Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Catami »

Lite tur för en gångs skull. Efter 1-0 vill jag se 2-0 och sedan ska det skrikas tills Lars darrar in 3-0.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1850
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Lillgud skrev: tor 28 mar 2024, 16:11
Läs igenom ditt eget inlägg och reflektera över vad du skriver i det.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
PellePaltnacke
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:52

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av PellePaltnacke »

Lillgud skrev: tor 28 mar 2024, 16:11 Noterar just PellePaltnackes ord om kravställande

Det är väll just det som vart kärnan i diskussionen…
Kravställandet att vi skall spela med den *bästa målvakten* och därmed det bästa laget för att optimera våra chanser att vinna matcher i slutspelet.
Kortade ner citatet då det blev väldigt långt.
Kan både hålla med och ifrågasätta en del kring dina påståenden.
Kan såklart finnas dem som försvarar tränare eller föreningen no matter what. Det är enligt mig en annan diskussion, även om jag kan se och förstå problemet.

Jag kan även hålla med om, som personlig åsikt, att jag hellre hade sett Filip få stå samtliga matcher i slutspelet och blev glad när han fick chansen match 1. Men sen så vet jag inte riktigt om jag håller med om ditt resonemang och utläggning så mycket mer.
Jag tycker, när jag läst dina inlägg, att du väldigt lätt drar egna slutsatser utifrån vad som utifrån verkar vara förutbestämda uppfattningar. Som jag förstått det var Filip sjuk match 2, vilket gjorde det naturligt att Mantas fick den matchen. Till match 3 vet vi inte någonting kring hur resonemanget gått kring tränarna och sjuk/fysio-personalen. Och det är väl här spetsen i mitt resonemang kommer.

Vi kan i sak kräva att bästa målvakt ska stå, vilket i de flesta fans ögon verkar vara Filip. Men eftersom vi inte vet vad som ligger bakom beslutet att spela Mantas så blir det, enligt mig, för stor del pajkastning att gräva fram citat från div intervjuer där man kan läsa att Mantas blivit lovad/informerad om att starta, men ingen förklaring till varför eller hur man bedömt Filips skick.
För att göra det så konkret och tydligt som möjligt så kan jag ge ett exempel på hur jag ser det:
"Skit också, Filip får inte chansen i målet ikväll heller. Hoppas att det bedöms att han inte är helt 100% än så att det är anledningen, annars ifrågasätter jag tränarnas fingertoppskänsla" Då har man ställt ett tydligt krav men samtidigt lämnat utrymme för att man inte har full kontroll över informations och beslutsflödet.
Men att istället sitta och jobba övertid på att bygga hönor av fjädrar är enligt mig inte konstruktivt utan mer destruktivt.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Bild

Bild
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av svepet »

Ingen Hrivik. Ingen Felix. Ingen extraforward. Hm, kan det stämma?
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Är Hellberg iväg med j20 eller något?
Annars hade man ju gärna låtit han få skaffa erfarenhet som extra forward.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 877
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

En riktig powerlina på pappret, dags att visa det i praktiken också!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Filip rödmarkerad på Swehockey.
Lasse likaså (Frasse får vänta på sin match).
Stjärnan
Inlägg: 1031
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Han (Felix) är sjuk.

Men det kanske bara är en rökridå av Siik..
Senast redigerad av Stjärnan den tor 28 mar 2024, 18:10, redigerad totalt 1 gång.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Eastis »

Jag har trots två förluster en känsla av nöjdhet och stolthet i kroppen. Känns väldigt underligt men jag tror det beror på de tidigare slutspelen vi spelat de senaste åren där vi över huvudtaget inte haft nått att sätta emot. Främst mot Örebro förstås. Nu spelar vi ju en fantastisk hockey där vi för spelet, ja tidvis dominerar vi ju.

Men hockey går ut på att vinna å det gör man med att göra flest mål, det har vi inte lyckats med.

