Pastis skrev: tor 15 maj 2025, 18:06
Digitala mötet: Just nu bara 177 anslutna, mer än 400 anmälda... Vi väntar fortfarande på starten...
Själv har jag försökt med teams I en halvtimme och nu är tålamodet slut efter flertalet återställande av lösenord och verifieringskoder och säkerhetskoder.
När jag äntligen trodde jag var klar fick jag ett meddelande att det på kort tid varit ovanligt hög aktivitet på mitt konto och att jag behövde återställa lösenordet.
Det enklaste är att använda en webbläsare där man inte är inloggad på något Microsoftkonto (eller ännu värre, ett M365-konto), då är det bara att ansluta som gäst.
Laddade ner appen.
Visste inte ens att jag hade ett Microsoft konto.
“You build your future, It isn’t handed to you.”
-Frank Underwood
Pastis skrev: tor 15 maj 2025, 19:13
"Vi saknar 2-3 forwards i dagsläget."
Vad menar man med detta?
Vi har just nu 10 forwards. Ska vi klara oss på 12-13 forwards. Låter ju orimligt. Menar de att resten ska fyllas på med juniorer eller har man räknat med Zacke och sen ska ytterligare 2-3 in eller är det någon annan som är klar men inte blivit offentlig än. Har för mig att Tjomme sa i någon intervju för ett tag sen att vi troligtvis kommer köra på 14 forwards och då borde det vara 4 som ska in.
Catami skrev: tor 15 maj 2025, 22:24
65 miljoner sign off på 5år... Så galet att jag inte ens tror på det.
Herregud. Man framstår ju som en kvalificerad redovisnings-expert när man funderar på de snillen som skött LIF’s ekonomi under senare år.
Jag kanske ska ringa Finax och beställa den där Porschen jag inte behöver i alla fall….?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Vad menar man med detta?
Vi har just nu 10 forwards. Ska vi klara oss på 12-13 forwards. Låter ju orimligt. Menar de att resten ska fyllas på med juniorer eller har man räknat med Zacke och sen ska ytterligare 2-3 in eller är det någon annan som är klar men inte blivit offentlig än. Har för mig att Tjomme sa i någon intervju för ett tag sen att vi troligtvis kommer köra på 14 forwards och då borde det vara 4 som ska in.
Man kanske i princip har klart med 1 eller 2 och det fattas 2-3 till? Citatet med "2-3" kommer från Johan Hedberg under mötet.
Vad menar man med detta?
Tycker du?
Jag tycker det låter rimligt i ett läge där vi ska banta ner truppen med 13,5 miljoner. Stärk upp centerlinjen med stabila spelare och fyll på och prova fram morgondagens spelare. Utbilda inför kommande säsong.
-Frank Underwood
Vad menar man med detta?
Tycker du?
Jag tycker det låter rimligt i ett läge där vi ska banta ner truppen med 13,5 miljoner. Stärk upp centerlinjen med stabila spelare och fyll på och prova fram morgondagens spelare. Utbilda inför kommande säsong.
Problemet med SHL är att det knappt finns utrymme att utbilda, går man för hårt på den linjen så spelar man i AS nästa säsong. Jag gillar dock tanken på att ha utvecklingsbara spelare med potential i truppen, men det finns som sagt inte utrymme för så många av den sorten OM man inte samtidigt har råd med fler spelare än normalt i truppen
Samtidigt hade Skellefteå under många år tre platser öppna för egna produkter i varje match.
Ska man långsiktigt få en hållbar ekonomi så är det nog lättaste vägen att vandra. Några av dem duger ju åt NHL lagen bara nått år senare.
-Frank Underwood
Catami skrev: tor 15 maj 2025, 22:24
65 miljoner sign off på 5år... Så galet att jag inte ens tror på det.
Herregud. Man framstår ju som en kvalificerad redovisnings-expert när man funderar på de snillen som skött LIF’s ekonomi under senare år.
Jag kanske ska ringa Finax och beställa den där Porschen jag inte behöver i alla fall….?
Du får en Porsche då i alla fall vi har ju inte fått det ens utan ett gäng Volvo BM för pengarna
Malmös budget låg på 49 miljoner i löner, lägst i ligan och i år 50 mille och jag måste säga att deras sportchef har lyckats bättre med det än Tjomme.
Gösen skrev: fre 16 maj 2025, 10:04
Samtidigt hade Skellefteå under många år tre platser öppna för egna produkter i varje match.
Ska man långsiktigt få en hållbar ekonomi så är det nog lättaste vägen att vandra. Några av dem duger ju åt NHL lagen bara nått år senare.
Samtidigt är det ju lättare att göra så om du har ett fungerande lag. Strider man för livet i seriens nedre regioner är det nog svårare att komma in som ung spelare tänker jag. Håller med dig om att det är så man borde jobba, men det riskerar ju att bli ett moment 23, som kommunalpolitikern sa.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Wittgenstein skrev: tis 13 maj 2025, 12:14
inte alls ett måste att LIF blir Växjö Lakers. Det finns fortfarande unika egenheter som kan bevaras
Det är LIF:s respektabla ålder, många år i högsta serien och sportsliga historia som är vår identitet. Det kan ingen utom vi själva ta ifrån oss (genom att klubben upphör existera i nuvarande form). Vi blir inte Växjö för att vi med Björn Hellkvists ord har:
Ordning och reda. (...) Bra ekonomi. Bra näringsliv som pushar bakom och skapar väldigt bra möjligheter att få resultat på isen också. Välledd organisation.