”Pajen” dementerar heta ryktet
Apropå rollerna i HV71:s bås:
Ett tips som rullar runt i hockeyfamiljen är att före detta AIK-sportchefen Niklas Persson är på väg till HV71, just som assisterande tränare.
Men ”Pajen” dementerar det.
– Jag vill gärna bli tränare, men jag är inte klar för HV71. Har pratat med många klubbar, allt från juniorlag till SHL-klubbar, men jag har inte signat någonstans. Jag känner att jag är intresserad av en tränarroll och vill utveckla mitt ledarskap.
Pajen kan mycket väl hamna i en annan SHL-klubb. Han har spelat för Leksand och de jagar en assisterande tränare som ska leda anfallet tillsammans med nya huvudtränaren Johan Hedberg.
Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Ingen som nämnt detta, från https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... os-stjarna
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent
"våran överlägset bästa spelare". I beg to differ

Därmed inte sagt att jag ogillar Marek.
Om Hrivik-epoken tar slut kommer jag tycka att det är vemodigt
- vemodigt men antagligen nödvändigt.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
- Intendent
Det här var ju crazy inlägg (inte bara silly utan crazy).
Crazy season 25/26.
Oscar Högmark
27 mars 2025, 20:07
Hörde från en säker källa (släkting till jobbande inom leksand jf) att man vill försöka göra sig av med Hrivik, Cehlarik, rindell och Caito inför kommande säsong.
Användare med googlebart namn och allt. Icke desto mindre - crazy.Oscar Högmark
27 mars 2025, 20:37
Detta är något jag fått till mig från en släkting till Jonas Levén
Crazy season 25/26.
-
Låter ju helt galet...Sniper skrev: fre 28 mar 2025, 13:10 Det här var ju crazy inlägg (inte bara silly utan crazy).
Oscar Högmark
Hörde från en säker källa (släkting till jobbande inom leksand jf) att man vill försöka göra sig av med Hrivik, Cehlarik, rindell och Caito inför kommande säsong.Användare med googlebart namn och allt. Icke desto mindre - crazy.Oscar Högmark
Crazy season 25/26.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Så många gjorde en sämre säsong med challex2 som tränare.
Jag är övertygad att de flesta kommer göra en bättre nästa säsong och vi ska inte rensa bort sådana spelare som vi faktiskt vet kan prestera på en mycket högre nivå.... ÄVEN Rindell inräknad (även om jag själv tycker att Rindell har gjort sitt hos oss)
Jag är övertygad att de flesta kommer göra en bättre nästa säsong och vi ska inte rensa bort sådana spelare som vi faktiskt vet kan prestera på en mycket högre nivå.... ÄVEN Rindell inräknad (även om jag själv tycker att Rindell har gjort sitt hos oss)
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Det låter väldigt märkligt och inte alls i linje med T. Johanssons tålamodspräglade arbetssätt att vi skulle vilja göra oss av med M. Caito efter endast en säsong av hans fyraåriga kontrakt.
-
Det som gör en så orolig är att man inte verkar ha någon som helst röd tråd i hur man arbetar längre, ifjol var det extrem kontinuitet, det funkade inte och nu vänder man skutan helt om och rensar ut många av de ändå bärande spelarna? Det känns orimligt eller vad är egentligen planen, finns det någon? Har man kastat allt man trodde på i soptunnan? ....men detta kan ju som sagt vara bara rykten och inte ha någon som helst sanningshalt.Klas skrev: fre 28 mar 2025, 13:16Låter ju helt galet...Sniper skrev: fre 28 mar 2025, 13:10 Det här var ju crazy inlägg (inte bara silly utan crazy).
Oscar Högmark
Hörde från en säker källa (släkting till jobbande inom leksand jf) att man vill försöka göra sig av med Hrivik, Cehlarik, rindell och Caito inför kommande säsong.Användare med googlebart namn och allt. Icke desto mindre - crazy.Oscar Högmark
Crazy season 25/26.Ska man rensa bordet rent och starta om från noll? Tror inte på det faktiskt. Klart att dessa kostar jävligt mycket i förhållande till leverans, men att alla ska underprestera på samma låga nivå ännu ett år? Med nya tränare och förhoppningsvis bättre styrsel på verksamheten? Nä, man måste nog behålla en smula kontinuitet i laget trots allt.
