https://hockeysverige.se/shl/leksandsba ... nget-fult/Leksand föll en rysarmatch mot Örebro under tisdagen. Dessutom utgick både Joonas Lyytinen och Alexander Lundqvist från matchen.
– Lyytinen klev av med magsjuka, säger tränaren Challe Berglund till Falu-Kuriren.
Leksand tvingades gå på fem backar under delar av tisdagens förlustmatch mot Örebro. Först lämnade Alexander Lundqvist matchen efter en krock.
– Det var inget fult, säger tränare Charles Berglund till Falu-Kuriren.
Skador
-
Re: Skador
-
-
Lite mer talför än i intervjun med FK häromdagen. Dock inget om M. Gidlöf, kan det betyda att han är disponibel inför morgondagen?Aggeman skrev: ons 05 mar 2025, 20:17 Emilia om skador och sjukdomar:
https://www.leksandsif.se/article/za5assn-30ead/view
-
Minst 4 veckor till är han borta enl Emilia.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Är det nån som har koll på hur hårt drabbad andra lag är och hur många skador som är normalt under en säsong?
-
-
- Intendent
einars2
17 augusti 2025, 18:15TobbeTobbelito skrev:
Vet någon varför Vejdemo och Östman saknas?Vejdemo har spräckt trumhinnan. I bästa fall är han snart tillbaka, i värsta fall krävs de operation. Östman ingen aning vad det är riktigt
-
Sniper skrev: sön 17 aug 2025, 18:18einars2
Vet någon varför Vejdemo och Östman saknas?Vejdemo har spräckt trumhinnan. I bästa fall är han snart tillbaka, i värsta fall krävs de operation. Östman ingen aning vad det är riktigt
Har Tinnitus Luc Koblar fått härja vilt nu igen.
-Ben Hogan
-
- Intendent
Gösen skrev: sön 17 aug 2025, 19:44Sniper skrev: sön 17 aug 2025, 18:18einars2
Har Tinnitus Luc Koblar fått härja vilt nu igen.
Kjell Brus?
-
Sniper skrev: sön 17 aug 2025, 18:18einars2
Leksand och dessa Freak-skador!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Stjärnan skrev: mån 18 aug 2025, 07:49Sniper skrev: sön 17 aug 2025, 18:18einars2
Leksand och dessa Freak-skador!
![]()
Om det nu stämmer vilket inte är helt omöjligt.
-
Är det någon som har koll på vad våra konkurrenter råkat ut för under avdelningen hur f-n gick det till skador?
-
- Intendent
Tinnitus Luc Koblar, Kjell Brus - eller skillstränaren.
Inför säsongen 2010/11 satte Detroit upp Mattias Ritola på Waivers.
– Det var inget jag själv ville. Inte alls. Jag skulle inleda mitt tredje år med Detroit. Den sommaren gjorde jag det här ”dyket” i Turkiet där jag sprängde trumhinnan och fick ett pip i örat.
– När jag dök från tre meter föll jag med örat rakt ner i vattnet. Först fattade jag inte att jag hade sprängt trumhinnan. När jag kom hem därifrån pep det i hela huvudet.
– Då jag åkt över till campen och vi skulle spela träningsmatch satt jag och bytte om bredvid (Tomas) Holmström. Då föll jag ihop. Hela världen snurrade och jag hade ingen balans. Sedan höll det där på under hela campen och jag tror att jag bara spelade en match.
– Ledningen sa att eftersom jag knappt hade spelat så skulle dom skicka ner mig till AHL. Jag satt på Waivers i 24 timmar. Dagen efter åkte jag ner till omklädningsrummet. Då kom Ken (Holland) in och sa ”oavsett vad som händer ska du spela premiären med Detroit.”
– Ken försvann ur omklädningsrummet och kom inte tillbaka. Jag satt där en halvtimme, men han kom inte tillbaka. Jag tänkte ”Var är han någonstans?” Till slut kom han in med handen framme och tackade för dom här åren och sa att Steve Yzerman hade plockat upp mig på ”Waivers”. Jag skulle vara i Tampa dagen efter.Hur har problemen efter dykolyckan påverkat dig?
