LIF och SDHL
-
- Intendent
Re: LIF och SDHL
Jag hade möjlighet att se större delen av fjärde perioden och Leksand hade hetaste chansen - ett friläge.
I övrigt kan jag rapportera om en röststark karl på läktaren. "JÄVLA FEGISDOMARE", skrek han när domarna kvittade utvisning.
I övrigt kan jag rapportera om en röststark karl på läktaren. "JÄVLA FEGISDOMARE", skrek han när domarna kvittade utvisning.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
- Intendent
Färjestadsspelare bryter in från kanten och på något sätt letar sig pucken in (man trodde LIF-målvakten blockerat pucken). 1-1 i matcher, tredje avgörande imorgon.
-
Det är kul när folk inte tänker sig för när dom sitter under kameran.Sniper skrev: lör 01 mar 2025, 15:11
Lat Värmlänning
-
- Intendent
Hur ser ekonomin kring damlaget ut? Vad skulle degradering betyda för föreningen? Satsa för att genast gå upp kan väl inte komma på fråga utan det blir hemvävt och långsiktigt?
Åker de då ur? Det är mitt tips. Inte för att de är sämre än Färjestad (de är heller inte bättre) utan för att de är skärrade och Färjestad bara hungriga. Mycket hungriga.
Åker de då ur? Det är mitt tips. Inte för att de är sämre än Färjestad (de är heller inte bättre) utan för att de är skärrade och Färjestad bara hungriga. Mycket hungriga.
-
14:00.Sniper skrev: sön 02 mar 2025, 09:20 Hur ser ekonomin kring damlaget ut? Vad skulle degradering betyda för föreningen? Satsa för att genast gå upp kan väl inte komma på fråga utan det blir hemvävt och långsiktigt?
Kanske dags att avlägga sitt första besök på en SDHL match. Inte för att andra hockeyformer än LIFs A-lag herrar intresserar mig utan mer av samma anledning som man går på begravningar. Eller bröllop om man hellre vill. Plikten kallar liksom.
Eller så tar man söndag och somnar i soffan framför formel1 (finns det fortfarande?) vi får se.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Klart du ska dit Gösen! Jag är min vana trogen optimist, LIF vinner med 3 - 1!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
-
- Intendent
Jaså, min favorit har gjort mål. Den lilla högerfattade snidaren Lillian. En annan jag gillar är #10 Kiira Yrjänen.
* * *
Leksand har sannerligen bud på mer. Särskilt när de två nämnda är inne och snurrar tillsammans.
* * *
Och bara för det kvitterar Färjestad, helt ologiskt. Friläge och högt backhandavslut.
* * *
Av det jag sett - andra halvan av första - tar sig Leksand snabbare till anfallszon än i föregående matcher. Kommer sedan lättare till avslut. Färjestad har inte haft någonting förutom friläget.
* * *
Leksand har sannerligen bud på mer. Särskilt när de två nämnda är inne och snurrar tillsammans.
* * *
Och bara för det kvitterar Färjestad, helt ologiskt. Friläge och högt backhandavslut.
* * *
Av det jag sett - andra halvan av första - tar sig Leksand snabbare till anfallszon än i föregående matcher. Kommer sedan lättare till avslut. Färjestad har inte haft någonting förutom friläget.
-
Visst är det fördel oss. Men det hade även grabbarna igår så det gäller att sätta lägena.
Lat Värmlänning
-
- Intendent
- LIF-spelare (Radova?) låg kvar på isen efter incident framför FBK-kassen. Fick sedan ledas av.
- 1-1 efter två perioder, men borde ha varit minst 3-1. Vilket skottstatistiken visar (40-19).
- Hade förväntat mig en annan matchbild. Leksand har dock bestämt sig för att greja detta. Vad som kan bli deras fall är ineffektiviteten.
- 1-1 efter två perioder, men borde ha varit minst 3-1. Vilket skottstatistiken visar (40-19).
- Hade förväntat mig en annan matchbild. Leksand har dock bestämt sig för att greja detta. Vad som kan bli deras fall är ineffektiviteten.
-
- Intendent
Dominansen har fortsatt i tredje, men...ineffektiviteten.
Går vi mot förlängningsavgörande igen?
* * *
Oerhörd FBK-chans. De gröna jublar för mål men domaren friar. Pucken är inte över linjen.
Går vi mot förlängningsavgörande igen?
* * *
Oerhörd FBK-chans. De gröna jublar för mål men domaren friar. Pucken är inte över linjen.
-
Men det ser ut som färjestad har bättre ork, många ser väldigt sega ur.
Lat Värmlänning
-
- Intendent
Efter att ha trampat på bra en hel match utan att få betalt. Till sist började orken tryta och Färjestad gick för avgörande sista minuterna.Leksing i vargaland skrev: sön 02 mar 2025, 15:59 Men det ser ut som färjestad har bättre ork, många ser väldigt sega ur.
-
Sonen tjatade om att åka upp så, var bara att lägga manken till 
Det jag märker direkt vid första nedsläpp är inställningen som skiljer sig mellan lagen. Måljublet vid kvitteringen lät som att de hade vunnit SM-guld. Visst, det var måljubel vid 1-0 men laget har å andra sidan en ligatillhörighet att förlora. FBK har allt att vinna.
Strax nedsläpp, kom igen och täpp till Sola i Karlsta’-gänget.
Det jag märker direkt vid första nedsläpp är inställningen som skiljer sig mellan lagen. Måljublet vid kvitteringen lät som att de hade vunnit SM-guld. Visst, det var måljubel vid 1-0 men laget har å andra sidan en ligatillhörighet att förlora. FBK har allt att vinna.
Strax nedsläpp, kom igen och täpp till Sola i Karlsta’-gänget.
-
- Intendent
LIF-skott från blå som tar klockrent i stolpen? Målvakten helt borta.