontrakt på tolv spelare, både sportchefen Thomas Johansson samt hans assistent Petter Carnbro har utgående avtal. Likaså tränar-trion med Charles Berglund, Mikael Karlberg samt David Printz.
Leksands nya styrelse, delar av den, har gjort en genomgång under augusti och september gällande sportchefens arbete. Nu är man klar med den och har redan inlett samtal med Johansson om framtiden. Man har alltså kommit fram till att man vill ha kvar Johansson.
Nu ska förhandlingar till och Johansson vill också se att han får en anständig spelarbudget att jobba med. De två senaste åren har han tvingats skära i sin budget, vilket kan ses som ett steg tillbaka. Johansson vill också se att Leksand har som mål att ta kliv i hockeyns hierarki och blir en utmanare om SM-guldet. Då behövs en stark ekonomi och en satsning på a-lagets verksamhet.
Förhandlingar inledda med Elvenes
Leksand har som sagt många utgående kontrakt efter den här säsongen.
Lucas Elvenes är en av de spelare som har avtal som löper ut.
Nu har Leksand inlett samtal med skåningen, som varit en av lagets bästa spelare förra säsongen och i inledningen av den pågående.
Elvenes trivs i Leksand och är positiv till att stanna. Leksand vill också ha kvar den poängproducerande anfallaren och ser man bara hyfsat lika på lönenivån är inte en förlängning av avtalet långt borta.
Här är läget med Thomas Johansson
Leksand är inne i ett spännande läge just nu. Man har utgående kontrakt på tolv spelare, både sportchefen Thomas Johansson samt hans assistent Petter Carnbro har utgående avtal. Likaså tränar-trion med Charles Berglund, Mikael Karlberg samt David Printz.
Leksands nya styrelse, delar av den, har gjort en genomgång under augusti och september gällande sportchefens arbete. Nu är man klar med den och har redan inlett samtal med Johansson om framtiden. Man har alltså kommit fram till att man vill ha kvar Johansson.
Nu ska förhandlingar till och Johansson vill också se att han får en anständig spelarbudget att jobba med. De två senaste åren har han tvingats skära i sin budget, vilket kan ses som ett steg tillbaka. Johansson vill också se att Leksand har som mål att ta kliv i hockeyns hierarki och blir en utmanare om SM-guldet. Då behövs en stark ekonomi och en satsning på a-lagets verksamhet.
Förhandlingar inledda med Elvenes
Leksand har som sagt många utgående kontrakt efter den här säsongen.
Lucas Elvenes är en av de spelare som har avtal som löper ut.
Nu har Leksand inlett samtal med skåningen, som varit en av lagets bästa spelare förra säsongen och i inledningen av den pågående.
Elvenes trivs i Leksand och är positiv till att stanna. Leksand vill också ha kvar den poängproducerande anfallaren och ser man bara hyfsat lika på lönenivån är inte en förlängning av avtalet långt borta.
-
Extremt viktigt med Elvenäs. Det är väl han, Vejdemo och ev Kloos man kan tänka sig nya kontrakt med från dagens ”topp6”. Väldigt tveksam till Hrivik utifrån de senaste två säsongerna, Cehlarik motiverar inte en monsterlön och Max känns bara som död vikt.
-
De tre sistnämnda har väl kontrakt över nästa säsong ?
-
-
Rindell i Leksands frysbox: "Anmärkningsvärt"
Sanny Lindström tycker att det är anmärkningsvärt att nyförvärvet Axel Rindell hamnat på läktaren i Leksand. ”Det är ju samma ledning som rekryterat honom som nu bänkar honom kort inpå säsongen”, säger han i TV4 Hockey-podden.
Flera namnkunniga backar har oväntat hamnat utanför sina lag under SHL-upptakten.
Allra mest uppmärksammad har petningen av Modos lagkapten David Rundblad varit, även om han har tagit sig tillbaka in i laget efter att ha fått se de två första matcherna från sidan. Även John Nyberg i HV71 och Malmös Jakub Galvas har ställts helt utanför laget under säsongsinledningen.
En annan är Axel Rindell som värvades från Timrå till Leksand inför den här säsongen. Finländaren bänkades efter ett ödesdigert misstag mot Modo i lördags och har sen dess ställts utanför truppen i två raka matcher.
- Det ligger lika mycket på honom som på oss ledare att få honom att prestera. Så vi jobbar med honom, i gott mod. Han har ju massor med verktyg i sin verktygslåda och vi måste få honom att använda dem vid rätt tillfälle på isen och på rätt sätt, sa Leksands huvudtränare Charles Berglund till Borlänge Tidning inför Leksands möte med Skellefteå på torsdagen.
TV4 Hockeys expert Sanny Lindström tycker att petningen av Rindell sticker ut bland de namnstarka backar som fått nöta bänk såhär långt under säsongen.
- Det visste man ju när man värvade honom från Timrå, att han har sina uppenbara brister i det defensiva spelet. Det får man ju jobba med och förbättra såklart. Att de sätter honom på läktaren så pass tidigt. Men att han är helt petad nu tycker jag är det mest anmärkningsvärda, säger Lindström i TV4 Hockey-podden.
Det faktum att det är samma lagledning som tagit in Rindell som nu ställer honom åt sidan är något som förvånar Sanny Lindström.
- I fallet John Nyberg är det inte Chris Abbott eller Anton Blomqvist som har plockat in honom, utan det är hans föregångare Kent ”Nubben” Norberg. De har ju någonstans fått ärva honom. I Leksand är det ju tränarna som haft något att säga till om, med Challe Berglund i spetsen, och Thomas Johansson (sportchef) och Petter Carnbro (assisterande sportchef) som har rekryterat honom. Så det är ju samma ledning som rekryterat honom som nu bänkar honom kort inpå säsongen.
På lördagskvällen ställs Leksand borta mot Örebro. Det återstår att se om Axel Rindell ingår i truppen då.
https://www.tv4.se/artikel/2CsgBy3RPc05 ... ce=twitter
-
Är det bara lathet och inte ett attitydsproblem så är det ju något som är ganska lätt att lösa och sätta Gillerås på att punktmarkera honom till en början. Sedan borde resultaten bli en ögonöppnare för honom själv och det kommer även med mognad, han är ju trots allt fortfarande ung.Stjärnan skrev: ↑tor 03 okt 2024, 07:38Attitydproblem trodde jag först innebar att vara dryg och aggressiv mot sin omgivning, men i det här fallet börjar jag tro det som menas är att han är lat. Han skulle behöva en BH som pusharAggeman skrev: ↑ons 02 okt 2024, 17:17Rindell, Hellberg och Eljas körde extra efter träningen idag. Rindell sägs vara besluten att ta sig tillbaka in i laget. CB säger att Hellberg kan göra en liknande resa som Elvenes. Han har verktygen men han måste använda dem rätt. Det är upp till tränarna och han själv att jobba med dessa bitar.
Pain is temporary, glory is forever
-
Mantas skadad, borta denna vecka
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ry=1295966
kan vara inaktuell länk för den är till notiser
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ry=1295966
kan vara inaktuell länk för den är till notiser
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Drunk stories are forever