2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand 3-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Klas »

3-1, smickrande siffror för oss ändå. Känslan är ju att Frölunda leker med oss. Dom gör vad dom vill, vi ser bleka och ledsna ut. Blöta hundvalpar mot stadiga stora ...ja va fan vet jag. Nån stor hundjävel. :evil:
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand 3-1

Inlägg av Uffe88 »

De bortkastade poängen mot Modo, OIK och Luleå börjar bli kännbara nu.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand 3-1

Inlägg av harfager »

Undrar om Lundqvist också är skadad eller om han blev petad i tredje.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Fjodor skrev: tor 01 feb 2024, 18:57 Är det hockey eller är det frikyrkligt tältmöte????
Snälla, låt oss aldrig skaffa en hymn.
Nu kör vi!
Tänkte precis samma sak! Nästan fullsatt och man hör Leksandsklacken mer än de som sjunger med i texten som visas på typ alla skärmar som finns i arenan. Vad i produktionen tjänade på att inte köra intervjuer eller analyser istället under tiden?
Mats_ume skrev: tor 01 feb 2024, 19:24 Väldigt tyst här på forumet. Är alla hänförda av kommentatorn?
Han är bra men ännu bättre utan bisittare. Westberg är en one-man-show och bör förbli det.
Klas skrev: tor 01 feb 2024, 20:39 Känns väl som att detta är kört va? Frölunda bra, gör som Challe säger och spelar slutspelshockey. Vi ser trötta och små ut. Ingen tro och inget driv.
Det jag har kollat på senaste matcherna är att jag jämfört hur man spelar framför motståndarnas mål. Det är väldigt sällan motståndarnas målvakt har mycket folk mellan sig själv och skottet. Vi har en väldig oförmåga att skymma målvakten i skottögonblicket och får inte "de enkla" målen. Man står framför och skymmer ibland men sedan blir det en sidledspass och skott från en vinkel där målvakten har fri sikt vilket är väldigt enkelt även om det är en sidledsförflyttning. Ska man spela i PP exempelvis med skott från cirklarna behöver ju spelarna framför mål antingen följa med målvakten eller ännu hellre stå bredvid målvakten för att skymma där skottet kommer komma ifrån. Där har våra motståndare varit klart bättre senaste matcherna och det är också därför Filip haft mediokra siffror trots att han spelat bra. Man behöver inte heller vara parkerad framför mål, det räcker att man åker in och skymmer sikten i skottögonblicket vilket även är svårare för försvaret att skydda sig mot. Det hör även ihop med att skytten måste skjuta på luckor mellan spelare snarare än att vänta in fritt skottläge. Skott förbi block helt enkelt.

Vi behöver ha mer rörelse framför motståndarmålet helt enkelt, det skapar även ytor för att kunna få till den snurren som vi ofta hade i anfallszon för en månad sedan. Man kanske har en liten mental dipp just nu och uppehållet kommer lägligt.

Jag antar att det även denna gång var helt horibelt att ta ut målvakten?
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: fre 02 feb 2024, 07:54
Jag antar att det även denna gång var helt horibelt att ta ut målvakten?
Jag såg inte tredje så kan inte uttala mig om det med säkerhet. Men ligger man under med 2 mål är det fullt förståeligt att man gör ett försök med minst två minuter kvar.
Däremot vet ju alla att när just Leksand gör det så är det helt onödigt.

Det är nästan komiskt. Den enda gången vi skapade någon farlighet i PP igår var när vi attackerar i samband med inträde i zon, alltså i en form av kontring. Ställer vi upp så är vi chanslösa.
Och så har det sett ut hela säsongen, från första matchen. Lang sa senast att det var bra för självförtroendet att få göra mål i PP och det är ju bra om de känner så. Men de verkar inte förstå att vi gör ett fundamentalt fel. I grunden är det ingen självförtroende grej. Det är ett systemfel.

För det första måste passen gå direkt hela tiden. Inte suga åt sig pucken och baka den. Det är det vi misslyckas med. Varför får ledarna undersöka.
Och sen är passningarna horribla. Usla. Det är nog dock en självförtroende grej.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand 3-1

Inlägg av Sundsvalll »

Slutspelsformen är god. Känns som att dom tänker på vår plånbok i kommande slutspel. Vi förlorar 4raka då kan vi säga upp avtalet på tv snabbt🤣🤣🤣

Nä men som frälundait kunde man skanderat var är leksand med gott samvete
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: fre 02 feb 2024, 08:03
Wiborg skrev: fre 02 feb 2024, 07:54
Jag antar att det även denna gång var helt horibelt att ta ut målvakten?
Det är nästan komiskt. Den enda gången vi skapade någon farlighet i PP igår var när vi attackerar i samband med inträde i zon, alltså i en form av kontring. Ställer vi upp så är vi chanslösa.
Och så har det sett ut hela säsongen, från första matchen. Lang sa senast att det var bra för självförtroendet att få göra mål i PP och det är ju bra om de känner så. Men de verkar inte förstå att vi gör ett fundamentalt fel. I grunden är det ingen självförtroende grej. Det är ett systemfel.

För det första måste passen gå direkt hela tiden. Inte suga åt sig pucken och baka den. Det är det vi misslyckas med. Varför får ledarna undersöka.
Och sen är passningarna horribla. Usla. Det är nog dock en självförtroende grej.
Att passningarna är horribla tror jag är en stor anledning till att passen inte går hela tiden. Man måste ofta lägga rätt pucken för att första passningen är för dålig eller så slår man direktpass och då blir den passen för dålig istället. Det gör att man inte har tid att förbereda nästa pass och man blir satt under press. Tempot går ner och det är lätt att försvara sig.

Lang har inte fel att det är bra med självförtroende och där tror jag att det inte spelar så stor roll hur målen kommer till. För det enda media präntar in i skallen på spelarna är hur dålig statistik man har i PP, det spelar ingen roll hur det ser ut på planen. Som t.ex. hur dåligt BP Leksand haft senaste matcherna och släppt in 4 mål på 4 matcher innan Frölunda. 2 har varit i spel 5 mot 3 (varav den ena hann bli 4 mot 5 2 sekunder innan typ) och ett blev ett 3 mot 5 läge när Hrivik hämtade klubba (rätt eller fel är skitsamma, det var spel 3 mot 5 några sekunder i alla fall). Det ger lite försvårade omständigheter som inte alls tas hänsyn till men matas in i spelares huvuden som nöter på självförtroendet. Sedan måste ju spelarna jobba för att komma ur det och bara försöka nollställa och tro på det man gör och jag tror att man har gjort lite fel i att man verkar ha pratat om att man ska hitta fram till bättre lägen (vill minnas att jag hört de pratat om det i någon intervju med Elvenes). Jag tycker man borde göra tvärtom och trycka in folk på mål för att skymma och gröta och sedan bara slänga in mer puckar och försöka böka in den snarare än göra snygga mål på bra lägen. Försöker man med det så kommer man även att kunna få mer öppna lägen då boxen måste krypa ner och vara tightare.

Kortfattat tror jag att hela den här formsvackan eller man ska kalla det är ett resultat av att man just nu inte är villiga/förmögna att göra skitjobbet framför målet. Ashton är undantaget men han har ju "vilat" ett tag också.
Sundsvalll skrev: fre 02 feb 2024, 08:08 Slutspelsformen är god. Känns som att dom tänker på vår plånbok i kommande slutspel. Vi förlorar 4raka då kan vi säga upp avtalet på tv snabbt🤣🤣🤣

Nä men som frälundait kunde man skanderat var är leksand med gott samvete
Mitt är bundet till augusti :roll:
Pain is temporary, glory is forever