Silly season 25/26

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Wittgenstein »

Med största sannolikhet en viss rundgång i detta, men Hrivik-ryktet har fått fart även på Masugnen.
Ok skrev:
Micke R klar för finsk klubb nästa säsong. Då behöver vi betala ut hans sign off.

Nepster skrev:
Ja, plus Kloos och Hriviks som
Man tydligen skickat

Charlie den förste skrev:
Vad har du för källa på att vi har brutit kontraktet med Hrivik?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: tis 25 mar 2025, 16:55 Med största sannolikhet en viss rundgång i detta, men Hrivik-ryktet har fått fart även på Masugnen.
Ok skrev:
Micke R klar för finsk klubb nästa säsong. Då behöver vi betala ut hans sign off.

Nepster skrev:
Ja, plus Kloos och Hriviks som
Man tydligen skickat

Charlie den förste skrev:
Vad har du för källa på att vi har brutit kontraktet med Hrivik?
Elva minuter innan du postade första inlägget om @OlleOst viewtopic.php?p=27151&hilit=substans#p27151 skrev Nepster detta:
Nepster
24 mars 2025, 07:16
Tror inte Hrivik spelar i Leksand nästa säsong
Antingen har skribenten också tagit del av rebus + GIF på X
eller så är information inhämtad på annat håll.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: tis 25 mar 2025, 15:53Kan man ha färdigskrivna inlägg som postas post mortem?
Jo, men även om det går borde man inte kunna planera att sådana inlägg skrivs i trådar som ännu inte startats.

viewtopic.php?p=20401#p20401
Lampa

Inlägg av Lampa »

Modo på väg ur. Någon av Woods, Niederbach, Södergran, kanske Aagard hade varit fina framåt.

Även Norlinder hade jag gärna sett i backbesättningen.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: tis 25 mar 2025, 17:41
Gösen skrev: tis 25 mar 2025, 15:53Kan man ha färdigskrivna inlägg som postas post mortem?
Jo, men även om det går borde man inte kunna planera att sådana inlägg skrivs i trådar som ännu inte startats.

viewtopic.php?p=20401#p20401
Han kanske hade en Stellan på riktigt?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Lampa skrev: tis 25 mar 2025, 19:28 Modo på väg ur. Någon av Woods, Niederbach, Södergran, kanske Aagard hade varit fina framåt.

Även Norlinder hade jag gärna sett i backbesättningen.
Håller med, där borde vi vara med om intresser, tråkigt nog är det säkert flera lag som är intresserade. Jag tycker även David Bernhardt skulle var intressant som back, han har storleken och rätt ålder och kan prestera.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Sitter på utgående – LIF-kaptenen: ”Det får ta den tid det tar”

Flera trotjänare har redan lämnat – och lagkapten Patrik Zackrissons framtid är fortfarande osäker.
Här är budskapet efter exitsamtalet med Thomas Tjomme Johansson:
– Jag har inte någon deadline, säger 37-åringen.
https://www.falukuriren.se/2025-03-26/s ... d-det-tar/
* * *

Hockeynews sammanfattar:
Flera trotjänare har redan lämnat Leksand efter att klubben missade slutspel. Av de spelare med utgående kontrakt är det endast lagkaptens framtid som är oviss.

Spelarna har haft sina exitsamtal. Men trots det är det fortfarande ovisst.

– Jag har inte stängt några dörrar i alla fall, säger han till Falu-Kuriren.

Lagkaptenen vill inte berätta om andra klubbar har hört av sig.

– Jag vet inte. Du får ta det med min agent (Skratt). Jag kan inte säga så mycket. Vi har en dialog med Leksand och ser var det landar, säger han till tidningen.

Thomas "Tjomme" Johansson har tidigare berättat för Falu-Kuriren att truppen kommer att vara klar senare än vad den varit tidigare säsonger.

Det stressar inte Zackrisson som menar att det får ta den tid det tar innan det bestäms.
https://hockeynews.se/nyheter/ovissa-fr ... n-deadline
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Dagens Inte Olle Öst:

Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

M. Ruohomaa kan omöjligt ha fått sin sign off-bonus utbetald. För detta ska ske krävs att man varit utanför landet i sex månader (KÄLLA).

Han spelade sin sista match för oss 2023-03-14, och fanns på isen när Modo spelade försäsongsmatch 2023-08-29.