Jag hoppas att vi tidigt i matchen får ett riktigt skitmål, en liten miss eller en tabbe från Lasse. Det skulle behövas. Men jag vet hur det brukar funka, börjar en målvakt stå på huvudet står han gärna kvar där.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Lasse lär inte bjuda oss på nån tavla. Ska vi göra mål så får vi stå för det själva.

Vilket inte ska vara nån jävla omöjlighet! Vi har ju handleder och skills i överflöd, måste ”bara” brinna lite i avsluten. Puckjäveln ska in!
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
trainer
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 14:31

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av trainer »

Bagarn skrev: tor 28 mar 2024, 17:20 Är Hellberg iväg med j20 eller något?
Annars hade man ju gärna låtit han få skaffa erfarenhet som extra forward.
Hellberg är väl med J20 till Skellefteå
Stjärnan
Inlägg: 1031
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Eastis skrev: tor 28 mar 2024, 18:10 Jag har trots två förluster en känsla av nöjdhet och stolthet i kroppen. Känns väldigt underligt men jag tror det beror på de tidigare slutspelen vi spelat de senaste åren där vi över huvudtaget inte haft nått att sätta emot. Främst mot Örebro förstås. Nu spelar vi ju en fantastisk hockey där vi för spelet, ja tidvis dominerar vi ju.

Men hockey går ut på att vinna å det gör man med att göra flest mål, det har vi inte lyckats med.

Jag hoppas att vi tidigt i matchen får ett riktigt skitmål, en liten miss eller en tabbe från Lasse. Det skulle behövas. Men jag vet hur det brukar funka, börjar en målvakt stå på huvudet står han gärna kvar där.
Jag håller med. Känner en stolthet jag trodde försvunnit med åren. Vi står upp och gör det bra, MEN vi saknar den där desperationen framför kassen. Vi kommer göra max ett mål ikväll om de inte ger sig fan på att få in pucken.
Ja det kan göra ont, men det kanske behövs. Lite för mycket ”testa om det funkar” avslut.

Så mer -jag har tjatat om detta i många år- jävlaranamma framför mål så kommer jag känna maximal stolthet.

Spelare har talat om det. Siik med nu, så de har garanterat pratat om det internt. Nu upp till bevis.

De vill också ut och ta kommandot. Jag är mer osäker på vad det innebär. Är det som senast åka runt runt runt med puck i anfallszon utan nåt mer så går vi förmodligen i samma fälla dom senast.
Jag hade istället förespråkat disciplinerat bortaspel ikväll. Det finns flera fördelar med det. En viktig sådan är att vi inte värmer upp Lasse likadant som senast. Tutar vi och kör så gäller det att sätta några puckar. Så helst ser jag lite mer kontrollerat bortaspel.

Edit. Som Klas -lite coolare- säger det.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Stolthet av gammalt gott 1900-talssnitt kände jag i match 1&2, men den bleknade i match 3.
Får se om den återvänder ikväll.
Om vi neutraliseras torsdag-lördag och förlorar 1-4 kommer jag skämmas.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Uffe88 »

Eastis skrev: tor 28 mar 2024, 18:10 Jag har trots två förluster en känsla av nöjdhet och stolthet i kroppen. Känns väldigt underligt men jag tror det beror på de tidigare slutspelen vi spelat de senaste åren där vi över huvudtaget inte haft nått att sätta emot. Främst mot Örebro förstås. Nu spelar vi ju en fantastisk hockey där vi för spelet, ja tidvis dominerar vi ju.

Men hockey går ut på att vinna å det gör man med att göra flest mål, det har vi inte lyckats med.

Jag hoppas att vi tidigt i matchen får ett riktigt skitmål, en liten miss eller en tabbe från Lasse. Det skulle behövas. Men jag vet hur det brukar funka, börjar en målvakt stå på huvudet står han gärna kvar där.
Tror dessvärre att din känsla är den samma som laget och sportsliga organisationen också har. Nöjd över att ha vunnit en slutspelsmatch.

Om vi har för avsikt att ta oss vidare så ska bästa laget spela, inte lova spelare hit och dit när de ska få chansen.