2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: tor 18 jan 2024, 21:40
Fjodor skrev: tor 18 jan 2024, 21:38 Så jävla sköööööönt! Älskar när vi slår da club med sina störda fans. Jag var tydligen bra underhållning för frugans bokcirkel. De har skrattat mycket under kvällen åt mina lågmilda funderingar under kvällen. Får se om det blir soffan inatt. Men då kan jag ju se matchen igen :mrgreen:

Och Lang målade, vilken kväll!
Vågat ändå, bokcirkel hemma en matchdag.
Vetefan hur det skulle sluta här hemma…. :roll:
Hahaha, den hade jag velat se.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av Stjärnan »

3-1 i matcher. Nu slipper vi packet fram till slutspelet åtminstone.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av svepet »

Bra bortamatch! Riktigt skön seger, laget visade direkt att de inte vill in i nån förlust-streak.
Väldigt bra att flytta in Hrivik med torpederna igen. Lang bättre än på länge o Kloos ska lira på kanten!

Vilka jävla stolpskott till fans det finns i plats-Cluben! Solklar knätackling som kan vara säsongs-släckare om man har otur. Elvenes kommentar efteråt är ju klockren, bara för att han typ inte bli utburen på bår så buas o skriks det åt honom utan han reser sig upp trots att det nog gjorde jävligt ont.

Det är för handlingen man får sitt straff, inte konsekvensen. Men det är väl för mkt begärt att förstå för intelligensbefriade neandertalare….
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av Stjärnan »

svepet skrev: tor 18 jan 2024, 22:03 Bra bortamatch! Riktigt skön seger, laget visade direkt att de inte vill in i nån förlust-streak.
Väldigt bra att flytta in Hrivik med torpederna igen. Lang bättre än på länge o Kloos ska lira på kanten!

Vilka jävla stolpskott till fans det finns i plats-Cluben! Solklar knätackling som kan vara säsongs-släckare om man har otur. Elvenes kommentar efteråt är ju klockren, bara för att han typ inte bli utburen på bår så buas o skriks det åt honom utan han reser sig upp trots att det nog gjorde jävligt ont.

Det är för handlingen man får sitt straff, inte konsekvensen. Men det är väl för mkt begärt att förstå för intelligensbefriade neandertalare….
Och att fansen inte förstår bättre är en sak. Tragiskt men så kan det vara. Det mest anmärkningsvärda är ändå att spelare verkade tycka samma sak. Aik fasoner.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 18 jan 2024, 21:48
Stjärnan skrev: tor 18 jan 2024, 20:43 Varför ser alla i Lhc ut som spanjorer eller mexare?
Jag trodde det här var Broc Little först, men så sa hockeykortsmottagaren Tim Erixon + Springfield och då förstod jag att det var bentacklaren https://youtu.be/lQCIz_T_RTE?t=228

Som Gösen nämnde i december - de ser ju likadana ut allihop.
Bild
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: tor 18 jan 2024, 22:15
Sniper skrev: tor 18 jan 2024, 21:48
Stjärnan skrev: tor 18 jan 2024, 20:43 Varför ser alla i Lhc ut som spanjorer eller mexare?
Jag trodde det här var Broc Little först, men så sa hockeykortsmottagaren Tim Erixon + Springfield och då förstod jag att det var bentacklaren https://youtu.be/lQCIz_T_RTE?t=228

Som Gösen nämnde i december - de ser ju likadana ut allihop.
Bild
Intromusiken:

Bild
HansJ
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 01 okt 2023, 04:33

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av HansJ »

Fler invektiv från åskådare, än under ett Stockholms-derby på Hovet. Makalöst trista "fans".

Skön seger. Vi gör en bra, men inte topp-insats, var mitt intryck. "Cluben" förvånansvärt bleka?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av Aggeman »

Så harmoniska de knappa 20 milen känns att åka efter en vinst. Nu kan man kika på sändningen och njuta!

Viktigt att få igång de tunga namnen i målprotokollet! Även viktigt för Lang att få näta för hans självförtroende.

