Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Jag vill ha också ha Lodin - men vill Lodin tillbaka till Leksand?
– Skulle det inte bli som jag tänkt mig här borta, då är det inget snack om saken. Timrå är det enda laget i Sverige för mig, säger Lodin till Sundsvalls Tidning.
– Det finns bara ett lag där hemma för mig. Skulle det inte bli som jag tänkt mig här borta, att jag då vill vända hem till Sverige och det finns plats i Timrå för mig... Då är det inget snack om saken. Det finns inget annat lag i Sverige jag skulle tänka mig att spela i.
https://hockeysverige.se/2022/10/10/vik ... ge-for-mig
"Vi gillar Viktor men Viktor gillar inte oss".
- Tjomme -
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Aggeman »

Klart Lodin ser spetsig ut, men i Leksand finns det redan mycket spets. Vi är behov av en fysisk och hårt jobbande spelare som i den bästa ut av världar har en viss näsa för målet. Puckbärande lirare har vi gott om.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Gösen »

I en annan del av Florida kämpar Ludvig Åberg vidare med god chans på topp fem vilket skulle betala sig med 10 miljoner för helgens arbete. Segraren mottar en check på motsvarande ett SHL-lags TV rättighetsintäkter på ca 45 miljoner.

I en annan del av USA har den japanska baseballspelaren Shohei Ohtani skrivit ett 10-års kontrakt värt 7,3 miljarder med Dodgers. Dvs. 730 miljoner kr / år som efter avdragna fickpengar på 20 miljoner om året betalas ut i en klumpsumma när han år 2034 pensionerar sig. Kasta en vit boll är bättre än att slå på en vit boll om man skulle behöva mycket pengar på kort tid. Göra sig besväret att spela hockey med blodsmak, svett och utslitna kroppar däremot får närmast betraktas som ett nutida gladiatorspel utfört av trälar som utför sin plikt mot mat, husrum och minimalt med fickpengar.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: sön 17 mar 2024, 21:51 I en annan del av Florida kämpar Ludvig Åberg vidare med god chans på topp fem vilket skulle betala sig med 10 miljoner för helgens arbete. Segraren mottar en check på motsvarande ett SHL-lags TV rättighetsintäkter på ca 45 miljoner.

I en annan del av USA har den japanska baseballspelaren Shohei Ohtani skrivit ett 10-års kontrakt värt 7,3 miljarder med Dodgers. Dvs. 730 miljoner kr / år som efter avdragna fickpengar på 20 miljoner om året betalas ut i en klumpsumma när han år 2034 pensionerar sig. Kasta en vit boll är bättre än att slå på en vit boll om man skulle behöva mycket pengar på kort tid. Göra sig besväret att spela hockey med blodsmak, svett och utslitna kroppar däremot får närmast betraktas som ett nutida gladiatorspel utfört av trälar som utför sin plikt mot mat, husrum och minimalt med fickpengar.
Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Ångest och fans som konfronterar spelarna efter förlust? Inte i Oskarshamn.
Johannes Salmonsson är också i sitt esse under kvalspelet. Det är i de här matcherna som veteranen är som bäst och han trivs också med situationen trots det utsatta läget som råder av att spela för sin överlevnad.
– Det är roligt, man har gått och väntat på det här nu. Det är faktiskt riktigt roliga matcher att spela tycker jag. Det blir lite konstigt och det här ska man ju nästan inte säga men man blir lite glad över att det blir minst en match till. Det är så jag ser på det och jag tycker bara att det är kul. Förhoppningsvis kan man vara med och bidra lite framåt här och göra något mål också.
(...)
Hur vill ni att det ska bli nu när ni har hemmaplan?
– Jag hoppas att vi kan spela mer som vi gjorde i första matchen och dra nytta av publiken som vi har i ryggen. De har verkligen ställt upp och stöttat oss även om vi vetat att vi ska kvala ganska länge.
– De har supportat oss ändå och kommit fram och peppat när man är och handlar, det är väldigt fina supportrar i Oskarshamn. Vi vill spela för dem och ge dem några härliga matcher och vinna för dem.
https://hockeysverige.se/2024/03/17/joh ... udet-kallt
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av bjernagris »

