2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 4-2

Matchtrådar för alla matcher.
Lampa

Re: 2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av Lampa »

Vilka jävla chanser.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Dålig match. Ett försök sista 6, men annars…?
Deprimerande.

Challe ser riktigt förbannad ut i intervjun. Bra.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Det är våra tre små forwards som håller uppe den offensiv som finns, Lang, Kloos o Karlberg. Och Elvenes. Annars är det för slätstruket o dåligt.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Det var en dålig match från vår sida men jag är ändå imponerad hur killarna tog sig samman och körde intill slutet. Med så många tongivande spelare borta är det ändå godkänt.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
CMB

Re: 2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 4-2

Inlägg av CMB »

Oavsett hur LIF har spelat ikväll så kan de i alla fall inte varit sämre än Telenor.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

"sista 10 när vi bestämmer oss för att gå för det", säger challe.

MEN. VA. FAN. VARFÖR.

GÅR MAN INTE FÖR SEGER I MATHCERNA FÖRENS DET ÄR 10 MIN KVAR OCH MAN LIGGER UNDER MED 3 MÅL??

INGEN vill se den här skiten. Därför är det tomt på läktarna i Tegera.
Eastis

Inlägg av Eastis »

Förundras över hur loj och mjuk Hrivik är, det har varit än mer tydligt de senaste matcherna. Verennau lite samma sak men tycker han stundvis kan blixtra till. Jag ser fortfarande inte att Rindell platsar i laget. Blir patetiskt när vi toppar laget med dessa svaga kort istället för att köra med dom som levererar - Kloos, Lang, Karlberg.

En svag insats från början.
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Om jag fick bestämma så skulle jag riva kontraktet med Hrivik och sätta in Altörn på hans plats.
Sen ska mackan upp i hierarkin.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Svag matchplan. Laget står i startblocken nästan hela matchen och får inte sticka iväg förens sista 10. Det var raka motsatsen till den frejdiga och hafsiga hockeyn i Timrå. Något där emellan är att önska. När Linköping ställer i mittzon bör vi hitta andra vägar att komma ner i offensiv zon. Hitta en klubba, någon styr ner och spelare kommer med fart. Det såg väldigt omständigt och fantasilöst ut idag.

bender skrev: Igår, 20:50 VAD ser ni hos Hrivik? Ni som säger att han försöker ju iaf, eller han gör mycket bra utan pucken? Jag ser bara att han har puckkontroll som en div2-spelare. Det har han haft hela säsongen, och förra. Nästan som han är rädd för pucken.
Han vårdar pucken, är stark på pucken och han har bra blick. Det är några delar som syntes från honom idag. Sen var han inte speciellt bra idag. Jag tyckte han var usel i lördags. Men jag tycker att enskilda prestationer ska värderas likvärdigt oavsett vilket lönekuvert man har. Trots att han är överbetalda kan majoriteten av spelarna i laget inte göra vissa aktioner som han kan.
Senast redigerad av Aggeman den tor 21 nov 2024, 21:34, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Eastis skrev: Igår, 21:25 Förundras över hur loj och mjuk Hrivik är, det har varit än mer tydligt de senaste matcherna. Verennau lite samma sak men tycker han stundvis kan blixtra till. Jag ser fortfarande inte att Rindell platsar i laget. Blir patetiskt när vi toppar laget med dessa svaga kort istället för att köra med dom som levererar - Kloos, Lang, Karlberg.

En svag insats från början.
Det här förstår jag inte? Vi körde väl mkt med Kloos, Karlberg o Lang? De kan ju inte spela non-stop o med så få forwards så måste väl även Hrivik o Max spela? Eller har jag missat nåt?

Håller faktiskt inte med om Rindell heller. Om vi bara vill ha alibi backar som slår sidledspass så visst. Men han är en av få backar som försöker spela snabbt o rakt. Visst blir det lite missar ibland, men de ser jag även hos flera av de andra backarna. Rindell har växt från en dålig säsongsstart o förhoppningsvis växer han ännu mer så att vi kan få riktig nytta av honom.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Aggeman skrev: Igår, 21:30 Svag matchplan. Laget står i startblocken nästan hela matchen och får inte sticka iväg förens sista 10. Det var raka motsatsen till den frejdiga och hafsiga hockeyn i Timrå. Något där emellan är att önska. När Linköping ställer i mittzon bör vi hitta andra vägar att komma ner i offensiv zon. Hitta en klubba, någon styr ner och spelare kommer med fart. Det såg väldigt omständigt och fantasilöst ut idag.

