CMB skrev: Igår, 12:27Klanten Poromaa trillade i skidorna så jag bytte kanal och såg direkt 0-1. Härlig os-fredag just nu.
20, 29, 40, 42.
Dagens glädjeämne hittills är ett franskt silver.
CMB skrev: Igår, 12:27Klanten Poromaa trillade i skidorna så jag bytte kanal och såg direkt 0-1. Härlig os-fredag just nu.
20, 29, 40, 42.
Dagens glädjeämne hittills är ett franskt silver.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Har ni någon känsla över hur många över 30 år som följer OS?
Inte ens jag som är under 30 tittar.
Men tråden är kul att följa!
Typ alla på min arbetsplats i alla fall...
Gösen skrev: Igår, 12:28När de flesta passerat 4,9 km så är enda anledningen att inte byta kanal en fransman som eventuellt kan sno en pallplats från norrmännen.
Ja, utan den "skiathlon-fuskande" fransmannen hade det ju blivit fyra norrmän i topp.
Fuskade han?
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
För att vara så ung så har du oväntat god kännedom om Leksand på 1970-talet.
![]()
Gösen och Sniper pratar om den gamla goda tiden.
Över 30 beror nog på vilken sport.
Över 50 ser nog de flesta allt de hinner (med svenskt deltagande) i vart fall de traditionella sporterna. Över 70 ser allt.
I vart fall här på vischan.
Senast hade Discovery rättigheterna och därmed väldigt mycket färre tittare än nu och dessutom var inramningen i Peking kass utan publik. Då sågs Curlingfinalen av 956 000 och Hockey semin mellan Sverige Ryssland av 739 000. Skidåkning någonstans mittemellan.
Kan man räkna med det dubbla i år? Var OS går är såklart också en viktig faktor. Amerikanska östkusten ger ju bra TV tider för t.ex. skidor och skidskytte men lite sämre för en Hockeyfinal.
Har ni tänkt på vilken fantastisk strateg och curlingexpert man blir dag efter dag vart fjärde år. Frys där så kan vi få en trea om sex bollar. Schack med levande bönder. Fascinerande.
Hockey: fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Skjut. Mål. Fram och mål. Fram och tillbaka mål.
Dagen innan nästa OS: javisstja. Curling. Hur går det till igen?
Hockey: fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Skjut. Mål. Fram och mål. Fram och tillbaka mål.
Seglar det upp en liten halvskandal just nu?
Gösen skrev: Igår, 19:57Har ni tänkt på vilken fantastisk strateg och curlingexpert man blir dag efter dag vart fjärde år. Frys där så kan vi få en trea om sex bollar. Schack med levande bönder. Fascinerande.
Dagen innan nästa OS: javisstja. Curling. Hur går det till igen?
Eller fäktning vart fjärde år i sommar-OS. Det fick man genomlida några matcher om nätterna nere i gillestugan. Men det var det värt, för snart lämnade de över till boxningen igen! Typ 02:30 i sommarnatten.
Svenskt deltagande eller ej spelade ingen roll. I någon av grenarna. Man såg allt. T.o.m. fäktning mellan en ungrare och en fransos.
Gösen. Senaste inlägget i nio trådar! Något slags färjanrekord måste det väl ändå vara?. Sniper kan ibland härja solo så att hela övre däck lyser grönt, men aldrig har jag sett den gröna lysa från nio trådar...
Tänk att man ska bli förbannad på domarna även i curling.... ![]()
Eller hur. Varför kan folk inte i allmänhet hålla åtminstone vår lägstanivå när de otvunget tvingas dömma sporter de uppenbarligen inte vet bråkdelen av vav vi vet. Pinsamt.
Wittgenstein skrev: Igår, 20:50Gösen. Senaste inlägget i nio trådar! Något slags färjanrekord måste det väl ändå vara?. Sniper kan ibland härja solo så att hela övre däck lyser grönt, men aldrig har jag sett den gröna lysa från nio trådar...
Elva när man har så mycket relevant att säga.