Tre raka förluster och sist i SHL.
Då valde några Oskarshamns-supportrar att visa sitt missnöje genom att sätta upp en banderoll på ståplatsläktaren.
Budskapet? ”Visa hjärta eller dra.”
https://hockeynews.se/nyheter/fansens-k ... rt-budskap
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Bild
Tentafusk, eldsvådor, sprithippor och våldtäktsförsök i internatmelodram där luttrad lektor tampas med kusligt manipulativ överklassyngling som letar "sexiga babes" och smider djävulsk plan mot skolans ljus.
https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/ite ... t-the-film
Vad är ett rötägg?
De flesta känner nog till rötäggets vardagliga betydelse, men fågelvärlden är full av riktiga rötägg – det vill säga ett ”ägg som ruttnar i redet (o. aldrig kläckes)” (SAOB).
https://skof.se/vad-ar-ett-rotagg/
Rötägg: någon eller några som ruttnar ur i supporterledet.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Viktor Lodin har, efter en turbulent sommar, haft en succéstart på säsongen.
Nu var han tillbaka och vann mot moderklubben – framför hela familjen.
– Jag har själv stått här ute i klacken och hejat när jag var ung, säger 24-åringen.
https://www.dalademokraten.se/2023-10-2 ... g-ett-lugn
Säger han något mer om sitt förhållande till Leksand?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: mån 18 mar 2024, 10:25
Viktor Lodin har, efter en turbulent sommar, haft en succéstart på säsongen.
Nu var han tillbaka och vann mot moderklubben – framför hela familjen.
– Jag har själv stått här ute i klacken och hejat när jag var ung, säger 24-åringen.
https://www.dalademokraten.se/2023-10-2 ... g-ett-lugn
Säger han något mer om sitt förhållande till Leksand?
-Förutom det lag jag spelar i, så är det såklart Leksand jag håller närmast hjärtat. Jag har själv stått här ute i klacken och hejat när jag var ung. Det är alltid kul att komma hit med bra stämning i arenan, Leksand har ju magiska fans.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av bjernagris »

Det är en ren gissning från min sida men eftersom Lodin hamnat i klammeri med rättvisan inte en utan två gånger under sin tid i Timrå tror jag att han bränt sina broar där.

Nu har ju Lodin kontrakt över nästa säsong så en eventuell återkomst till Leksand förutsätter att Oskarshamn degraderas, men utifrån vad jag sett i kvalmatcherna verkar han vara en power forward som spelar med tyngd och intensitet. Jag tror han skulle balansera upp vår anfallssida bra eftersom vi har skills så det räcker och blir över. Tror han skulle kunna passa bra som trafikkon framför mål i PP också, det är något jag anser att vi verkligen saknar i år.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: mån 18 mar 2024, 10:46
Sniper skrev: mån 18 mar 2024, 10:25
Viktor Lodin har, efter en turbulent sommar, haft en succéstart på säsongen.
Nu var han tillbaka och vann mot moderklubben – framför hela familjen.
– Jag har själv stått här ute i klacken och hejat när jag var ung, säger 24-åringen.
https://www.dalademokraten.se/2023-10-2 ... g-ett-lugn
Säger han något mer om sitt förhållande till Leksand?
-Förutom det lag jag spelar i, så är det såklart Leksand jag håller närmast hjärtat. Jag har själv stått här ute i klacken och hejat när jag var ung. Det är alltid kul att komma hit med bra stämning i arenan, Leksand har ju magiska fans.
Ja men då så.
"Jag gillar Leksand men gillar Leksand mig?"

* * *

Jag kommer sällan in på LIF Silly (varken via adressfältet eller Google) men häromdagen såg jag en ny post där en medlem frågade om det finns någon mer i Timrå vi kan värva förutom finnarna. Han som driver sidan skrev då:
Vilka finnar? :o
Men det här ska inte handla om en administratör utan koll, utan frågan som ställdes. Spontant tänkte jag nej. Såvida man inte ser Lodin som halvt timråit. Det verkar en del Timrå-supportrar göra och vill se honom i laget igen (källa: Hockeysnack). Så kanske det finns en timråit-ish av intresse förutom finnarna.

Men som sagt: Ska han överhuvudtaget bli aktuell måste Oskarshamn åka ur. Visst skulle jag kunna offra mina IKO-sympatier i kvalet om det fanns uppgifter om ett ömsesidigt intresse mellan Lodin och Leksand. Men nu finns inga sådana uppgifter. Så jag fortsätter hålla på Oskarshamn.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Gösen »

Wherever I lay my hat.
Gäller att se om sitt eget hus i god tid innan vintern.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Först dåliga nyheter för Linköping (Högberg) och nu dåliga för Oskarshamn:
I kväll väntar rond tre – första mötet i Oskarshamn – och hemmalaget har drabbats av ett tungt avbräck.

Hockeynews kan avslöja att Langhamer inte kommer till spel.

Enligt uppgifter har burväktaren lämnat Sverige och flygit hem till Tjeckien av privata skäl.

Hockeynews har varit i kontakt med Robert Spalenka, Langhamers agent, som säger:

– Det är privata angelägenheter. Jag har ingen tillåtelse att uttala mig om det här.
https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-k ... at-sverige
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

"Tio minuter en kvart" till nedsläpp https://www.facebook.com/pizzeriaviktor ... 110401042/
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kval 2024: HV71 - Oskarshamn

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: ons 20 mar 2024, 19:17 "Tio minuter en kvart" till nedsläpp https://www.facebook.com/pizzeriaviktor ... 110401042/
Oxfilepizza? Även det en macka med oxfile.
Här med vita dukar.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.