bender skrev: Igår, 20:50 VAD ser ni hos Hrivik? Ni som säger att han försöker ju iaf, eller han gör mycket bra utan pucken? Jag ser bara att han har puckkontroll som en div2-spelare. Det har han haft hela säsongen, och förra. Nästan som han är rädd för pucken.
Han vårdar pucken, är stark på pucken och han har bra blick. Det är några delar som syntes från honom idag. Sen var han inte speciellt bra på något sätt. Jag tyckte han var usel i lördags. Men jag tycker att enskilda prestationer ska värderas likvärdigt oavsett vilket lönekuvert man har. Trots att han är överbetalda kan majoriteten av spelarna i laget inte göra vissa aktioner som han kan.
Du skojar? Herregud han är ljusår från första säsongen. DÅ va han stark på pucken, helt orimligt stark. I den här matchen (och hela säsongen) förlorar han närkamperna. Han blir bara flyttad på av motståndare, både vid sarg och ute på plan. Det var tvärt om första säsongen. Han har dessutom fullständigt horribel puckkontroll. Ja, han ser säkert isen, och var tredje match eller så får han iväg en snygg passning, men.. Har vi inte större krav än så på så från en spelare med Hriviks kuvert?
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

svepet skrev: Igår, 20:57 Hellberg kallas tillbaks förutsätter jag.
Yay. Berätta på lördag om det är någon som ser honom på isen.
svepet skrev: Igår, 21:33 Håller faktiskt inte med om Rindell heller. Om vi bara vill ha alibi backar som slår sidledspass så visst. Men han är en av få backar som försöker spela snabbt o rakt. Visst blir det lite missar ibland, men de ser jag även hos flera av de andra backarna. Rindell har växt från en dålig säsongsstart o förhoppningsvis växer han ännu mer så att vi kan få riktig nytta av honom.
Gillade hans aura idag. Ett driv i spelet istället för ängslighet.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

En skitmatch där det obegripligt nog till slut var nära med Kloos underbara uppåkning. Bland forwards var det förutom Kloos rätt tunn insats rakt igenom.

Många gnäller på Rindell, men jag gillar att han försöker. Dessutom slår han passningar i anfallszon med helt perfekt hastighet för direktskott. Problemet är att den som får passningen inte skjuter slagskott på uppläggen utan antingen suger in pucken, passar någon annan eller drar ett dragskott över/utanför eller i magplattan. Vore kul om någon medspelare kunde sätta upp Rindell för direktskott, misstänker att det skulle vara bättre.

Bäst idag, igen, utan konkurrens Hellsten + dotterns inlevelse fångad i slow motion på TV.

Sämst: Förutom leksands insats första 50 min., Broc Little. Jag tål inte karln, är en jäkla filmare som alltid kommer undan med det. Tror inte jag hakat upp mig på en spelare så mycket sedan Ove Molin spelade. Jag kräks.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Aggeman skrev: Igår, 21:30 Svag matchplan. Laget står i startblocken nästan hela matchen och får inte sticka iväg förens sista 10. Det var raka motsatsen till den frejdiga och hafsiga hockeyn i Timrå. Något där emellan är att önska. När Linköping ställer i mittzon bör vi hitta andra vägar att komma ner i offensiv zon. Hitta en klubba, någon styr ner och spelare kommer med fart. Det såg väldigt omständigt och fantasilöst ut idag.

Han vårdar pucken, är stark på pucken och han har bra blick. Det är några delar som syntes från honom idag. Sen var han inte speciellt bra idag. Jag tyckte han var usel i lördags. Men jag tycker att enskilda prestationer ska värderas likvärdigt oavsett vilket lönekuvert man har. Trots att han är överbetalda kan majoriteten av spelarna i laget inte göra vissa aktioner som han kan.
Bryt kontraktet och in med Altörn på den platsen.
Sen är faktiskt Veronneau och Vejdemo next.
Vi har så bra juniorer i år i j20.
Skellefteå har inte det och jag tror sheleftyou kommer få det tufft nästa år då de inte har samma återväxt.
Bemström måste bli headcoach nästa år, så har vi ett PP.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Var ser man presskonferensen?
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.