Förra säsongen spelade han sin sista match 2024-04-14, och fanns på isen när Frölunda spelade försäsongsmatch 2024-08-16.

Detta är linje med vad Aftonbladet rapporterat.
Falu-Kuriren har skrivit att det saknas pengar till sign off-bonusen för sju utländska spelare i nuvarande truppen plus tidigare spelaren Mikael Ruohomaa på totalt runt 30 miljoner kronor.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... li-konkurs
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Sniper skrev: ons 26 mar 2025, 12:50 Dagens Inte Olle Öst:

I den där kontexten så känns det helt oseriöst och två som tycker mer än de vet. Åtminstone för mig så drar det ner trovärdigheten och då var den redan låg innan jag såg detta.
Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Vet vi att det är målvaktsparet M. Gidlöf/J. Hellsten vi kommer att gå med kommande säsong? Isåfall borde det bli ligans i särklass minst rutinerade målvaktssida.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

bjernagris skrev: ons 26 mar 2025, 15:23 Vet vi att det är målvaktsparet M. Gidlöf/J. Hellsten vi kommer att gå med kommande säsong? Isåfall borde det bli ligans i särklass minst rutinerade målvaktssida.
I Lillguds frånvaro tar jag på mig rollen att peka ut mörka moln, och just målvaktssidan tycker jag ser särskilt mörk ut. Både Gidlöf och Hellsten uppvisade ett spel över förväntan men glöm inte att vi gick in i säsongen med Mantas som solklar etta, och redan då var många oroliga. Hellsten är nog en ok back-up men låt säga att Gidlöf drabbas av en klassisk sophomore slump, då får vi problem.

Jag får, för övrigt, en känsla av att @OlleÖst har på fötterna. Känns inte osannolikt att Hrivik själv tröttnat.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: ons 26 mar 2025, 15:37 Jag får, för övrigt, en känsla av att @OlleÖst har på fötterna. Känns inte osannolikt att Hrivik själv tröttnat.
Jag med. Jag har svängt - igen. Inlägget ovan är första gången han svarar någon. Den där Adolfsson har mage att utbrista "bullshit" efter alla sina felaktigheter och han som inte är Olle Öst kan inte låta bli att lugnt och självsäkert svara "Vi får väl se" (vänta och se).

Men det är klart att man skulle vilja höra samma sak från ytterligare håll - tyngre än Nepster - innan man känner sig helt övertygad.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Wittgenstein skrev: ons 26 mar 2025, 15:37
bjernagris skrev: ons 26 mar 2025, 15:23 Vet vi att det är målvaktsparet M. Gidlöf/J. Hellsten vi kommer att gå med kommande säsong? Isåfall borde det bli ligans i särklass minst rutinerade målvaktssida.
I Lillguds frånvaro tar jag på mig rollen att peka ut mörka moln, och just målvaktssidan tycker jag ser särskilt mörk ut. Både Gidlöf och Hellsten uppvisade ett spel över förväntan men glöm inte att vi gick in i säsongen med Mantas som solklar etta, och redan då var många oroliga. Hellsten är nog en ok back-up men låt säga att Gidlöf drabbas av en klassisk sophomore slump, då får vi problem.

Jag får, för övrigt, en känsla av att @OlleÖst har på fötterna. Känns inte osannolikt att Hrivik själv tröttnat.
Men varför skulle Hrivik själv ha tröttnat menar du? Är det hans kropp som tröttnat efter en skadedrabbad säsong eller är det hans psyke som inte klarar "lilla" Leksand längre?
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Pellefant skrev: ons 26 mar 2025, 16:42 Men varför skulle Hrivik själv ha tröttnat menar du? Är det hans kropp som tröttnat efter en skadedrabbad säsong eller är det hans psyke som inte klarar "lilla" Leksand längre?
Om Hrivik fortfarande vill något med sin hockeykarriär så måste han väl vara besviken på utvecklingen? Han har gett uttryck för att vi i Sverige tränar för mycket mellan matcherna. Kan han istället bli utköpt och börja om i annan liga så kanske han tar den chansen. Han tycks ju inte sprudla av trivsel och tom Cehlarik utmålar honom som lite eljest, vilket nog tyder på att han inte heller till fullo kommit in i omklädningsrummet. En eljest superstjärna som klackar passningar kanske funkar men när man börjar slå felpassningar och är skadad till och från kanske det blir motigare. Kanske är han inte främmande för att ge KHL en chans till?