-
14 spelare lämnar MODO. Ska det huggas? Lassi Lehtinen, Olle Eriksson EK, Paul LaDue, Pontus Näsén, Tobias Winberg, Ville Jonsson, Sampo Ranta, Alexander True, Tyler Benson, Sam Vigneault, Adam Pettersson, Theo Jacobsson, Lukas Jasek, Maximilian Kipinen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... n-fran-shl
-
Ingen av dom är jätteintressanta för Öeksabd skulle jag tro.Der Löwe skrev: fre 28 mar 2025, 15:35 14 spelare lämnar MODO. Ska det huggas? Lassi Lehtinen, Olle Eriksson EK, Paul LaDue, Pontus Näsén, Tobias Winberg, Ville Jonsson, Sampo Ranta, Alexander True, Tyler Benson, Sam Vigneault, Adam Pettersson, Theo Jacobsson, Lukas Jasek, Maximilian Kipinen.
Men Niederbach, Aagard, Norlinder, Woods och Södergran lär vara högvilt bland de andra klubbarna.
Aagard verka ju vara klar för Saik, Niederbach högintressant för Luleå.. Södergran skulle jag gärna se som ersättare för Kloos.
-
- Intendent
Bemström nämns i förbigående...
Konstig silly än så länge där det mesta handlar om vilka vi kan bli av med. Och de inhemska namn som löst* ryktas in - eller droppas - går åtminstone inte jag igång på.
*Milosevic är inte löst.
...men vi är väl så ekonomiskt tilltufsade att vi inte vågar tro på något sådant?Det mesta talar för att Fagemo väljer Frölunda om han kommer hem och Bemström Djurgården eller Leksand, men räkna aldrig bort sportchef Evertsson i de här sammanhangen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... sta-sasong
Konstig silly än så länge där det mesta handlar om vilka vi kan bli av med. Och de inhemska namn som löst* ryktas in - eller droppas - går åtminstone inte jag igång på.
*Milosevic är inte löst.
-
Björn införde ett spelsystem som sedan Challe x2 "förfinat". Spelarna som blivit formade in i detta och det har kört fast. Nu ska nya tränare in och då är det ett bra tillfälle att även få in nya spelare som kanske är mer formbara och som kanske även i bästa fall redan passar in i ett nytt tilltänkt spelsystem.Pellefant skrev: fre 28 mar 2025, 14:18Det som gör en så orolig är att man inte verkar ha någon som helst röd tråd i hur man arbetar längre, ifjol var det extrem kontinuitet, det funkade inte och nu vänder man skutan helt om och rensar ut många av de ändå bärande spelarna? Det känns orimligt eller vad är egentligen planen, finns det någon? Har man kastat allt man trodde på i soptunnan? ....men detta kan ju som sagt vara bara rykten och inte ha någon som helst sanningshalt.Klas skrev: fre 28 mar 2025, 13:16Låter ju helt galet...Sniper skrev: fre 28 mar 2025, 13:10 Det här var ju crazy inlägg (inte bara silly utan crazy).
Användare med googlebart namn och allt. Icke desto mindre - crazy.
Crazy season 25/26.Ska man rensa bordet rent och starta om från noll? Tror inte på det faktiskt. Klart att dessa kostar jävligt mycket i förhållande till leverans, men att alla ska underprestera på samma låga nivå ännu ett år? Med nya tränare och förhoppningsvis bättre styrsel på verksamheten? Nä, man måste nog behålla en smula kontinuitet i laget trots allt.
Det finns spelare kvar i laget som kommer kunna stå för både hjärta och röd tråd.
Men Caito? Nä det känns långsökt, även om han inte syntes så mycket denna säsongen, men han gjorde ju inte bort sig.