– Extremt mycket. Jag hade attacker hela tiden och visste aldrig om jag kunde träna, göra det ena eller det andra. Vi hade Guy Boucher som tränare. Han var väldigt bra och jag tror att han gillade mig som hockeyspelare. Till slut gick det ändå så långt att han kände att han inte kunde lita på om jag kunde vara med eller inte.
– Det här förstörde allt för mig i Tampa. Jag hade ändå kommit in bra där och kom dit till andra matchen. Han hade satt upp mig i ”pp” med Martin St. Louis och Steven Stamkos. Jag åkte hem, men fick då en attack och kunde inte spela matchen. Sedan fortsatte det bara.
– Det gick upp och ner hela tiden. Spelade en eller ett par matcher för att sedan inte kunna spela på någon vecka. Jag spelade runt 30 matcher. Till slut ville jag bara åka ner till AHL för att prova att spela.Där träffade Mattias Ritola en kiropraktor som har kommit att betyda en del för honom.
– I Tampa gav dom mig diagnosen Ménières och då skulle det varit slut. Då hade du kunnat falla ihop bara du gick ut handla.
– När jag åkte ner till AHL träffade jag en kiropraktor som hade läst om allt det här. Han frågade om han fick kolla på mig. Under två dagar höll han på med nacken. Det finns något som heter Atlaskotan som har koppling till bland annat öronen. Han fick inte upp kotan utan den hade som borrat fast sig i skallbenet.
– Herregud så länge han höll på, men till slut small det bara och han fick upp den. Efter det låg jag i sängen två dagar. Allt bara snurrade, snurrade och snurrade samtidigt som jag spydde hela tiden. Men från det fram till det att jag började i Skellefteå (2015) hade jag inga fler attacker. Tiden i Norfolk efter att jag varit hos kiropraktorn, så bra har jag aldrig varit.
– Allt hade gått för långt. Jag kopplade ihop det med flygresor, men det fanns inga svar. Läkare hade sagt att det var Ménières och det kom tillbaka då och då. Fy fan…Kan du idag flyga utan några bekymmer?
– Ja, idag kan jag flyga, men problemen kom tillbaka under tiden i Skellefteå. I slutspelet hade vi en match i Växjö där jag inte ens visste om jag skulle överleva. Jag berättade inte heller för någon utan körde bara på.
– När vi kom till final mot Frölunda frågade (Hans) Wallson hur det var med mig. Då höll jag på att tappa det helt och jag vet faktiskt inte hur jag lyckades spela dom matcherna.– Det där ”dyket” förstörde otroligt mycket för mig i Tampa. Det blev jobbigt mentalt. Jag hörde inte vad folk sa i omklädningsrummet och var skitnervös inför varje möte, om jag skulle få en fråga som jag inte skulle höra och bli pinsamt och hela den biten.
– Hela det här var också en stor anledning till att jag packade ihop mina grejer och åkte hem fast jag satt på ett envägskontrakt. Jag trodde att skulle jag bara komma hem till Sverige skulle jag höra bättre på mötena och allt det där, men så blev det inte.
https://hockeysverige.se/intervju/old-s ... motgangar/
-
Så Vejdemos skada är rätt så allvarlig?
”En sprucken trumhinna läker oftast av sig själv inom några dagar till några veckor. I de flesta fall behövs ingen medicinsk behandling, men det är viktigt att hålla örat torrt och rent för att undvika infektioner. I sällsynta fall kan en operation behövas. ”
Kanske inte. Svårt att veta.
-
Lampa skrev: mån 18 aug 2025, 11:24Så Vejdemos skada är rätt så allvarlig?
”En sprucken trumhinna läker oftast av sig själv inom några dagar till några veckor. I de flesta fall behövs ingen medicinsk behandling, men det är viktigt att hålla örat torrt och rent för att undvika infektioner. I sällsynta fall kan en operation behövas. ”
Kanske inte. Svårt att veta.
Det känns som en sån där skada som vi tror inte ska ge så långvarig frånvaro men det visar sig att han kanske kan gå på is lagom till jul... Det är bara hålla tummarna och hoppas på det bästa.