Hej! Hur är läget med Arvid Degerstedt? Är han aktuell för Leksand?
Silly season 26/27
-
SteveY
Re: Silly season 26/27
Degerstedt vore en fin värvning. 26år och redan gammal HA-räv med åtta säsonger.
-
Sniper
- Intendent
Läser man Masugnen anar jag att Jakob Hellsten och Marcus Karlberg bara var en vindpust
jämfört med hur det kommer bli om Martin Karlsson presenteras.
Kanske inte kommer bli så väl mottaget här heller?
-
Sisu
Sniper skrev: Igår, 18:43Läser man Masugnen anar jag att Jakob Hellsten och Marcus Karlberg bara var en vindpust
Kanske inte kommer bli så väl mottaget här heller?
Var väl inte bra sista säsongen här, vad har förändrats sedan dess? Spel i HA? Bättre värva någon speeding forward eller en tekningsexpert om inte en junior kan ta den rollen. Ne ta Oliver Eklind istället, var en jobbig jävel i Örebro om jag inte minns fel.
-
Gösen
Sisu skrev: Igår, 18:57Sniper skrev: Igår, 18:43Läser man Masugnen anar jag att Jakob Hellsten och Marcus Karlberg bara var en vindpust
Kanske inte kommer bli så väl mottaget här heller?Var väl inte bra sista säsongen här, vad har förändrats sedan dess? Spel i HA? Bättre värva någon speeding forward eller en tekningsexpert om inte en junior kan ta den rollen. Ne ta Oliver Eklind istället, var en jobbig jävel i Örebro om jag inte minns fel.
Karlsson var riktigt bra de få matcher han spelade senast. En av få med hög energi.
Men ska han värvas så är det såklart inte för sina hockeyskills utan för sin rutin och hjärta. Minst lika viktigt som en målgörare av rang.
Jag förstår verkligen resonemanget att vi ska bygga på någonting nytt. Men en ryggrad och någonting stormfast är i min mening grunden för att just kunna göra det. Jag är absolut inte emot ett ettårskontrakt.
Men.
Vi behöver samtidigt bryta mönster varför jag hellre tar in Karlsson och Zackrisson istället för att behålla Knuts och Lang.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
Sniper
- Intendent
Gösen skrev: Igår, 19:10Karlsson var riktigt bra de få matcher han spelade senast. En av få med hög energi.
Det var också mitt sista intryck - att han var bättre än på länge.
Dessutom såg han pigg ut mot Frölunda hemma* i CHL.
*Hemma i Grenoble.
-
Lampa
Elton Hermansson stannar i Modo. Förstarundare i NHL draften. Inser att det förmodligen är det bästa, spela mängder i HA istället för 3e line i SHL.
Se och lär, Tinus.
-
VonGustaf
Martin Karlsson vore ett stort misstag att ta tillbaka. Mest för att vi går för en nystart.
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Sisu
Martin Karlsson kanske är bra ändå med tanke på detta
https://hockeysverige.se/hockeyallsvens ... d-leksand/
Fyfan… ni får börja följa Baseball istället ifall att. Känns inte bra efter läst det där. Ni finner Baseball sektionen i övrigt på forumet