Sen är ju mycket redan sagt om begåvningsreserven på deras ståplats, men jag hoppas det lät som vi stod upp bra på bortastå.
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av Jjax »

Mats_ume skrev: tor 18 jan 2024, 21:57
Jjax skrev: tor 18 jan 2024, 21:19 Skönt att Skellefteå vann så vi slapp tredjeplatsen. Jag misstänker att man inte kan välja att delta i Färjestad, Frölundas och de andra ägarnas pajasturnering CHL.
Vi ska lägga finalen på Hasslö.
Det blir kanon för då blir den bara av var fjärde, femte år när vi har tillräckligt stark is runt ön att åka på.
8-)
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av Wiborg »

svepet skrev: tor 18 jan 2024, 17:44
Gösen skrev: tor 18 jan 2024, 17:14 Om man lånar ut en back till t.ex ett farmarlaget norr om Siljan så är det väl vid sådana här tillfällen man plockar upp den igen?
Ja verkligen. Dessutom tycker jag inte AJ varit speciellt stabil i sina inhopp så jag hade hellre sett Fred där.

Förstår mig inte på Leksands utlåningsfilosofi. Som ofta innebär att vi går på tunt me folk.
AJ går lite i vågor vilket inte är konstigt i den åldern. Tycker ändå att han håller en helt ok lägstanivå för den åldern. Igår var han bra. Angående utlåning så måste man se perspektivet i mer än bara en match. Nu fick vi hem Eljas som fyllde på och gjorde det bra. Nu var det inte länge sedan han lånades ut men hade det varit om några veckor så hade vi fått hem en Eljas i matchform istället för någon som suttit och nött bänk en tid. Och för enstaka matcher så kan det vara bättre att köra med någon man kort istället för att ha en spelare som åker fram och tillbaka hela tiden vilket kan bli en stress och även ett orosmoment.
CMB skrev: tor 18 jan 2024, 19:08 Langs bästa matchöppning någonsin rent rörelsemässigt.

Mååååål!
Lang var mycket bättre igår än han varit på länge. Såhär vill vi se honom oftare!
Klas skrev: tor 18 jan 2024, 20:01 Clubben`s PP är ju t.o.m. sämre än vårat….🙄
Eller är det vårt BP som till och med är bättre än deras? :-??
Klas skrev: tor 18 jan 2024, 20:28
Gösen skrev: tor 18 jan 2024, 20:24 Tyckte vi gjorde en stabil andraperiod. Skapligt efter gameplan skulle jag gissa. Förutom målet då.
Eddie Larsson 👍
Instämmer. Förväntat att Clubben skulle gå för det, men tycker inte dom skapade mer farliga lägen än vad vi gjorde egentligen. Mer zontid, absolut, men det vinner inga matcher. En stabil sista nu tack. Med ett par tre mål framåt.
8-)
Instämmer. De hade bra koll på dem i andra men släpper olyckligt in ett i slutminuten. Men vi fick lite för enkla mål i första så 1-3 var ju inte direkt orättvist.
Ludde skrev: tor 18 jan 2024, 20:58 Det där är så mycket fulare än Lindholms avstängning så fem matcher vore lätt på sin plats.
Så vi kan väl räkna med att han inte blir avstängd. Disciplinnämndens inkonsekvens är det enda som är konsekvent. Blir väl Elvenes som åker dit för en diving som publiken verkade tycka att det var.
bokmal skrev: tor 18 jan 2024, 21:34 Ruggigt aggressiva Linköpingsspelare efter det i deras bp. Jag har knappt sett något liknande och tycker inte det är så konstigt att det gick åt helvete där för LIF. Antar att de brände ut sig lite där och inte riktigt orkade hålla press på slutet.
LHC var tvungna att tokjaga för att ha någon chans att vända matchen då kan det bli sådär. Risken är stor att man går bort sig och skapar stora luckor i mitten, men lyckas det som man väl får säga att det gjorde här så är det klart att vårt PP ser riktigt dåligt ut. Det var ju också i kombination att för vår del var det viktigare att inte släppa in något än att göra något framåt. Det är ett BP spel som kan funka i vissa situationer, men sett över tid så kommer man släppa in lika många mål som LHC gjorde mot Skellefteå.
svepet skrev: tor 18 jan 2024, 22:03 Bra bortamatch! Riktigt skön seger, laget visade direkt att de inte vill in i nån förlust-streak.
Väldigt bra att flytta in Hrivik med torpederna igen. Lang bättre än på länge o Kloos ska lira på kanten!

Vilka jävla stolpskott till fans det finns i plats-Cluben! Solklar knätackling som kan vara säsongs-släckare om man har otur. Elvenes kommentar efteråt är ju klockren, bara för att han typ inte bli utburen på bår så buas o skriks det åt honom utan han reser sig upp trots att det nog gjorde jävligt ont.

Det är för handlingen man får sitt straff, inte konsekvensen. Men det är väl för mkt begärt att förstå för intelligensbefriade neandertalare….
Linköpings supportrar är ju ungefär lika efterblivna som stockholmslagens supportrar så ingen borde vara förvånad. Förstår inte hur man ens i sin enögdhet kan få det till diving. Blir så mycket skönare att vinna när det blir såhär ;)

Tycker man gör en stabil match. Får kanske lite bättre utdelning än man borde i första och efter det så har man bra koll på LHC även om det blir lite onödigt spännande på slutet. Glad att Elvenes verkar ha klarat sig bra. Förhoppningsvis kan Filips spel sätta fart lite på blåslampan på Armalis så vi har två bra målvakter under slutspurten och slutspelet, det kommer behövas.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av Wiborg »

Pain is temporary, glory is forever
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av Chris »

Aggeman skrev: tor 18 jan 2024, 23:59 Så harmoniska de knappa 20 milen känns att åka efter en vinst. Nu kan man kika på sändningen och njuta!

Viktigt att få igång de tunga namnen i målprotokollet! Även viktigt för Lang att få näta för hans självförtroende.

Sen är ju mycket redan sagt om begåvningsreserven på deras ståplats, men jag hoppas det lät som vi stod upp bra på bortastå.
Ni hördes definitivt, bra jobbat! Kändes som det var gott om leksingar i hallen generellt. Ett trist beteende bland kommentatorerna (generellt) är att man i kommentatorsposition gärna inte kritiserar domare (gäller även bisittarna) men att det på första raden i intervjuformuläret står att: ”..se till att så snabbt som möjligt få adrenalinstinna spelare (eller ledare) till mikrofonen och be dem kommentera ”kontroversiella” situationer, så kan vi skapa lite rubriker”. Fegt och trist beteende tycker jag. Förstås ingen slump att det var Aronsson som intervjuades igår, betet slängdes ut, han nafsade lite på kroken, men tack och lov högg han inte!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av Aggeman »

Chris skrev: fre 19 jan 2024, 09:42
Aggeman skrev: tor 18 jan 2024, 23:59 Så harmoniska de knappa 20 milen känns att åka efter en vinst. Nu kan man kika på sändningen och njuta!

Viktigt att få igång de tunga namnen i målprotokollet! Även viktigt för Lang att få näta för hans självförtroende.

Sen är ju mycket redan sagt om begåvningsreserven på deras ståplats, men jag hoppas det lät som vi stod upp bra på bortastå.
Ni hördes definitivt, bra jobbat! Kändes som det var gott om leksingar i hallen generellt. Ett trist beteende bland kommentatorerna (generellt) är att man i kommentatorsposition gärna inte kritiserar domare (gäller även bisittarna) men att det på första raden i intervjuformuläret står att: ”..se till att så snabbt som möjligt få adrenalinstinna spelare (eller ledare) till mikrofonen och be dem kommentera ”kontroversiella” situationer, så kan vi skapa lite rubriker”. Fegt och trist beteende tycker jag. Förstås ingen slump att det var Aronsson som intervjuades igår, betet slängdes ut, han nafsade lite på kroken, men tack och lov högg han inte!
Det kändes som att han insåg att den tog över knät och inte hade så mycket att säga. Min första reaktion från läktaren var att han förstärkte situationen.

Men efter att jag kikat igenom den nu ser man tydligt hur Elvenes knä trycks tillbaka i smällen och jag tycker det är en given knätackling. Man kan luras av att den även träffar axeln, men den som kan se det med opartiska ögon borde inte ha något problem med en femma och avstängning.

Jag gissar på att han får 2 matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av Sniper »

Han lever farligt, Elvenes. Först incidenten för några matcher sedan när han föll över målburens nedre ram, och nu det här. Det räcker med skaderiskhändelser nu.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-01-18 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 2-5

Inlägg av Fjodor »

2 matchers avstängning för knätacklingen, alltid något.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff