Övrig sport
-
- Intendent
Re: Övrig sport
Synd att påbörja ny trådsida med all härlig svensk friidrott på föregående...
...butt we need to move on.
MVPete är något jag hoppas vi kan kalla Cehlarik ibland.
...butt we need to move on.
MVPete är något jag hoppas vi kan kalla Cehlarik ibland.
-
- Intendent
Forumet fint gröngult under midsommaren.

På den tiden Leksand hade ett softball-lag (det ligger nu nere och uppkomlingar från Falun dominerar)

På den tiden Leksand hade ett softball-lag (det ligger nu nere och uppkomlingar från Falun dominerar)
-
Torsdag och "Gravöl och Gula änkan" undrar vad för golf som ska ses.
Pga touren spelar Travelers där Åberg går ut i boll med Sam Burns om typ en halvtimme. Noren om dryga två timmar .
Har man ett Viaplay-paket rekommenderas damernas tredje major, LPGA-mästerskapet dit Maja Stark kommer fylld av självförtroende efter vinsten senast.
Pga touren spelar Travelers där Åberg går ut i boll med Sam Burns om typ en halvtimme. Noren om dryga två timmar .
Har man ett Viaplay-paket rekommenderas damernas tredje major, LPGA-mästerskapet dit Maja Stark kommer fylld av självförtroende efter vinsten senast.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
- Intendent
Gulan Avci (L) undrar vad som händer med Chicago Cubs. Två raka förluster torsdag-fredag (Brewers och Mariners).
Ja du, Gulan, dessa förluster gick Cubs ära förnär och idag inledde de med två homers (två första slagmännen). Och därefter har de svarat för ytterligare två. Detta under tre första inningarna. Ledning 9-1.
Ja du, Gulan, dessa förluster gick Cubs ära förnär och idag inledde de med två homers (två första slagmännen). Och därefter har de svarat för ytterligare två. Detta under tre första inningarna. Ledning 9-1.
-
- Intendent
Gulan skriver igen: "Men nu står det 9-6 i femte?"
Yep. Vad är det som händer med Chicago Cubs?
Ras igår, och nu betryggande ledning halvt upp i rök.
* * *
PCA svarar emellertid. Homerun nummer fem och 10-6.
Ryno? Ja, Ryne Sandbergs smeknamn https://en.wikipedia.org/wiki/Ryne_Sandberg
Ryne Sandberg? Hans farfar emigrerade från Sverige till USA https://sabr.org/bioproj/person/ryne-sandberg/
* * *
Mariners har nu en glasögonorm på kullen.

Trent Thornton
* * *
Före midsommar gjorde de förresten ett stort nummer av att softballpitchern Sam Landry" bär glasögon https://www.mlb.com/news/sam-landry-gla ... sl-pitcher
Klickbar - cool video
* * *
Där är matchen slut i Chicago. 10-7.
Yep. Vad är det som händer med Chicago Cubs?
Ras igår, och nu betryggande ledning halvt upp i rök.
* * *
PCA svarar emellertid. Homerun nummer fem och 10-6.
Ryno? Ja, Ryne Sandbergs smeknamn https://en.wikipedia.org/wiki/Ryne_Sandberg
Ryne Sandberg? Hans farfar emigrerade från Sverige till USA https://sabr.org/bioproj/person/ryne-sandberg/
* * *
Mariners har nu en glasögonorm på kullen.

Trent Thornton
* * *
Före midsommar gjorde de förresten ett stort nummer av att softballpitchern Sam Landry" bär glasögon https://www.mlb.com/news/sam-landry-gla ... sl-pitcher
Klickbar - cool video
* * *
Där är matchen slut i Chicago. 10-7.
-
- Intendent
"Diarrhea" kallas han på X, pitchern Rea.
Tre homers har han släppt till på fyra inningar.
Skicka honom till Mars, skrev någon.
Jag är böjd att hålla med.
Eller till HV71.
Underläge 1-4 när vi går in i femte.
* * *
Och där blir det 1-5
* * *
Men i botten på femte slår Cubs in tre poäng. 4-5!
* * *
Ny homerun för Mariners...från Calzone eller vad han heter.
* * *
Homerun nummer fem i sjunde. Underläge 4-9. Godnatt.
Och kommande vecka väntar tuffa matchserier i St Louis och Houston.
Tre homers har han släppt till på fyra inningar.
Skicka honom till Mars, skrev någon.
Jag är böjd att hålla med.
Eller till HV71.
Underläge 1-4 när vi går in i femte.
* * *
Och där blir det 1-5

* * *
Men i botten på femte slår Cubs in tre poäng. 4-5!
* * *
Ny homerun för Mariners...från Calzone eller vad han heter.
* * *
Homerun nummer fem i sjunde. Underläge 4-9. Godnatt.
Och kommande vecka väntar tuffa matchserier i St Louis och Houston.
-
- Intendent
Medan Chicago Cubs har en svacka och bara ska förbigås med tystnad kan vi fokusera på lag som har det Cubs saknar - unga pitchers med star quality:
Jacob Misiorowski looks like Paul Skenes Jr. on the mound. Now he gets to pitch against him.
The Skenes-Misiorowski showdown today at 2:10 p.m. ET -- which is MLB.TV's Free Game of the Day -- will be one of the most hyped pitchers' duels of the season. That's thanks to Misiorowski taking baseball by storm.
The Brewers' star pitching prospect has looked beyond electric in his first two big league starts. Misiorowski's historic 11-inning hitless streak to start his career was powered by some of the nastiest stuff we've seen since … well, since Skenes.
https://www.mlb.com/news/jacob-misiorow ... -breakdown
-
Noren, Svensson och Norlander står på startlinjen till veckans Rocket Classic I Detroit
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
- Intendent
Free Game of the Day: Tampa Bay Rays @ Kansas City Royals 20:10 svensk tid

Kauffman Stadium, Kansas City

Kauffman Stadium, Kansas City
-
- Intendent
När jag säger om ett lag att de oftast vinner går de in i en svacka.
När jag fastslår denna svacka - och säger att laget ska förbigås med tystnad - hittar de tillbaka till vinnarspåret.
Onsdag Cubs @ Cardinals 8-0
Torsdag Cubs @ Cardinals 3-0
Kalla på mig i vinter när trender behöver brytas.
Sätt munkavle på mig när laget går bra.
När jag fastslår denna svacka - och säger att laget ska förbigås med tystnad - hittar de tillbaka till vinnarspåret.
Onsdag Cubs @ Cardinals 8-0
Torsdag Cubs @ Cardinals 3-0
Kalla på mig i vinter när trender behöver brytas.
Sätt munkavle på mig när laget går bra.
-
- Intendent
Houston Astros har ligans bästa hemmastatistik. 31-13 före nattens match. Det är nu 31-14.
Cubs @ Astros 12-3
Cubs @ Astros 12-3
-
- Intendent
Med anledning av att Gabriel Fortier grillar i Montréals arrondissement Lachine om somrarna
och Emil Heineman lämnar Montréal till förmån för New York
kan vi väl minnas tillbaka på Montréal Expos:
Numera är Toronto Blue Jays, som grundades och blev MLB-lag 1977, enda laget utanför USA. De har just nu, i tredje inningen, 2-2 i Boston - när det är dags för mig att gå till direktrapporteringen av Chicago Cubs @ Houston Astros (helgens tredje och sista möte).The Montreal Expos (French: Les Expos de Montréal) were a Canadian professional baseball team based in Montreal. The Expos were the first Major League Baseball (MLB) franchise located outside the United States. They played in the National League (NL) East division from 1969 until 2004. Following the 2004 season, the franchise relocated to Washington, D.C., and became the Washington Nationals.
https://en.wikipedia.org/wiki/Montreal_Expos
-
- Kapten
Skulle gärna besöka Olympiastadion i Montreal!Sniper skrev: sön 29 jun 2025, 20:12 Med anledning av att Gabriel Fortier grillar i Montréals arrondissement Lachine om somrarna
Numera är Toronto Blue Jays, som grundades och blev MLB-lag 1977, enda laget utanför USA. De har just nu, i tredje inningen, 2-2 i Boston - när det är dags för mig att gå till direktrapporteringen av Chicago Cubs @ Houston Astros (helgens tredje och sista möte).The Montreal Expos (French: Les Expos de Montréal) were a Canadian professional baseball team based in Montreal. The Expos were the first Major League Baseball (MLB) franchise located outside the United States. They played in the National League (NL) East division from 1969 until 2004. Following the 2004 season, the franchise relocated to Washington, D.C., and became the Washington Nationals.
-
- Maskinchef
Ska du springa 3000 meter hinder?Mats_ume skrev: sön 29 jun 2025, 22:35Skulle gärna besöka Olympiastadion i Montreal!Sniper skrev: sön 29 jun 2025, 20:12 Med anledning av att Gabriel Fortier grillar i Montréals arrondissement Lachine om somrarna