2023-12-07 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda 1-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-12-07 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda 1-2

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: fre 08 dec 2023, 12:10
Sundsvalll skrev: fre 08 dec 2023, 10:45Sen funderar jag över vår defensiv skulle inte Prinz styra upp den men den har blivit sämre tycker jaag
Jag tycker den har sett bra ut även på sistone, bortsett matchen mot Oskarshamn. Växjömatchen spelade vi grymt bra defensivt, det var en vecka sen.
Håller med, defensiven är vårt minsta bekymmer sett över tiden sedan Prinz kom in...
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-12-07 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda 1-2

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: fre 08 dec 2023, 13:12
bjernagris skrev: fre 08 dec 2023, 12:10
Sundsvalll skrev: fre 08 dec 2023, 10:45Sen funderar jag över vår defensiv skulle inte Prinz styra upp den men den har blivit sämre tycker jaag
Jag tycker den har sett bra ut även på sistone, bortsett matchen mot Oskarshamn. Växjömatchen spelade vi grymt bra defensivt, det var en vecka sen.
Håller med, defensiven är vårt minsta bekymmer sett över tiden sedan Prinz kom in...
Jag tyckte vi började matchen riktigt bra, i två perioder. Men det som inte var bra att vi aldrig fick några lägen. Mest passa runt runt runt och efter några minuters runtpassande tog vi skott antingen rakt i blocken eller från snäva vinklar. Frölunda gjorde det bra i deras defensiv.
Tidigare har vi skapat mängder med öppna lägen. På slutet knappt några alls.
Kan de ha vänt efter att vi gjorde mål på allt mot Iko? Antagligen. Syndromet Vi tror och tycker vi är bättre än vi faktiskt är, slog åter till.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-12-07 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda 1-2

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: fre 08 dec 2023, 13:52 . Syndromet Vi tror och tycker vi är bättre än vi faktiskt är, slog åter till.
Kanske. Men jag tror snarare tvärtom. I förstakedjan fanns driv och vilja men som för hela laget fick man det inte att kugga i. Passen kom för sent. Eller för tidigt. Alltid en klubba emellan. Backarna fyllde på men det blev otajmat. Tycker definitivt inte att man åkte runt på en skridsko men man fick inte ihop det som ett kollektiv. Mycket soloåkningar som slutade i hörnen när passningsspelet inte fungerade.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2023-12-07 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda 1-2

Inlägg av CMB »

Wiborg skrev: fre 08 dec 2023, 13:12
bjernagris skrev: fre 08 dec 2023, 12:10
Sundsvalll skrev: fre 08 dec 2023, 10:45Sen funderar jag över vår defensiv skulle inte Prinz styra upp den men den har blivit sämre tycker jaag
Jag tycker den har sett bra ut även på sistone, bortsett matchen mot Oskarshamn. Växjömatchen spelade vi grymt bra defensivt, det var en vecka sen.
Håller med, defensiven är vårt minsta bekymmer sett över tiden sedan Prinz kom in...
Defensiven har väl inte varit något problem denna säsong? Eller förra? Eller förrförra? Eller ’insert valfritt rövarspråksord’? Problemet igår var stillastående avlastare längs sarg i alla zoner. Och att rälsen för spelet var lagd längs sargen. Runt runt. In i banan kors o tvärs för bövelen!

Skjut högt.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-12-07 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda 1-2

Inlägg av Sniper »

CMB skrev: fre 08 dec 2023, 16:46 Skjut högt.
Jag är tämligen övertygad om att en sökning på gamla forumet gett samma resultat som här - utropstecken efter search.php?keywords=skjut+h%C3%B6gt

Ett inställt utropstecken är inget bra tecken. Ett grundskott i tron och begynnande uppgivenhet?
Men kanske är det nu de konsekvent börjar skjuta högt, när vi halvt gett upp om ett anfallsspel på jämn och hög nivå, med pardonlösa avslut.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2023-12-07 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda 1-2

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: fre 08 dec 2023, 17:09
CMB skrev: fre 08 dec 2023, 16:46 Skjut högt.
Jag är tämligen övertygad om att en sökning på gamla forumet gett samma resultat som här - utropstecken efter search.php?keywords=skjut+h%C3%B6gt

Ett inställt utropstecken är inget bra tecken. Ett grundskott i tron och begynnande uppgivenhet?
Men kanske är det nu de konsekvent börjar skjuta högt, när vi halvt gett upp om ett anfallsspel på jämn och hög nivå, med pardonlösa avslut.
I detta fall så hade jag ju redan i inlägget gormat som en grinig gubbe så jag tyckte att det passade bra (min dåliga humor ni vet) med ett lugnt, sansat, och informativt skjut högt. :YMHUG:

Och utan något annat statistiskt underlag än känslan så upplever jag att frekvensen höga skott ökat samt även antal slagskott. Men så tyckte jag ju att Patrick White liknade Federov i sin skridskoåkning. Vilket jag fortfarande är orolig över att Fedorov ska få reda på… :-?? :mrgreen: