SM-slutspel 2025

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: SM-slutspel 2025

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: sön 06 apr 2025, 15:50 Nu stormar de mot final.
Jag tror de rent av stormar mot guld. En enorm prestation och vändning efter deras uttåg, det får man ge dem.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Medan Bill och Bull sitter här och pratar har Brynäs bränt två straffar och släppt in två mål.
Om Skellefteå vänder och vinner är jag Mats och Wittgenstein Wennerholm.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Nä, du är inte Mats och jag är inte Wennerholm. Både Masken och Gällstedt är väl lite semileksingar, så man får väl försöka glädjas med dem.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Man ska nog inte underskatta Maskens betydelse.
– Anders är mycket kunnig och har ett skarpt öga för detaljer i spelet som kommer bli viktiga. Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet med honom och är övertygade om att hans kunskaper kommer ta laget till en högre nivå, dessutom är han en fantastisk människa som passar perfekt in i organisationen. Han vet vad som krävs för att vinna en serie och göra den här resan vi ska ut på. Vi har tittat mycket på vilka egenskaper som ska bygga gruppen till vinnare och vi är övertygade om att ”Masken” är rätt.
https://www.brynas.se/article/mtkxalgf2-1ekad/view
Han och Gällstedt är en sällsynt bra kombination.

Man har ju grubblat över hur Brynäs kan vara så överjävligt stabila. Det handlar ju inte bara om spelarmaterial, utan att spelarna köpt tränarhjärnornas direktiv och sällan avviker från planen. Det är mer än bara game plan - det är säsongsplan. De utstrålar t-r-y-g-g-h-e-t. Mot slutliga tabellelvan Leksand fick de visserligen stryk tre gånger av fyra, men vi är ju de enstaka punktinsatsernas lag. Ojämna med hög högstanivå och låg lägstanivå.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog