2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

Kluster skrev: lör 17 feb 2024, 19:19
Sniper skrev: lör 17 feb 2024, 19:11 Var det någon i "sekten på fb" som skulle spöa någon i twittersekten?
Haha, oklart. De var nog snarare oense om takten på trumman eller om de skulle köra en mer uppiggande ramsa för att igång laget och övriga publiken.
Verkar snarare vara twittersekten som ska spöa fb-sekten.
Per Gidlund Montèn
@Gidmon
Stå och peka finger åt mig i 5 minuter och gnäll när nån kommer och säger till dig. Dags att hitta tillbaka till rötterna norra ståplats, för 15 år sen hade ni fått en rak höger av 10 pers och alla hade köpt det, nu gråter ni till vakter som bara skrattar åt er. Väx upp!
https://twitter.com/Gidmon/status/1758958707193368949
MasJocke @JDolfors · 26m
Word! Bort me sekten
Kjell is here @Stallion_Duck0 · 1h
Vi behöver fan lite internvev på norra, rensa ur fb-sekten
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Stjärnan »

Lillgud skrev: lör 17 feb 2024, 19:36 Förfall och förnedring….
0-4….

Kul tv-klipp efter 0-4 när kameran fokuserade på och visade folk som reste sig och gick…

Lustigt när kommentatorn även säger det sen till Östman även i intervjun… (Att det är folk som har lämnat och gått hem)

Det går bra nu Leksand…
6e raka förlusten………….
Frågan är hur lång denna svit blir…
Vad är den längsta förlustsviten i år tro för något lag…
Känns som Oskarshamn borde kunna ha den sviten…

Leksand fick sin positiva välbehövliga tränar-effekt när Challe tog över…
Som lite räddade vår säsong…
Och de överpresterade…då av bara farten ett tag.
När det blev mer lättsamt och byggdes mer en glädje känsla inom laget.
Men den effekten klingat av nu….
Nu är vi vårt vanliga Leksands-dåliga…
Som man känner igen sig i…
Det är vi som är Leksand…
Den stannar här. Nu får vi äntligen spela borta och schemat ser betydligt enklare ut nu. Tror vi vinner 7 av de kvarvarande. Borde räcka till topp 6.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Ludde »

Sniper skrev: lör 17 feb 2024, 23:08
Kluster skrev: lör 17 feb 2024, 19:19
Sniper skrev: lör 17 feb 2024, 19:11 Var det någon i "sekten på fb" som skulle spöa någon i twittersekten?
Haha, oklart. De var nog snarare oense om takten på trumman eller om de skulle köra en mer uppiggande ramsa för att igång laget och övriga publiken.
Verkar snarare vara twittersekten som ska spöa fb-sekten.
Per Gidlund Montèn
@Gidmon
Stå och peka finger åt mig i 5 minuter och gnäll när nån kommer och säger till dig. Dags att hitta tillbaka till rötterna norra ståplats, för 15 år sen hade ni fått en rak höger av 10 pers och alla hade köpt det, nu gråter ni till vakter som bara skrattar åt er. Väx upp!
https://twitter.com/Gidmon/status/1758958707193368949
MasJocke @JDolfors · 26m
Word! Bort me sekten
Kjell is here @Stallion_Duck0 · 1h
Vi behöver fan lite internvev på norra, rensa ur fb-sekten
En av dessa citerade hårdingar är densamma som blev utesluten ur superstars, portad på SHL arenorna samt dömd för olaga hot då han skrev på twitter att han skulle döda Gustav Wesslaus barn. Undrar om han får vara medlem nu igen?
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
8mars73
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 15:50

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av 8mars73 »

Stjärnan skrev: lör 17 feb 2024, 23:41
Lillgud skrev: lör 17 feb 2024, 19:36 Förfall och förnedring….
0-4….

Kul tv-klipp efter 0-4 när kameran fokuserade på och visade folk som reste sig och gick…

Lustigt när kommentatorn även säger det sen till Östman även i intervjun… (Att det är folk som har lämnat och gått hem)

Det går bra nu Leksand…
6e raka förlusten………….
Frågan är hur lång denna svit blir…
Vad är den längsta förlustsviten i år tro för något lag…
Känns som Oskarshamn borde kunna ha den sviten…

Leksand fick sin positiva välbehövliga tränar-effekt när Challe tog över…
Som lite räddade vår säsong…
Och de överpresterade…då av bara farten ett tag.
När det blev mer lättsamt och byggdes mer en glädje känsla inom laget.
Men den effekten klingat av nu….
Nu är vi vårt vanliga Leksands-dåliga…
Som man känner igen sig i…
Det är vi som är Leksand…
Den stannar här. Nu får vi äntligen spela borta och schemat ser betydligt enklare ut nu. Tror vi vinner 7 av de kvarvarande. Borde räcka till topp 6.
Ja, tabellplaceringen var under en period dopad av ett spelschema med övervikt på möten med lag på nedre halvan av tabellen.
Med FBK borta som bonus. Så man kan säga att vi har varit duktiga på att vinna mot rätt lag (beroende på vilken självbild man väljer).
Hade vi varit bättre mot lag som vi ändå inte kommer före i tabellen istället för mot mittenlagen så hade läget varit värre.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Klas »

Ludde skrev: lör 17 feb 2024, 23:52
Sniper skrev: lör 17 feb 2024, 23:08
Kluster skrev: lör 17 feb 2024, 19:19
Verkar snarare vara twittersekten som ska spöa fb-sekten.
Per Gidlund Montèn
@Gidmon
Stå och peka finger åt mig i 5 minuter och gnäll när nån kommer och säger till dig. Dags att hitta tillbaka till rötterna norra ståplats, för 15 år sen hade ni fått en rak höger av 10 pers och alla hade köpt det, nu gråter ni till vakter som bara skrattar åt er. Väx upp!
https://twitter.com/Gidmon/status/1758958707193368949
MasJocke @JDolfors · 26m
Word! Bort me sekten
Kjell is here @Stallion_Duck0 · 1h
Vi behöver fan lite internvev på norra, rensa ur fb-sekten
En av dessa citerade hårdingar är densamma som blev utesluten ur superstars, portad på SHL arenorna samt dömd för olaga hot då han skrev på twitter att han skulle döda Gustav Wesslaus barn. Undrar om han får vara medlem nu igen?
Är det inte superstars nya melodi? Blåvita ultras, rånarluvor och testosteronstinna inlägg på X, det är vägen framåt. :?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Sniper »

Då har vi alltså:
FB-sekten
Twitter- eller X-sekten
Masugnen-sekten (där Ramizier piskar upp far och son Karlberg likt värsta Hans Scheike)
Leksandsfärjan-sekten
Osv
Det låter inte som #ettleksandsif - mer som Leksands idrottsfalanger.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: sön 18 feb 2024, 10:03 Då har vi alltså:
FB-sekten
Twitter- eller X-sekten
Masugnen-sekten (där Ramizier piskar upp far och son Karlberg likt värsta Hans Scheike)
Leksandsfärjan-sekten
Osv
Det låter inte som #ettleksandsif - mer som Leksands idrottsfalanger.
Detta bottnar väl i en generationsväxling någonstans. Det känns som att ingen grupp verkar jobba konstruktivt mot någon form av enighet.

Vet du om de menar att ”FB-sekten” är någon speciell grupp på fb, eller är det bara allmänna leksingar på fb?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 18 feb 2024, 10:03 Då har vi alltså:
FB-sekten
Twitter- eller X-sekten
Masugnen-sekten (där Ramizier piskar upp far och son Karlberg likt värsta Hans Scheike)
Leksandsfärjan-sekten
Osv
Det låter inte som #ettleksandsif - mer som Leksands idrottsfalanger.
Osv är ju bland annat den 30 år äldre supportergruppen
https://leksandsifssupporterklubb.se/om-foreningen/

Som väl delvis stod med ena benet i andra ringhörna gentemot Superstars i styrelsehärvan.

Eller räknas de som tillräckligt gamla för att använda FB?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Fjodor »

Sekter? Ja det kan man nog säga finnas inom allt i dagens samhälle. Man kan vräka ur sig precis vad som helst och sedan fås bekräftelse från någon med samma åsikt. För naturligtvis tas inte eventuella invändningar från andra in som inte bekräftar den egna åsikten.

Jag är inte bättre själv, försöker respektera andras åsikter men går igång när det ska hittas särskilda hackkycklingar som med envishet (som nästan är imponerande) anses vara orsaken till de för tillfället svaga resultaten.

Sedan tycker jag att den loosermentalitet som spelare, ledare och förening alltid blir påklistrade när det går dåligt är betydligt större hos många supportrar. Vill man bara hitta historiska fakta som bevis på att något aldrig kan bli annorlunda, så är det i mina ögon loosermentalitet av stora mått.

Vad gäller stämning/stöd på matcherna så är min personliga åsikt att den är betydligt bättre på bortamatcher. Vet inte varför, men tror själv att beror på att där körs ofta de enklare ramsorna och utan ett monotont mässande ackompanjerat av sövande trumljud. Ibland känns det som klacken i Tegera mer mässar på med ramsor om sig själva än att försöka få med sig hela arenan.

Se där, nu har jag själv visat att jag som alla andra med en dåres envishet kör på med min sanning om varför det går åt helvete på hemmaplan. En sövande trumma och en mässande klack. Om de börjar sjunga hatramsor är det inget jag ställer mig bakom, men det vore onekligen något nytt och det var det väl länge sedan man hörde?
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Uffe88 »

Aggeman skrev: sön 18 feb 2024, 12:42
Sniper skrev: sön 18 feb 2024, 10:03 Då har vi alltså:
FB-sekten
Twitter- eller X-sekten
Masugnen-sekten (där Ramizier piskar upp far och son Karlberg likt värsta Hans Scheike)
Leksandsfärjan-sekten
Osv
Det låter inte som #ettleksandsif - mer som Leksands idrottsfalanger.
Detta bottnar väl i en generationsväxling någonstans. Det känns som att ingen grupp verkar jobba konstruktivt mot någon form av enighet.

Vet du om de menar att ”FB-sekten” är någon speciell grupp på fb, eller är det bara allmänna leksingar på fb?
Borde vara "Lif-silly" gruppen för där rör det sig många LTJD där all typ av negativ kritik typ är förbjudet.

Tycker personligen att vi supportar är en stor anledning till den här losermentaliteten.

Ta bara blåvita krigares senaste inlägg på FB : "Hellre kris i mitten av tabellen än i botten..." seriöst vad är det för inlägg?

När ska dessa människor på riktigt börja kräva mer än att nöja sig med att vi inte åkte ur? Hur många år till?

Hade vi haft en lika låg budget som IKO så hade jag inte sagt något men med den budgeten så är det riktigt svagt om du inte når en kvart, semi borde gälla för att bli godkänd.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Klas »

Aggeman skrev: sön 18 feb 2024, 12:42
Sniper skrev: sön 18 feb 2024, 10:03 Då har vi alltså:
FB-sekten
Twitter- eller X-sekten
Masugnen-sekten (där Ramizier piskar upp far och son Karlberg likt värsta Hans Scheike)
Leksandsfärjan-sekten
Osv
Det låter inte som #ettleksandsif - mer som Leksands idrottsfalanger.
Detta bottnar väl i en generationsväxling någonstans. Det känns som att ingen grupp verkar jobba konstruktivt mot någon form av enighet.

Vet du om de menar att ”FB-sekten” är någon speciell grupp på fb, eller är det bara allmänna leksingar på fb?
Allt verkar handla om att vara störst starkast och låta mest nu för tiden. Kollar man tonläget på X när dessa klackprofiler skriver så är det inte jättemycket utrymme för samförstånd och enighet.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: sön 18 feb 2024, 12:42
Sniper skrev: sön 18 feb 2024, 10:03 Då har vi alltså:
FB-sekten
Twitter- eller X-sekten
Masugnen-sekten (där Ramizier piskar upp far och son Karlberg likt värsta Hans Scheike)
Leksandsfärjan-sekten
Osv
Det låter inte som #ettleksandsif - mer som Leksands idrottsfalanger.
Detta bottnar väl i en generationsväxling någonstans. Det känns som att ingen grupp verkar jobba konstruktivt mot någon form av enighet.

Vet du om de menar att ”FB-sekten” är någon speciell grupp på fb, eller är det bara allmänna leksingar på fb?
Ingen aning, Aggeman. Hade aldrig hört epitetet förrän klackledaren introducerade det för mig igår. Idag verkar han trött på alltihop:
Per Gidlund Montèn
@Gidmon
Har nog aldrig haft mer seriösa tankar på att sätta mig på sittplats än idag
https://twitter.com/Gidmon/status/1759173415452262722
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Wittgenstein »

Nu kanske det blir lite off topic, men när vi ändå pratar klack, så kanske det ändå är närliggande. Har det inte länge funnits en viss övertro på stämning och attraktionskraft? Jag tänker på det när jag läser detta: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -spela-for LIF är inte topp fem som spelarnas egna önskeklubb och arenan (och antar jag stämningen) lockar inte till toppbetyg hos spelarna. Det blev kanske ytterligare tydligt i Aftonbladet-inslaget där man fick följa Challe Berglund i en tisdagsmatch mot Skellefteå. Nere från bänken såg det halvtomt, närmast öde, ut och klacken tycktes mest köra sitt sedvanliga monotoma mässande. Inte utan att man förstår att man som spelare ibland kan ha lite svårt att tända till.

Men många leksingar tycks leva i tron att stämning och tryck är på topp och att var och varannan hockeyspelare drömmer om att dra på sig den blåvita tröjan. Kanske är det en övertro på det egna som många supportrar dras med, oavsett lag.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Aggeman »

Uffe88 skrev: sön 18 feb 2024, 14:13 Tycker personligen att vi supportar är en stor anledning till den här losermentaliteten.

Ta bara blåvita krigares senaste inlägg på FB : "Hellre kris i mitten av tabellen än i botten..." seriöst vad är det för inlägg?

När ska dessa människor på riktigt börja kräva mer än att nöja sig med att vi inte åkte ur? Hur många år till?
Ja visst måste vi kunna ställa högre krav. Blev vittne till en situation på norra igår då några valde att uttrycka sitt missnöje mot spelarna efter period 2, varpå en individ irriterar skällde på den frustrerade skaran och menade att vi måste heja, stötta och vara positiva istället.

Det är klart att man vill se resultat när Leksands IF tar upp så mycket tid och energi av ens liv. Då menar jag att ett visat missnöje är den sundaste reaktionen när det går emot, vi är liksom ingen underdog längre. Visas det känslor på läktaren kanske det kan smitta av sig på isen också. När jag säger visa missnöje och känslor menar jag inte att skrika ”horunge”.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Wittgenstein »

https://twitter.com/MPoromaa/status/175 ... xpGzw&s=19
Upplevelse Leksand i Tegera i går.
1-6.
5800 på läktarna enligt statistiken.
Var max 4800.
På en sen lördagsmatch.

Tror Leksand mår bäst av att spela i allsvenskan
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.