Södra Siljan speglar vinnare
-
SteelSky skrev: lör 29 mar 2025, 02:43Björn införde ett spelsystem som sedan Challe x2 "förfinat". Spelarna blev formade in i detta och det har kört fast. Nu ska nya tränare in och då är det ett bra tillfälle att även få in nya spelare som kanske är mer formbara och som kanske även i bästa fall redan passar in i ett nytt tilltänkt spelsystem.Pellefant skrev: fre 28 mar 2025, 14:18Det som gör en så orolig är att man inte verkar ha någon som helst röd tråd i hur man arbetar längre, ifjol var det extrem kontinuitet, det funkade inte och nu vänder man skutan helt om och rensar ut många av de ändå bärande spelarna? Det känns orimligt eller vad är egentligen planen, finns det någon? Har man kastat allt man trodde på i soptunnan? ....men detta kan ju som sagt vara bara rykten och inte ha någon som helst sanningshalt.Klas skrev: fre 28 mar 2025, 13:16
Låter ju helt galet...Ska man rensa bordet rent och starta om från noll? Tror inte på det faktiskt. Klart att dessa kostar jävligt mycket i förhållande till leverans, men att alla ska underprestera på samma låga nivå ännu ett år? Med nya tränare och förhoppningsvis bättre styrsel på verksamheten? Nä, man måste nog behålla en smula kontinuitet i laget trots allt.
Det finns spelare kvar i laget som kommer kunna stå för både hjärta och röd tråd.
Men Caito? Nä det känns långsökt, även om han inte syntes så mycket denna säsongen, men han gjorde ju inte bort sig.
Södra Siljan speglar vinnare
-
Frågan är om ekonomin verkligen är så illa som det är sagt.Sniper skrev: fre 28 mar 2025, 22:05 Bemström nämns i förbigående...
...men vi är väl så ekonomiskt tilltufsade att vi inte vågar tro på något sådant?Det mesta talar för att Fagemo väljer Frölunda om han kommer hem och Bemström Djurgården eller Leksand, men räkna aldrig bort sportchef Evertsson i de här sammanhangen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... sta-sasong
*Milosevic är inte löst.
Finns det dessutom chans att få hem Emil Bemström så finns det säkert krafter som hjälper till att det blir möjligt.
Vilken dröm isåfall, Hrivik ut Bemström in…
-
- Intendent
Redan för något år sedan sa Tjomme i någon av sina många intervjuer att de börjat tänka om i fråga om högavlönade spelare, de som han tidigare kallade topp topp. Man skulle nästan kunna ana en ny filosofi med större lönejämlikhet (att det här med stora skillnader inom laget inte är bra). I ljuset av detta skulle ju det crazy ryktet kunna stämma. Men borde inte också Max ha nämnts av Levéns släkting?
Nej, de där uppgifterna går inte att tro på.
Men när det gäller spelare IN kan de ju ha börjat anamma en ny hållning. I så fall lär det inte bli någon Bemström. Oavsett om det råkar finnas pengar till en sådan värvning efter att Rindell och Hrivik eventuellt avyttrats och nytt Hitachi-avtal landats.
Men när det gäller spelare IN kan de ju ha börjat anamma en ny hållning. I så fall lär det inte bli någon Bemström. Oavsett om det råkar finnas pengar till en sådan värvning efter att Rindell och Hrivik eventuellt avyttrats och nytt Hitachi-avtal landats.
-
Nej, jag tror inte heller ett dugg på de uppgifterna. Hade det bara nämnts Rindell och Hrivík hade jag kunnat tro att det fanns en möjlighet till sanning, men med övriga så känns det bara fel.Sniper skrev: lör 29 mar 2025, 08:54 Redan för något år sedan sa Tjomme i någon av sina många intervjuer att de börjat tänka om i fråga om högavlönade spelare, de som han tidigare kallade topp topp. Man skulle nästan kunna ana en ny filosofi med större lönejämlikhet (att det här med stora skillnader inom laget inte är bra). I ljuset av detta skulle ju det crazy ryktet kunna stämma. Men borde inte också Max ha nämnts av Levéns släkting?
Angående lönenivåerna så har väl TJ länge sagt att vill man köpa färdiga SHL-spelare för toppskiktet så kostar det i etableringsfasen, men nu är väl spåret mer att vi ska utveckla spelare själva än köpa färdiga.
Pain is temporary, glory is forever