Nu måste vi ha nästa. Spelar inge roll hur, puckdjäveln ska in
Va har våra chanser. Mem gör inte mål ( eller deras målis räddar, välj själv)
Vi borde haft 2-2, sett till chanserna vi vaskat fram. Men det är den vanliga trubbigheten..
Första ger lätt flashback till säsongerna med Brage/Kasken i mål. Där vi trummade på bra framåt utan utdelning, samtidigt som puckarna trillade in bakåt i jämn takt. Blir mentalt jobbigt..
Vafan chanserna finns. Backarna måste vara snabbare ner och hämta och även starkare i duellerna. AJ måste kamma sig. Han kan inte stå stilla och hålla på pucken för att sen leverera usla förstapass.
Låter kanske konstigt vid 0-2 men tycker LIF är helt ok. Rögle inspirerade och grymt intensiva i forcheck och lite bättre än oss hittills. Inte konstigt att det blir jobbigt. Ändå håller vi uppe spelet rätt okej och i chanser är det rätt lika. Det är bara det att två av deras ramlade in.
- Den självförtroendefyllde ser nät. Karlberg såg målvaktsskydd.
- Fortier såg bara en stor målvaktskropp och sköt mitt på.
Det är riktigt illa. Back to scratch. Trodde nästan vi var nåt på spåren i början av säsongen när vi gjorde mål och träffade stolpar mm. Nu hamnar -återigen- samtliga avslut mitt i mål och därmed mitt på målvakten.
Jag tror inte vi behöver ändra så mycket på någonting, förutom på avsluten. Sikta bredvid målvakten istället. För nu tänker vi inte och siktar vi inte. Bara avfyrar på vinst och förlust. Förlust hittills.
Gidlöf är säkert inte nöjd men jag tror han biter ihop och storspelar resten och släpper bara ett till. Kan vi höra 3-4 mål på två perioder?
Klart vi kan. Men lyft gärna frågan om avsluten i omklädningsrummet.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Tror det var Kaderli som lurade motspelaren i mittzon men blev störd av en "tripping" men kämpade sig kvar på benen och fortsatte framåt. Utan åtgärd från domarna. Röglespelare hade lagt sig. Och då fått med sig utvisning. Uselt av domarna. Och så snackar man om att man vill få bort filmningar och förstärkningar.
Nån 2-0 period är det ju inte men de har en bättre målvakt hittills.
Aaah, pust, skönt att höra att vi har en målvakt. Ja då blir det ju seger ikväll!
Men sååå dålig har han ju inte varit. Mängder av skymda avslut som han har räddat också.
Inget försvarar hans 2-0 men shit happens. Han lyfter sig.
Dock -som jag sa för nån match sedan- är han inte lika bra nu som ifjol.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Nån 2-0 period är det ju inte men de har en bättre målvakt hittills.
Aaah, pust, skönt att höra att vi har en målvakt. Ja då blir det ju seger ikväll!
Men sååå dålig har han ju inte varit. Mängder av skymda avslut som han har räddat också.
Inget försvarar hans 2-0 men shit happens. Han lyfter sig.
Dock -som jag sa för nån match sedan- är han inte lika bra nu som ifjol.
Du vet under provanställning så sliter man som fasiken men sen när man fått fast så äh då slappat man
Vi var sjukt avvaktande i första. Det här vänder vi och chockar mögle
Rögleklacken ge oss ett R...
Jag har fan en bra känsla också
Instämmer! Årets upplaga räknar man inte bort efter en period. Speciellt inte efter en första period där vi borde haft minst oavgjort. Fortsätt trampa på framåt, så blir det utdelning i andra!