- Jag ser att Gösen inlett dagen med att posta i sillytråden. En oroväckande glidning bort från maten.
- DN-insändaren i föregående inlägg i denna tråd har ju rubriken "Mathat". Det skulle också kunna vara rubriken på nästa tråd Wittgenstein startar.
Mathörnan
-
Re: Mathörnan
Sniper skrev: ons 28 maj 2025, 07:46 - Jag ser att Gösen inlett dagen med att posta i sillytråden. En oroväckande glidning bort från maten.
- DN-insändaren i föregående inlägg i denna tråd har ju rubriken "Mathat". Det skulle också kunna vara rubriken på nästa tråd Wittgenstein startar.

En till fiaskotråd??
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
Just Zackrisson som var anledningen till morgonens utsvävning har ju en stark koppling till mat i allmänhet och korv i synnerhet.
https://www.siljannews.se/leksand/ett-k ... -stamning/
Just det där konceptet blev lika mycket succe som Bingos trådstarter. Men det är bara att fortsätta försöka. Plötsligt händer det.
Kanske får han det inskrivet i ett nytt kontrakt att optionen blir att ansvara över korvförsäljningen i arenan efter hockey-karriären. Meriter finns i vart fall på CV:t. Bara en sån sak. Inte många spelare som ens har ett CV utanför hockeyn nuförtiden.
https://www.siljannews.se/leksand/ett-k ... -stamning/
Just det där konceptet blev lika mycket succe som Bingos trådstarter. Men det är bara att fortsätta försöka. Plötsligt händer det.
Kanske får han det inskrivet i ett nytt kontrakt att optionen blir att ansvara över korvförsäljningen i arenan efter hockey-karriären. Meriter finns i vart fall på CV:t. Bara en sån sak. Inte många spelare som ens har ett CV utanför hockeyn nuförtiden.
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
- Intendent
Inte ens vår frånvarande vän (Senast aktiv: Igår, 23:35) kan fnysa åt det korvinlägget. Lagkaptenen själv i centrum!
-
- Intendent
Efter att idag läst intervjun med The Moose i mediatråden sprang jag faktiskt på älgkorv. Stensåkra. 25 kr (annars runt 60). Köpte ett paket samt hjortkorv. De hade vilttema (och även kantarellkorv ingick men den har jag testat förr).
Så du är tillbaka in i värmen - värmen från stekpannan.
-
- Intendent
Efter senaste dagarnas eskalering har matredaktionen haft en förtvivlad Wittgenstein i luren
men skyll på Tjomme, skyll på människorna som ställt till det med ekonomin så Tjomme inte obekymrat kan damma upp värvningar.
Resultatet blir pizzarecensioner istället för sportsliga nyheter. Idag en annorlunda recension där ägaren får en andra chans:
men skyll på Tjomme, skyll på människorna som ställt till det med ekonomin så Tjomme inte obekymrat kan damma upp värvningar.
Resultatet blir pizzarecensioner istället för sportsliga nyheter. Idag en annorlunda recension där ägaren får en andra chans:
-
Undra om amerikaner skulle uppskatta arenans knäckepizza? Där snackar vi stiff botten.Sniper skrev: fre 30 maj 2025, 11:30 Efter senaste dagarnas eskalering har matredaktionen haft en förtvivlad Wittgenstein i luren
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
Jag åt en riktigt god älgkorv på St1-macken i Ed i Dalsland i höstas. Igår åt jag en varmkorv i Mora och tänkte på August Berg.Sniper skrev: tor 29 maj 2025, 19:45Efter att idag läst intervjun med The Moose i mediatråden sprang jag faktiskt på älgkorv. Stensåkra. 25 kr (annars runt 60). Köpte ett paket samt hjortkorv. De hade vilttema (och även kantarellkorv ingick men den har jag testat förr).
Så du är tillbaka in i värmen - värmen från stekpannan.
-
- Intendent
Kände att det var lite fegt och fantasilöst att bara stoppa älgkorven i ett korvbröd så jag gjorde helt sonika en pytt! Älgkorv, färska champinjoner, lök, potatis och pannbiffsbitar (i Flashbacks pytt i panna-tråd föreslogs rester av köttfärslimpa, men varifrån ska jag få köttfärslimpa - jag har ingen fru som heter Anna-Greta eller Eivor).
-
- Intendent
Ni ska väl ha något att dricka till maten också:
->
Tennent's Lager (1975) https://www.cannyscot.com/

Tennent's Lager (1975) https://www.cannyscot.com/
-
- Intendent
Pizzaugn på köpet.
Just nu ingår en pizzaugn värde 1299:-, när du köper Samsung Galaxy S25 med 30 eller 100GB.
https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/ ... 5368&dp=36